יום רביעי, אפריל 23, 2014

טיפים לחיזוק שרירי רצפת האגן


  • הפעלת שרירי רצפת האגן בעזרת שרירים אחרים: עיניים, נחיריים, שפה עליונה של הפה כולם שרירים שמעלים את היכולת לחוש ביתר דיוק את רצפת האגן וחלקיה
  •  חלוקת הגוף לשני צדדים ימין ושמאל בהפעלת השרירים הטבעתיים, החלוקה מתאימה לשרירים שמופעלים כזוגיים, כגון: כפות ידיים, כפות רגליים, עיניים, נחיריים, למרות ששרירי הסוגרים הקדמיים ברצפת האגן אינם זוגיים ההפעלה של השרירים הזוגיים ממחישה כיצד להניע את ה הסוגרים הקדמייםבצורה חופשית.
  • כיווץ ההסוגרים הקדמיים בנפרד מהסוגר האחורי על ידי כיווץ חלש וקצר ככל האפשר. ניתן להצמיד את אצבעות הידיים אלו לאלו בו זמנית עם הכיווץ כדי לחוש את הסוגרים הקדמיים בלבד
  • הטמעת תרגילים קלים לשילוב בחיי היום יום. ניתן לשלב תרגילים כגון: כיווצים קלים של רצפת האגן במצבי ישיבה כדי להזכיר לגוף את היכולות של תרגול השיטה בתנאים מגוונים


יום ראשון, אפריל 20, 2014

תרגילים פחות מוכרים משיטת פאולה

  • כיווצי עיניים מתוך משיכה של העפעפיים פנימה, להוסיף שרירים נוספים בפנים כגון: גבות, נחיריים,

  • אגודל נלחץ אל ארבע האצבעות הנותרות, 

  • פתיחת פה על ידי הפלת הלשון אל הלסת התחתונה 

  • לשון צפה, לתת ללשון לנוע בפה בלי לגעת במקום כלשהו

  • ללחוץ  את כריות כפות הידיים מיד ימין ומיד שמאל אלו לאלו ולהרפות,

  • לדחוף כדור בין הברכיים כאשר הבהונות פונות אלו לאלו


  • משיכת השפתיים פנימה לחשוב על שתייה בקש, איסוף ומשיכה

יום שבת, אפריל 19, 2014

תנועת רצפת האגן והגב במשולב וחיזוקם בשיטת פאולה

התנועה של רצפת האגן משפיעה על תנועת הגב. הבנת הקשרים בין השניים היא חלק בלתי נפרד מתהליכי חיזוק רצפת האגן. התרגול המשולב משפיע לטובה על הנטייה של הנפילה לפנים של האגן אצל נשים רבות ומשנה את זוית האגן. כאבי גב נגרמים מסיבות רבות בינהן הנטייה להטות לפנים של הגב, לכן החזרת הגב והאגן למצבים התומכים בנטייה "נכונה" של תנועת האגן דרושה לנשים רבות כחלק מטיפול בגב ובאגן במשולב. שינויים אלו מתרחשים בשיטת פאולה בעזרת קבוצת תרגילים. אלו תרגילים המלמדים את סודות ההפרדה בין הסוגרים הקדמיים לסוגר הקדמי. לימוד ההפרדה דרןש הן לשם חיזוק הסוגרים הקדמיים והן להגברת יעילות התרגול, כלומר השפעתו על זוית האגן. חיזוק רצפת האגן אינו יעיל כאשר תרגילים שנשים מתרגלות לא משפיע על זוית האגן ביחס לגוף כולו.
מסיבות אלו מומלץ בשיטת פאולה לתרגל את הכיווצים תוך הפרדה בין הסוגרים הקדמיים לסוגר האחורי. הפרדה זו מלמדת את הגב לנוע במשולב עם האגן ומקנה הרגלים חדשים. 

יום שישי, אפריל 18, 2014

שחרור כאב בקול ובתנועה דרך שיטת פאולה

"החוסר נמצא ביכולת לתת לכאב מקום אצל האדם חסר הכאב, הבריא, המתפקד. יכולת זו קשורה לרצון להזדהות, ליכולת 

להקשיב, לאפשרות ההכלה"


התנועה הפאוליסטית הבלתי מתוכננת מזמנת שחרור כאבים פסיולוגיים ורגשיים. היא מזמנת הקשבה לרצונו של הגוף 


להתבטא הן בקול והן בתנועה, כאשר אנשים חסרי ניסיון בהפקת קולות מקשיבים לגופם ומחפשים את הקול העולה דרך


הצעות מתחום שיטת פאולה הם נפגשים בתנועה מהגוף החוצה שאינה מוכרת להם ולרגשותיהם.

יום רביעי, אפריל 16, 2014

פעילותו העצמית של הגוף בשיטת פאולה

ככל שעולה היכולת להניח לגוף לפעול מטעם עצמו כך מתחדדת ההבנה שלגוף יש חוקים משלו שאינם נתונים למרותנו השכלית. מצב זה מקרב שינוי חשיבתי המאפשר למעוניינים בו ללמדו ביתר העמקה ככל שהם ממשיכים לתרגל ולהכיר את התגובות המשתנות של גופם. 

יום שלישי, אפריל 15, 2014

הפעלת השרירים הטבעתיים בשיטת פאולה

תרגול שיטת פאולה מאפשר לחוות הפעלה של השרירים הטבעתיים שלא למטרות פונקציונליות בלבד ולהכיר את האופן שבו הספינקטרים עוזרים זה לזה לתפקד טוב יותר בהקשרים פונקציונליים (שחרור צרכים, הפגת מתחים וכאבים, קשיים בתנועה ועוד). יכולת הפעולה העצמית של הגוף משתנה ומשתכללת במהלך התרגול. הבנת שיטת פאולה ברמה המעשית מבוססת על הפעלת השרירים שמסביב לעיניים, לפה ולנחיריים וכמובן לסוגרים. קבוצת התרגילים הבסיסית מכוונת את המתרגלים לתרגילים כגון: כיווצי עיניים ברמות מאמץ שונות, כיווצי נחיריים, כיווצי פה והפעלת הלשון והפעלת כפות הידיים והרגליים. הקשר בין הספינקטרים שבהפעלתם אנו עסוקים כמובן מאליו בפעולות רבות מתעורר לעתים במהלך התרגול אך באופן שונה. נוסף לתרגילים הבסיסים נוצרו עם הזמן תרגילים המפצלים את הגוף להפעלה לסרוגין של זוגות אברים בגוף. תרגילים אלו מעודדים יצירת מרכז. לדוגמה: כיווץ לסרוגין של העיניים, הפעלת הלשון בתנועה מצד לצד בתוך הפה, כיווץ ושחרור לסרוגין של כפות הידיים והרגליים ועוד. במהלך תרגול שיטת פאולה נלמדת הצטרפות תנועה אחת בעקבות האחרת לצרכים טיפוליים. דוגמאות למצבים אלו הן כאשר המתרגל נעזר בתנועות הפה כאשר הוא מתקשה להניע את העיניים בתנועות כיווציות או את הנחיריים. פעולות כאלו נעשות חשובות במיוחד עבור אנשים המרגישים קשיי הפעלה של הסוגרים בעיתויים מגוונים. 

יום שבת, אפריל 12, 2014

תפקיד המגע בשיטת פאולה

רוב רובו של התרגול בשיטת פאולה מבוסס על הפעלה עצמאית של השרירים שמסביב לעיניים, לפה ולנחיריים וכמובן לסוגרים. עידוד הקשרים בין הספינקטרים נוצר דרך התמדה בתרגיל אחד או איתור התרגיל היעיל ביותר לשם הפעלה מרחוק
מגע בשיטת פאולה מיועד לילדים או לאנשים שאין ביכולתם להניע את גופם מסיבות מגוונות. המגע מיועד לעודד הצטרפות תנועות לא מתוכננות לתנועה היזומה במהלך המגע. המטפל מפעיל אזור מסוים, מפסיק את התנועות שהוא מעורר ומתבונן במטופל כדי לראות אם הגוף מגיב להפעלה שיצר. כפי שמתעוררת  יכולת הפעולה העצמית של הגוף בתרגול פעיל כך קורה במהלך מגע. התגובה של הגוף משתנה ומשתכללת בעקבות המגע באופן שונה אצל כל מתרגל. התגובה מתעוררת בדרך כלל באזור בגוף שבו דרוש שינוי. לאו דוקא באזור שאליו הופנה המגע.