יום שישי, יוני 24, 2016

בסוגי ספורט ותנועה רבים הגדלת התנועה מועילה לגוף יותר מגודלה הטבעי. לכך הומצאו מכשירים ואביזרים שונים.
בחיזוק רצפת האגן בשיטת פאולה המצב הפוך בחלק ניכר מהסיבות לתרגול. האימון דורש תנועה קטנה ללא כוח או הארכת זמן הביצוע. זאת כדי לעורר בגוף מומנטום לעבודה פנימית או לעידוד תנועה לא רצונית.

יום רביעי, יוני 22, 2016

מטרות החיזוק של רצפת האגן

המבנה של גוף האישה יוצר באזור רצפת האגן תנאים המזכירים שפך של נהר לים. אלא שאין ים מתחת לשפך.
החיזוק של שאירמ רצפת האגן נועד למנוע מצבים שאברים פנימיים  שנחלשו כגון: שלפוחית. צואר הרחם. רחם וחלחולת ירדו לאזור הנרתיק. הנרתיק הוא המקבילה לשפך.

יום ראשון, יוני 19, 2016

חיזוק רצפת האגן ושיטת פאולה


הרמת האגן בזמן כיווץ הסוגרים היא דרך קלה ללמוד לחזק את שרירי רצפת האגן. בתחילת התהליך אין צורך להקפיד על הבדלים בין הרמת האגן והשארתו צמוד לרצפה. בשלבים מתקדמים יחסית מומלץ לשים לב כיצד מרימים, לגלגל בהדרגה ולשמור על הסוגרים מכווצים במהלך התנועה כולה

יום חמישי, יוני 16, 2016

ישיבה "נכונה" בשיטת פאולה, הדגמה בתמונה

איך "נכון" לשבת?
הרגליים של האישה והילדה שלובשת מכנסיים מדגימות צורת ישיבה טובה יותר לגוף כולו מהרגליים האחרות שבתמונה.
המרכיבים: כפות הרגליים מונחות לכל אורכן על הרצפה או על תמיכת הכיסא, במקרה האחרון העקבים נתמכים בשלבי הכיסא, זהו מצב שמארגן את הגב טוב.
במצב שהעקבים מונחים על הרצפה הגב יכול להישען טוב יותר על המסעד, לפנות לאחור או להיות בזוית טובה יותר ביחס לרגליים.

יום רביעי, יוני 15, 2016

חינוך לחיזוק רצפת האגן

תמיד שאלתי את עצמי איך היא הצליחה לטפס על כל השמיכות והמזרונים, כנראה שנסיכות יודעות לטפס אך מתקשות לישון על עדשה שנמצאת מתחת לשמיכות רבות.
הכול עניין של חינוך.
רבים חושבים שקשה לחנך לתשומת לב לשרירי רצפת האגן, בעיקר מתוך החשש שהמחשבה תעסוק יתר על המידה באזורים שהצנעה יפה להם, זוהי עמדה מוכרת שאיני שותפה לה, אין גיל שאני יכולה להמליץ עליו אבל יש גילאים שאין מתח התפתחותי סביב הסוגרים, סביבות שמונה וזו דוגמה לתקופה שהעיסוק המחשבתי והתנועתי יכול להיות מובן בלי מתחים מיותרים.

יום רביעי, יוני 08, 2016

תרגול שיטת פאולה ומבנה שלפוחית השתן

הכיווצים וההרפיות שנעשים במהלך תרגול רצפת האגן מכוונים לאזור הנמוך ביותר באיור. המוגדר בשם-pelvic floor muscles
למזלנו יש לתנועה באזור זה השפעה על שלושה אזורים נוספים הסםינקטר החיצוני, השרירים הבלתי רצוניים ועקב כך על חלק מתנועת השלפוחית.
ככל שתנועת השלפוחית מלאה יותר וכוללת התכווצויות והרפיות כך משתפרת יכולת ההתרוקנות שלה. זהו חלק חשוב בתרגול ובחיזוק רצפת האגן, הנוכחות של נוזל שנשאר בשלפוחית מפריעה לתנועה הטבעית של האזור והשרירים שתומכים בשלפוחית

יום שלישי, יוני 07, 2016

תרגול רצפת האגן והגוף כולו בשיטת פאולה

הקשר בין שריר המותן כסל לרצפת האגן מבהיר מדוע אנו זקוקים לחיזוק רצפת האגן כפעילות מלאה של הגוף ולא כ]עילות ממוקדת באזור האגן.