יום רביעי, יולי 04, 2012

למי מיועדת שיטת פאולה?


השיטה מיועדת לכל אדם וילד משום שהשפעתה על התפקוד הכללי של הגוף נוגע במערכות פנימיות ומתאים הן למצבי בריאות והן למצבי חולי. בהגדרה מצבי בריאות הכוונה בין השאר להכנה של הגוף לשיבושים האופייניים למצבי מעבר ומניעתם בעזרת התרגול כגון: הכנה ללידה, תרגול בזמן הריון, הכנת ילדים לגמילה או חיזוק הגוף לאחר גיל חמישים. ההגדרה מצבי חולי מכוונת לשיבושים בתפקודים הקשורים לשרירים הטבעתיים. בין אם מדובר בדלקת בעצב הפנים, פגמים בדיבור, חוסר איזון בין צדי השלד או שליטה חלקית בסוגרים. בכל השיבושים האלו וכן בתפקוד לא מלא של מערכת הנשימה ומערכת העיכול מאפשר תרגול השיטה החזרה של הגוף לאיזון. מקצת מהשינוי נעשה על ידי חיזוק השרירים שנחלשו אך פעמים רבות הרקע לשיבושים הוא איבוד התחושה המדויקת. ולכן דרושים גם הגמשה של הפתחים, לימוד הרפיה וארגון הגוף לפעילות מתואמת בין השרירים הטבעתיים לבין עצמם.

יום ראשון, יולי 01, 2012

הקלה מכאבים בחולי פיברומיאלגיה בשיטת פאולה


שיטת פאולה המכונה גם התעמלות השרירים הטבעתיים פותחה ע"י פאולה גרבורג שרופאים העריכו שחלתה במחלה ניוונית כאשר סבלה מכאבי גב כרקדנית. פאולה פיתחה את השיטה ואף הצילה עצמה מהגבלות גופניות עד גיל תשעים ושבע שבו נפטרה. השיטה מבוססת על הפעלת שרירים שתפקודם השתבש "מרחוק" כלומר בעזרת שרירים תקינים. ההנחה שבגוף בריא כל השרירים הטבעתיים פועלים במשולב משמשת לתהליכי ריפוי כאשר כיווץ והרפיית שריר תקין מפעילים שריר אחר, רחוק ממנו. מניפולציות עדינות מחדשות את יכולת ההנעה של שרירי השלד והשרירים הטבעתיים. השיטה מאפשרת ליודעיה להרפות שרירים שונים במצבי קישיון ולהעלות את הטונוס של שרירים אחרים לצרכי יציבה, שליטה בסוגרים ועוד. היתרון של השימוש בשיטה זו לחולי פיברומיאלגיה הוא בכך שהתרגול אינו כרוך במאמץ, התרגילים נרכשים בקלות והשימוש בהם נעשה זמין ואישי בעת כאב או לכל צורך אחר לאחר פרק לימוד בן שניים עשר שבועות. 

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...