יום ראשון, יולי 24, 2016

שיטת פאולה והשפעתה על יציבה

האם יש קשר בין אופן התנועה של האגן והגב ומיקומם ביחס לאגן לבין חוזקם של שרירי רצפת האגן?
כיצד ניתן לחזק את שרירי רצפת האגן מתוך תנועה חופשית?
אלו קשרים ניתן לארגן בגוף בין תנועה פנימית של שרירים טבעתיים לתנועה הנראית כלפי חוץ?
שאלות אלו מקבלות מענה תוך כדי תרגול שיטת פאולה. מי שלא התנסה ביחסי הגומלין בין השרירים הטבעתיים לבין עצמם בתנועה מתקשה להבין איך משפיעים שרירים מסוימים הן על תפקוד שרירים טבעתיים שנחלשו והן על היציבה. השיטה מארגנת תנועה בין מקומות שונים בגוף באופן שאינו נראה תמיד לעין המתבונן. התרגילים של שיטת פאולה מתייחסים לשרירים הטבעתיים ונלמדת בתחילה כך שנחוש שרירים שלרוב איננו חשים.

יום חמישי, יולי 21, 2016

מנח הפה והשפתיים יכולים לארגן לנשים עזרה קצרת טווח לשליטה במערכת השתן.
כאשר אוספים את השפתיים פנימה יש לתנועה השפעה על תנועת הסוגר של צינור השתן. זו פעילות יעילה לנשים שקצב ההליכה שלהן לשרותים יוצר בריחת שתן מעטה.
התרגיל יעיל פחות למצבים שיש בהם חולשת שרירים ברצפת האגן.
חשוב לתרגל החזקה ממושכת ולשים לב לשינויים במצב השפתיים במהלך האיסוף.

יום שלישי, יולי 19, 2016

פעולות קלות ללמידה וטובות לתינוקות ולכל אדם בשיטת פאולה



לתינוקות קל יחסית לחוש את השקעים שבכפות הידיים והרגליים, מגע של המבוגר בשקעים מעורר תגובות שונות ולעתים אף מקל על תפקוד מערכת העיכול.
מבוגרים יכולים לגעת בכפות הידיים של עצמם או בכפות הרגליים ולהניח למגע כדי להמשיך לחוש את השקע, ככל שהגוף פעיל יותר עקב המגע כך עולה היכולת לחדדו ולהיפך.

מבנה עצמות האגן ושרירי רצפת האגן


עצמות האגן מחזיקות את שרירי רצפת האגן, למרות שמבנה העצמות קבוע יש למצב השרירים יכולת להשפיע על זוית ההחזקה ויכולת התנועה של האגן כולו.
כפי שרואים בצילום עמוד השדרה, עצמות האגו ומפרקי הירכיים והרגליים הם יחידה אחת. מכך קל להבין איזו השפעה יש לתנועת השרירים ברצפת האגן על תנועת הגוף כולו

יום ראשון, יולי 17, 2016

ריקון מלא של שלפוחית השתן בשיטת פאולה

בשפתיים ובלשןן יש אפשרות לתנועה לא קבועה ולא סיסתמתית המשפיעה לטובה על תפקודי השתן.
הדבר יעיל בטווח שבין קשיי התרוקנות לבין בעיות שליטה ודחיפות יתר.
ממליצה למי שרוצה לנסות לשחק עם הנחת הלשון על השפתיים כדי להפעילה בצורות שונות תוך לחץ רל לעשות זאת על האסלה. זו הדרך להכיר התרוקנות שאינה כרוכה במאמץ ומשחררת יותר שתן ממה שנשים עם התרוקנות חלקית יכולות לשחרר.

יום ראשון, יולי 10, 2016

עמדות מוצא במהלך תרגול שיטת פאולה

אחד העקרונות החשובים בשיטת פאולה הוא תרגול המעודד את הגוף ליצירת קשרים בין השרירים הטבעתיים לבין עצמם. עמדות המוצא שהמטפל בוחר משפיעות על התעוררות הקשרים בין השרירים הטבעתיים, בין עמדות המוצא השכיחה ביותר היא השכיבה. כגון: שכיבה על הגב ללא הכוונה ביחס לכיוון הידיים וצורת הנחת הרגליים, הטייה של הידיים לאחור ואחיזה במיטה בשכיבה על הגב, עצימה חזקה של העיניים. הנחת הידיים על העיניים וחזרה למצב זה כמה פעמים. וכן החזקת ברכיים בעזרת הידיים בשכיבה על הגב כשהידיים מונחות מצדי הברכיים.  
מצבי הישיבה האפשריים: ישיבה בקרוס רגליים, עמידת צפרדע, ישיבה על הברכיים כשהישבן מונח על העקבים והבהונות נדחפות אל המזרון.
 מצבי עמידה כעמדות מוצא לתנועה הם: עמידה על ארבע כאשר הברכיים והמרפקים מוחזקים ישרים ללא קיפול תוך כדי העברת המשקל בין הידיים לרגליים. עמידה ישר בעיניים עצומות, עמידה תוך כדי הנחה של הידיים על העיניים. עמידה על ארבע והחזקת הקרסול על ידי אחת הידיים. עמידת צפרדע הכוללת הנחת המרפקים על הברכיים,

במסגרת התרגיל "ידיים על העיניים" שהוזכר קודם לכן מתבקשים המתרגלים להניח את כפות הידיים על העיניים כך שהאצבעות תהיינה על המצח וכפות הידיים לא תלחצנה את העיניים. בדרך כלל במהלך תרגול פאולה מומלץ להשתמש בתרגיל זה בתחילת התרגול ובסופו וכן בין תרגיל לתרגיל. לנשים בהריון מומלץ לשכב כך זמן ארוך יותר מהדרוש לרוב האנשים המבצעים את התרגיל בין תרגילים. הניסיון הראה שהשכיבה עם ידיים מונחות על העיניים מעודד תנועות שונות בגוף הממשיכות את התרגיל או מפעילות אזור שדרושה לו פעילות. על ידי תרגיל כזה ניתן לאפשר לגוף לטפל בעצמו שלא דרך המחשבה.

יום שלישי, יולי 05, 2016

טיפול בפרקינסון בעזרת שיטת פאולה

הצטברות הקשיים בתנועה אצל חולי פרקינסון מביאה למיעוט תנועה ולאבדן הדרגתי בביצוע תנועות שלאדם רגיל אינן מודעות כלל. ניתן בתרגול שיטת פאולה לשמור ללא מאמץ על טווח פעולות היום יום  ועל טווחי התנועה של הגפיים, הגב והשלד. בשיטת פאולה ניתן לפתח אמצעים לעקוף את המגבלות ולארגן את הגוף לאסטרטגיות חדשות.
שימוש בעיקרון הקבוע של שיטת פאולה שבו השרירים התקינים יפעילו שרירים שמתקשים לנוע דורש מהמתרגל פחות מאמץ ביחס לשיטות טיפול אחרות העוסקות בתנועה. מניעת הדרדרות בתחום הסוגרים היא יתרון נוסף של העזרות בשיטה. 

יום שני, יולי 04, 2016

תנועה מחולקת לארגון מרכז הגוף בשיטת פאולה


המתרגלת בתמונה מפנה את הראש לכיוון הרגל שבעזרתה תוכל לחוש כיווץ חלק מהסוגר הקדמי. חלוקת הסוגר עוזרת לנשים שאיבדו תחושה ברורה באזור לחוש אותו.