יום רביעי, ספטמבר 28, 2016

תרגול שיטת פאולה לצורך הכנה לשינויים גופניים

כיצד תעזור לך שיטת פאולה לחוש יותר ביטחון בגופך?
רוב התופעות שמהן סובלות נשים לאחר לידות ניתנות לטיפול בעזרת שיטת פאולה.
כך קורה גם בשלב גיל המעבר למרות שהרקע הוא שינויים הורמונליים.
יש נשים שזוכות לגנים טובים ואינן נפגעות מהשינויים הרבים שתפקודים נשיים גורמים.
הביטחון הצפוי שעליו שאלתי קשור בהכרות עם תרגילי השיטה בשלבים קודמים לשינויים המצופים.
קשה להגיע לטיפולים כשמניקים אך קל לחזור לתרגל כשיש הכנה מתאימה.
היתרון של השיטה הוא בהיותה מיועדת לשימוש עצמאי לאחר ששולטים בתרגילים ומבינים את עקרונות התרגול

יום שלישי, ספטמבר 27, 2016

השרירים הטבעתיים שפועלים בפנים

קבוצה גדולה של שרירים טבעתיים מרוכזת בפנים, אלו הם: העיניים, העפעפיים, הנחיריים, והפה הכולל שפתיים ולשון. בהשואה למספר השרירים הטבעתיים בחלקי הגוף האחרים יש לפנים השפעה רבה על הגוף כולו. תנועתם של שרירי הפנים בשיטת פאולה הינה חלק בלתי נפרד מתנועת השרירים ברצפת האגן, בידיים וברגליים. זו אחת הסיבות שלמתחילים מומלץ להניע את שרירי הפנים בפגישתם הראשונה עם השיטה. הן בשרירי הפנים והן בהתכוונות לשרירים טבעתיים בחלקי הגוף האחרים מומלץ תמיד להניע את השרירים בלי לתת למחשבה להוביל את התנועה. בין אם תתפתח תנועה משולבת של כמה אברים יחד ובין אם ינוע כל איבר לעצמו זוהי דרך מומלצת לתרגול בכל השלבים של לימוד השיטה. כאשר נוצרות תחושות חופשיות וקלות בפנים כך עולה הסיכוי לתנועות מגוונות ולהבנות אישיות של התרגילים בגוף כולו.

יום ראשון, ספטמבר 25, 2016

שיטת פאולה בפעולות בסיסיות של הגוף

אחת ההכוונות המעניינות של פאולה נגעו לצורת השתייה והאכילה. פאולה הציעה לשתות בלגימות קטנות כך שלא הצמא קובע את הקצב. אם צורת השתייה של כל משקה תהיה כמו שתית משקה חם יפעלו השפתיים בצורה נכונה ומרובה. ההצעה היא במקום לשפוך את המים לגרון כפי שרובנו נוהגים לעשות לשתות בלגימות קטנטת המחייבות שימוש רב בתנועות הפה והשפתיים.
לגבי אכילה ההצעה של פאולה הייתה לעיסה רבה ברוב חלקי הפה בפה סגור, גם כאן נוצרת פעולה איטית יחסית תוך תשומת לב רבה יותר.

מובן שבמצב חולשה של אחד השרירים עצות כאלו לא משפיעות במידה מספקת אך הן מוסיפות לתרגול

יום חמישי, ספטמבר 15, 2016

תרגילים לשחרור הגב מתוך שיטת פאולה

  1. לשכב על הגב , המרפקים נשענים על הרצפה, להניע את כפות הידיים בתנועות מעגליות. האצבעות מתרחקות זו מזו כשהידיים באזור הכתפיים ונצמדות כשהידים קרובות לבטן. 


 2. ברך אחת נוטה לצד ימין ונופלת באיטיות או מתוך הסתכלות לרצפה והאחרת מצטרפת לכיוון ימין רק לאחר שהראשונה הגיע לאמצע הדרך, לאפשר לגב להצטרף לתנועה. אח"כ להחליף את כיווני הברכיים, לתת לראש לסייע למתיחת הגב על ידי הטייתו פעם לכיוון הנפילה של הברכיים ופעם לכיוון הנגדי
3. ידיים מחזיקות את הברכיים, עיניים מתכווצות והגוף נעזב.

4.סיבוב כל ברך לחוד סביב עצמה עם התעקבות על התחושה הכיווצית כשהברך פונה לפנים הגוף

יום רביעי, ספטמבר 14, 2016

שפה אל האף-תרגיל משיטת פאולה המיועד לאזן את מצב העורף ולמנוע נזקים לאברים פנימיים


מי שיאלץ לסחוב על גבו או בחלקו הקדמי שקים אלו מוטב שישתמש בתרגיל מוכר משיטת פאולה הקרוי-שפה אל האף.
התרגיל מציע לגלגל את השפה העליונה של הפה כלפי האף ולתמוך בה בעזרת השפה התחתונה. אפשר להחזיק עיפרון בין השפה לאף כדי לחוש את הגלגול.


יום שני, ספטמבר 12, 2016

יעילות שיטת פאולה ותחומי הטיפול בעזרתה


שיטת פאולה יעילה לקבוצה גדולה של תופעות גופניות בין אם הן במצב תקין והטיפול מיועד לתחזוקה ובין אם יש צורך לרפאן:

הגב והשלד, המפרקים ותנועת הגוף במצבי הליכה,

אזור האגן כולל חיזוק רצפת האגן, טיפול בבעיות שנגרמות עקב החלשות אברים פנימים וטיפול בסוגרים, רצף הטיפול בסוגרים הוא בין שני קטבים, סגירות יתר ושחרור עד חוסר שליטה.

הבנת הקשרים בין הסוגרים והגוף כולו,

מחלות כרוניות הגורמות לספזם (כיווץ יתר מתמשך המונע תנועה תקינה) כגון: פיברומיאלגיה, טרשת נפוצה, פרקינסון ועוד

הפגת כאבים על רקע הבדלים בין צדדים, העדר תנועה, חשש מכאב בתנועה

לידות: תחזוקת הגוף בהריון, הכנה ללידות, שיקום לאחר לידה.

יום ראשון, ספטמבר 11, 2016

חיזוק רצפת האגן דרך שרירי הסוגרים ותנועתם בשיטת פאולה


המרכיבים התנועתיים בחיזוק רצפת האגן באמצעות שיטת פאולה הם: שינוי אופן התנועה של האגן, לימוד התנועתיות הייחודית לסוגרים, הן בפני עצמם והן בהשפעה ההדדית בינם לבין שרירים טבעתיים אחרים, יצירת תנועה משותפת בין תנועת הגוף והאגן.

החלשות רצפת האגן היא תוצאה של אורח חיים, גיל, לידות ומבנה הגוף. הטיפול מתייחס לסיבות ולמצב גם יחד.  על ידי הגמשתם של הסוגרים מתחזקים שרירי הסוגרים והשרירים של רצפת האגן בתרגול שאינו כוחני. הגמשת האזור מסייעת לעתים לחידוד התחושות שמטשטשות בתהליך ההחלשות ונחוצות לחיזוק השרירים באזור. חיזוק רצפת האגן באמצעות שיטת פאולה מטפל בין השאר בתחושות מעומעמות של שרירי הסוגרים. שליטה חלקית במצבים שבהם נשים מתבקשות לכווץ או להרפות, מעידה לעתים על חולשה ולעתים על העדר דיוק בתחושות. התרגול העצמי הוא חלק בלתי נפרד מחיזוק רצפת האגן ומתהליך השינוי. הוא מיועד למי שמעוניינת לטפל בעצמה בעזרת עצמה. תרגול כזה דרוש הן לחיזוק, הן לעידון ההרגשות והן לשינוי צורת התנועה. שלושת אלו יחד מסייעים לשינוי המצב של רצפת האגן אצל נשים רבות.