יום רביעי, מאי 04, 2016

תרגיל סטטי משיטת פאולה לטיפול בכאבי גב עליון

תרגיל סטטי שקל לבצע אם נעזרים בפלסתר כדי לאפשר לאצבעות להישאר במקום הרצוי. התרגיל מונה את הנטייה של אנשים רבים לכווץ את הכתפיים ולהרימן. האצבעות גורמות לכתפיים לנטות לאחור ופותחות את הגב העליון.

יום שלישי, מאי 03, 2016

השרירים הטבעתיים הרצוניים והשפעתם על שרירים לא רצוניים

מפליאה אותי היכולת של שרירים טבעתיים רצוניים להפעיל רשת מסועפת של שרירים לא רצוניים. המעקב אחר השפעות התרגול מראה ששרירים חלקים כגון: רחם, מערכת העיכול והנשימה מגיבים להפעלה של השרירים הטבעתיים.

יום שני, מאי 02, 2016

השפעת שיטת פאולה על גוף האדם

מטרות שיטת פאולה בטיפול ברצפת האגן הן: שינויים בזוית של החזקת האגן, העלאת רגישות לתחושות מקדימות, איזון תחושות עצביות מוגזמות וחיזוק מערכת השרירים והרקמות
בין שלוש ה"קופסאות" שבגוף האדם קיימות עצמות האגן. התנועה שמציעה שיטת פאולה לעודד ביחס לשרירי רצפת האגן כוללת את הזוית שבה מוחזקת "קופסה" זו.
השינויים הנדרשים כדי לחזק את רצפת האגן בשיטת פאולה מתייחסים לחוזק השרירים והרקמות, גמישות השרירים ותנועת הקופסה כולה ביחס לתנועת השרירים.

יום ראשון, מאי 01, 2016

אצבעות הידיים כטריגר לפעילות הגוף בשיטת פאולה

מצג זה של כפות הידיים יכול לספר על שני תרגילים, האחד תרגיל המפעיל את הסוגרים הקדמיים בעזרת הצמדת אצבעות הידיים ללא הפעלת כוח. תרגיל אחר התמקדות בשקעי כפות הידיים, תרגיל שתחילתו בנגיעה של יד שמאל בשקע יד ימין ונגיעה של יד ימין בשקע יד שמאל. תנועת הידיים כדי לעודד את הגוף לחוש את השקעים מעוררת תחושות ומודעות במקומות רבים בגוף.

יום שבת, אפריל 30, 2016

תרגילים לשעת לידה משיטת פאולה

שניים מתרגילי שיטת פאולה הוכחו כמסייעים בכל שלבי הלידה:
התרגיל שששש ממושכת והתרגיל אגרוף ידיים לסרוגין.
ששש ממושכת מסייעת להרגע ולנשום באופן יציב בשלב הראשון של הלידה, בשלב השני עזרתה ללידה היא בדחיפת האויר כלפי תעלת הלידה ובהרחבתה, בשלב השלישי היא מסייעת לעבור את צירי הלחץ ולשמור על נשימה יציבה.
ארגוף ידיים לסרוגין הוא תרגיל שמקדם תהליכים פנימיים בשרירים הלא רצוניים, הן בתחום מערכת העיכול והן במערכת הגניקולוגית, הוא מקדם את התכווצויות הרחם ומזרז את הלידה.

יום רביעי, אפריל 27, 2016

חיזוק רצפת אגן בעזרת תנועת האצבעות

לחימת האגודל אל האצבע מסייעת לחוש את הסוגר הקדמי בנפרד מהאחורי. תרגול זה מעודד את חיזוק רצפת האגן

יום שני, אפריל 25, 2016

הרפיה בשיטת פאולה ובתחום הרגשי

המשותף בין הרפיה גופנית לתמונה הוא הביטחון והאמון שהמטופל נותן במי ש"מחזיק" אותו, מזמין אותו להרפות ולא בהכרח בעזרת מגע. ההרפיה הגופנית המוכרת לאנשים שהתנסו בה נראית שונה מצורת השכיבה של הדמות בכף היד.
פרק חשוב בשיטת פאולה שמוביל להרפיה הוא לבטוח בגופנו ולהניח לו לפעול מתוך עצמו בעזרת הגירויים שהמטפל מזמן. הגוף יודע לאן לכוון את ההנחיות בין אם דרושה הרפיה או ארגון ושמירה.