יום רביעי, אוגוסט 07, 2013

תרגילים משיטת פאולה לנערות בגיל ההתבגרות:


  •      כיווצים קלים של הסוגר הקדמי יכולים להקל על כאבי מחזור. אפשר להעזר בכיווצי עיניים או בהצמדת האגודלים לאצבעות בכפות הידיים בכל יד בנפרד.
  •     פתיחה גדולה של הפה היא דרך טובה לשחרר כאב מסוגים שונים. תנועה זו מאריכה את העורף ומשחררת החזקה של מתח ממקורות שונים.
  •  הפגת כאבי גב הקשורים בצמיחה ובגיל ההתבגרות כגון תרגילים המחלקים את הגוף כביכול לשני צדדים משני צדי עמוד השדרה: כיווצי עין עין לסירוגין כך שכאשר אחת העיניים מתכווצת פנימה השנייה מנסה להיפתח, אגרוף והרחקה לסירוגין של אצבעות כפות הידיים.
  • כאבי גב עליון עדיף לתרגל בשכיבה כשגב היד מופנה אל הרצפה והידיים מונחות מעל קו הכתפיים. אם מדובר בגב תחתון חשוב שעמדת המוצא לתרגול תהיה בברכיים מקופלות ועומדות כשכף היד פונה אל הרצפה והידיים מונחות לצדי הגוף מתחת לקו הכתפיים. ניתן לשלב את שני התרגילים (אגרוף לסירוגין וכיווץ העיניים לסירוגין) כדי להקל על תנועת הכיווץ המפרידה בין העיניים ולעודד תנועת רוטציה בין שני צדי הגב. 

יום שני, אוגוסט 05, 2013

תרגילי פאולה המיועדים לצרכים שונים

מקצת מהתרגילים של שיטת פאולה יכולים לעזור לכמה צרכים, לדוגמה: כיווצים קלים של הספינקטר הקדמי הנחשבים בדרך כלל תרגילים לחיזוק רצפת האגן גורמים בתרגול בשכיבה על הגב להיצמדות ולהתרחקות  של הגב התחתון אל המזרון וממנו, לסירוגין. תנועה זו מגמישה את השקע בגב ומאריכה אותו. הטיפול בקיצורי הגב נעשה במקביל לחיזוק הספינקטר הקדמי. דבר זה נחוץ לנשים רבות ומאפשר תחזוקה בריאה וכוללת של הגוף עקב השפעת הלורדוזה התחתונה על חוזקו של הגב ועל חוזק שרירי רצפת האגן גם יחד.
טיפול בהבדלים בין שני צדי הגב על ידי הפעלתם בתנועות רוטציה דרוש כתהליך ריפוי לסובלים מעקמת או מכאב שמקורו בבלט דיסק, פריצת דיסק או הבדלים באורך בין שני צדי הגב על רקע בעיות שלד מסוגים שונים. טיפול זה מתאפשר באמצעות תרגול שרירים טבעתיים זוגיים והפעלתם לסרוגין כדי לעודד תנועת רוטציה בגוף. לדוגמה: כיווץ לסירוגין של העיניים, הידיים, כפות הרגליים וחלוקת הספינקטר הקדמי לשני צדדים. החשיבה על עמוד השדרה כמרכז הגוף וההפרדה בין שני צדי הגב ימין ושמאל ביחס לעמוד השדרה בעזרת תרגול יכולה לאפשר איזון בין הצדדים, ארגון של הגב, חיזוק של רצפת האגן ובתהליך ארוך טווח גם יצירת מעין עמוד שדרה קדמי, הקרוי "מרכז" בשיטות אחרות. 

יום ראשון, אוגוסט 04, 2013

תרגילים להפעלת הפה והשפתיים

תרגילים להרפיית הפה או להפעלה מגוונת שלו בין אם דרך כיווצים של השפתיים או תרגילי לשון היא אחת הדרכים להביא לשחרור העורף והצוואר, לאזן בין הספינקטרים ולשנות את זוית ההחזקה של השלד. הנעה מכוונת של הלשון והשפתיים תוך כדי תפקודים אחרים כמו נהיגה או ישיבה מול מחשב מסייעת לשחרר מתחים רגשיים המתבטאים בגוף ולשחרור מתחים ממקורות גופניים. 

יום שישי, אוגוסט 02, 2013

תרגילים שיושמעו בהקלטה של סמדר נבו בשיעור הקרוב ביוטיוב

ארגון מרכז הגוף


1.       כיווץ לסירוגין של העיניים בנפרד אחת נפתחת והשנייה מתכווצת.
2.       כיווץ ספינקטר קדמי מתוך חלוקת הכיווץ לצדדים ימין ושמאל והפעלת צד צד לסירוגין
3.       אגרוף יד אחת ומתיחת האצבעות באחרת לסירוגין
4.       הצמדת בהונות ברגל ימין ופישוקן בשמאל לסירוגין.
5.       הצמדת אצבעות ביד ימין ופישוק ביד שמאל לסירוגין.
6.       לחיצת הלשון לחיך העליון בשן האחרונה או מעליה, להעביר את הלשון לסירוגין בין צד ימין ושמאל.



תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...