יום רביעי, אוקטובר 05, 2011

טיפול בבעיות עיכול בשיטת פאולה

רשימת האברים הכלולה בצינור העיכול מציגה שני צדדים של הפוטנציאל המצוי בשיטת פאולה להשבחת מערכת העיכול ולפתרון בעיות תפקודיות שונות. האחד הוא השרירים הטבעתיים שיש לנו שליטה רצונית בהפעלתם (הפה וחלקיו ופי הטבעת). והאחר השרירים הבלתי רצוניים. על פניו נראה שהאדם המתרגל יכול להשפיע רק על האברים הניתנים לשליטה אך באופן שניתן לתארו רק על בסיס נסיוני של מקרים אישיים ולא ברמה התיאורטית-מחקרית או כמותית, יש לתרגול שיטת פאולה גם השפעה על איכות הפעולה של תנועת השרירים המפעילים את הפריסטלטיקה. על כן לא רק השינויים בחוזק, בגמישות או באופן התפקוד של הפה ופי הטבעת משפיעים על תפקוד מערכת העיכול אלא גם מידת היכולת של האברים הפנימיים להעביר את המזון מתוך התכווצות מלאה של הושט, המעיים והחלחולת, שמושפעים מתרגול השרירים הרצוניים.
כמו בשיפור התפקוד של מערכות פנימיות אחרות באמצעות שיטת פאולה אין יתרון לטיפול בבעיות מערכת העיכול רק ע"י תרגול השרירים הטבעתיים הקשורים ישירות למערכת זו. הפעילות המלאה של שאר המערכות והשינוי של זוית האגן, אופן העמידה, היכולת להפריד בין הספינקטרים וצורת האכילה, כולם ייכללו בתהליך התרגול, השינוי והשיפור של תפקודי מערכת העיכול. זאת ע"י תרגול כל השרירים הטבעתיים ושילוב התרגול במניפולציות המשפיעות על שרירי השלד.

יום ראשון, אוקטובר 02, 2011

תרגול שיטת פאולה בגיל השלישי

הפעלה בקבוצה בגיל השלישי נעשית ביתר קלות בישיבה. הן בגלל הקושי במעברים בין שכיבה לעמידה והן כדי לעודד גמישות במצבי ישיבה. שילוב תרגילים אלו במצבי עמידה תוך הישענות חלקית על מסעד הכיסא מזמין העזרות בסוגרים (הספינקטר הקדמי והאחורי) לחיזוק היציבה והרגשה דינמית בתהליכי העבודה. התרגול מכוון לשלב בין פעילות הגב והשלד לבין שיפור השליטה בסוגרים. ההתמקדות בתרגילים קלים ללמידה ולזכירה ומעודדת שילוב בין החשיבה של האדם על גופו לבין יכולתו להפעילו ללא מאמץ. זאת במיוחד בתרגילים כמו חיזוק רצפת האגן בעזרת מיקום כפות הרגליים. לאחר שהמתרגלים מפנימים צורות שונות של הפעלת הידיים והאצבעות לצורך שיפור השליטה במערכות הפנימיות, ביציבה ובשליטה המיטיבה עם גופם במצבי מאמץ. בין אם על ידי הרפיות ובין אם על ידי שילוב אברי הגוף לצרכי הקלה במאמץ.

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...