יום רביעי, מאי 27, 2015

סדנה בשיטת פאולה


שיטת פאולה מבוססת על הפעלת שרירים טבעתיים מתוך הוראה מחשבתית ומתוך פעילות עצמית של הגוף גם יחד. שינויים בסגנון הכיווצים משתנה בתהליך התרגול אצל כל אדם. השפעתם ההדדית של השרירים מחזקת שליטה ומאפשרת שחרור בגוף כולו ובשרירים אלו.
התנועה העצמית, שאינה מערבת את במחשבה מעוררת בגוף יכולות חדשות בתחום הקשב לגוף. בדומה למומנטום התנועה של המטוטלת ממשיכים השרירים הטבעתיים פעולות נלוות לפעולה שבה בחר המתרגל להתחיל. מתרגלים שחווים תנועה עצמית זמן קצר אחרי שהתחילו ללמוד לתרגל נוטים להנות מהתנועה ולהתמכר לה. לעומתם אנשים שגופם אינו מתעורר למומנטום המפעיל את הגוף ומתחיל תנועה עצמית נוטים להמעיט ביכולתם לתרגל.

סדנאות מיועדות להפגיש את שתי הקבוצות האלו, למרות שהמילים לא יכולות לתאר את החויה הן פותחות עניין.

יום שני, מאי 25, 2015

צילום תרגיל בשיטת פאולה-תנועת ידיים לא מתוכננת לאיזון הגוף



הצילום מדגים את תנועת כפות הידיים בשכיבה מתוך תשומת לב לשקעים בכפות הידיים, שקעי כפות הידיים שניתן להמשיך ולחוש נמצאים מתחת לכרית האצבע. התרגיל מכוון לחוש את המקום תחילה על ידי מגע ואחכ. על ידי תנועה.
ההכוונה מאפשרת לתת לגוף חופש לחוש את הגוף כולו דרך שתי נקודות.

יום ראשון, מאי 24, 2015

עמדת מוצא לחיזוק רצפת האגן-שכיבה על הגב ורגליים דוחפות קיר


זיהוי רמות שונות של הפעלת כוח בסוגרים לצורך חיזוק רצפת האגן חשובה לתהליך כולו. אחת הדרכים להפיק כיווצים חזקים כוללת העזרות ברגליים. דחיפת הרגליים אל קיר כאשר הברכיים יוצרות זוית של 90 מעלות בין שני חלקי הרגליים, הירכיים והשוקיים מחזקת את היכולת לכווץ את הסוגרים. מתרגלת המעוניינת להפריד בין הסוגרים הקדמיים לאחוריים בתרגיל זה יכולה לשנות את דרך הנחת כפות הרגליים אל הקיר. כאשר העקבים מורחקים מהקיר והבהונות נלחצות לקיר עולה האפשרות להפריד את הסוגרים הקדמיים ולכווצם יותר מאשר את האחוריים. לעומת זאת כאשר העקבים הם שנלחצים והבהונות מורחקות הכיווצים מופנים לסוגר האחורי.
אין צורך להתחיל את שתי הפעולות, הכיווץ ודחיפת הקיר בו זמנית, ניתן לבחור איזו פעולה תהיה הראשונה ואיזו השניה בסדר.

יום חמישי, מאי 21, 2015

סדנה בשיטת פאולה


שיטת פאולה מבוססת על הפעלת שרירים טבעתיים מתוך הוראה מחשבתית ומתוך פעילות עצמית של הגוף גם יחד. שינויים בסגנון הכיווצים משתנה בתהליך התרגול אצל כל אדם. השפעתם ההדדית של השרירים מחזקת שליטה ומאפשרת שחרור בגוף כולו ובשרירים אלו.
התנועה העצמית, שאינה מערבת את במחשבה מעוררת בגוף יכולות חדשות בתחום הקשב לגוף. בדומה למומנטום התנועה של המטוטלת ממשיכים השרירים הטבעתיים פעולות נלוות לפעולה שבה בחר המתרגל להתחיל. מתרגלים שחווים תנועה עצמית זמן קצר אחרי שהתחילו ללמוד לתרגל נוטים להנות מהתנועה ולהתמכר לה. לעומתם אנשים שגופם אינו מתעורר למומנטום המפעיל את הגוף ומתחיל תנועה עצמית נוטים להמעיט ביכולתם לתרגל.

סדנאות מיועדות להפגיש את שתי הקבוצות האלו, למרות שהמילים לא יכולות לתאר את החויה הן פותחות עניין.

יום שלישי, מאי 19, 2015

תרגיל פאולה לטיפול בעצירות

או-אי: התרגיל מתאים במיוחד לסובלים מעצירויות כרוניות, חשוב להדגיש כל אחת מצורות האמירה בתנועת פה מוגזמת וניתן לאחר שמנסים לבצע את התרגיל מתוך האמירות לעבור לביצועו בשקט, כלומר להניע את השפתיים תוך לחישת הקולות הנ"ל. הדילוג על השמעת הקול הוא כדי שהמתרגל לא יחשוש מתגובות הסביבה ולא להגיע לעצירת נשימה המתרחשת לעתים בתרגיל הכולל השמעת קולות

יום שישי, מאי 15, 2015

עצות לשימוש בשיטת פאולה להוצאת ליחה בשעלת ושאר מצבי עודף ליחה

לאחרונה רבו מקרי שעלת שבהם חלו ילדים ומבוגרים, האחרונים שחוסנו נדבקו משום שעם השנים פוחתת יעילות החיסון.

עקב כך פורסמו הוראות טיפול מגורמים כמו קופות החולים באינטרנט, אחת הרווחות שבהן היא-ניתן להיעזר בתכשירים מכייחים המאפשרים הוצאת ליחה ביתר קלות

לשיטת פאולה יעילות מעניינת בתחום הוצאת הליחה הקרויה בשפה מקצועית-כיוח, אחד הקשיים בהוצאת הליחה באופן יעיל היא השיעול הטורדני והמעייף שממעיט את השימוש באברים נוספים בגוף לאברי הנשימה.
כיווצים של הסוגרים בזמן שיעול מעלים את מידת הכיווץ של הבטן, זו דוחפת את הסרעפת ועוזרת לראות להפעיל את קנה הנשימה והראות.

יום חמישי, מאי 14, 2015

שרירים רצוניים יכולים להפעיל שרירים לא רצוניים במערכת העיכול

הפוטנציאל המצוי בשיטת פאולה לפתרון בעיות תפקודיות שונות במערכת העיכול הוא בתחום השרירים הרצוניים ובתחום הלא רצוניים. השרירים הטבעתיים שיש לנו שליטה רצונית בהפעלתם הם הפה וחלקיו ופי הטבעת. השרירים הבלתי רצוניים הם רוב שרירי מערכת העיכול. על פניו נראה שהאדם המתרגל יכול להשפיע רק על האברים הניתנים לשליטה הנסיון המשותף של מטפלים בשיטה מראה כי תרגול השרירים הרצוניים משנה לטובה את דרכי הפעולה של השרירים הלא רצוניים האחראים על הפריסטלטיקה. על כן לא רק השינויים בחוזק, בגמישות או באופן התפקוד של הפה ופי הטבעת משפיעים על תפקוד מערכת העיכול אלא גם מידת היכולת של האברים הפנימיים להעביר את המזון מתוך התכווצות מלאה של הושט, המעיים והחלחולת, שמושפעים מתרגול השרירים הרצוניים.