יום שני, אפריל 07, 2014

תרגילי עיניים ושיטת פאולה


תרגילי עיניים ופנים מסייעים בתרגול שיטת פאולה הן במצבי חולשה של שרירי הפנים, הן לצורך הפעלה מרחוק של פתחים אחרים והן כדרכי הרפיה וכיווץ של הגוף כולו. קבוצות תרגילי העיניים מיועדות לצרכים רבים. בין תרגילי העיניים נמצאים סוגים שונים של כיווצים, פתיחות ושחרור, שימוש בדמיון ועצימת עפעפיים להרפיה ורגיעה והעזרות בתנועות עיניים לשחרור שרירי הצוואר, העורף והגב.
לדוגמה:

1.                              ידיים על העיניים-להניח את כפות הידיים על העיניים כך שהאצבעות תהיינה על המצח וכפות הידיים לא תלחצנה את העיניים.
2.                              כיווצים קלים של העיניים- בעיניים עצומות העפעפיים נעים אל מרכז העין ברצף או מנסים בקלילות לגעת בעישונים.
3.                              כיווצים קלים של העפעפייים התחתונים, (הכוונה אינה למנוע פעילות מצטרפת של העפעפיים העליונים) תשומת הלב מתמקדת בתנועת העפעפיים התחתונים אל מרכז העין כולל ניסיון להרימם.
4.                              לחיצת העפעפיים העליונים כלפי העין ועזיבתם.
5.                              כיווצים חזקים של העיניים-יש לכווץ את העפעפיים כלפי פנים העין ולפתוח את העיניים תוך הרחקת העפעפיים ככל האפשר.
6.                              כיווץ עין עין לסירוגין-כאשר עין אחת מתכווצת האחרת נפתחת. ניתן להיעזר בדחיפת הפה את העפעף התחתון או בכיווץ כפול, אחד קצר ואחד ארוך יותר.

המצב הקבוע של רוב בני האדם הוא תנועה וחשיבה כלפי הסביבה מתוך הסתכלות קבועה לפנים, כלומר ההרגל להיות בקשר עם העולם דרך המבט והשמיעה מייצר הימצאות מתמדת במצב שבו העיניים פעילות ללא הפוגה ונמצאות רוב הזמן בתנועה לכיוון אחד-"קדימה". להוציא מצבי שינה, או צורך מיוחד לדעת מה קורה מימין ומשמאל או ניסיון להרפיה ושחרור מודעים. הדבר בולט במיוחד אצל אנשים המרכיבים משקפיים שכל גופם נוטה קדימה ומיקום הכתפיים והגב מושפע באופן קבוע מהמבט קדימה. אך גם אצל מי שאינו מרכיב משקפיים אין ספק שעניין זה-מיקומו של המבט הוא הרקע לכאבי גב, וקשיי תפקוד גופניים אחרים. בנוסף, בכל מצבי הערות למינהם אין מצב שבו האדם מניח לעיניו מתוך כוונה מודעת כפי שרבים נוהגים להניח לרגליים ע"י ישיבה, לפה ע"י הפוגת דיבור וכו'. לעניין זה יש גם פן רגשי פשוט, אין דרך טובה מזו להיות בשליטה על הנעשה סביב והאדם המודרני מורגל בשמירה ושליטה מתמדת בהתנהלותו בסביבתו.




יום שישי, אפריל 04, 2014

טיפול בקישיון שרירים ובאיכות חיי המין בשיטת פאולה

התרגול בשיטת פאולה רואה בכיווץ והרפיה תנועה אחת. לרוב האנשים קל יותר לכווץ מאשר לשחרר, כיווץ טרם שחרור מלמד תנועות חדשות ומעלה את המודעות לצורות שחרור מגוונות. לשם כך נחוצה למידה קצרה של כיווצי השרירים הטבעתיים בגוף כולו שכן רוב האנשים מתקשים ללמוד אסטרטגיות גופנית חדשות דרך אברי הגוף הסובלים מרגישות יתר.

חלקי הגוף שכיווצם קל יחסית לתרגול הם העיניים, הפה והשפתיים, אצבעות הידיים והרגליים. התרגול בשיטת פאולה מכוון אנשים להתחיל בתנועה שאוספת שרירים אלו אל מרכזם ולהמשיך בשחרור תנועת האיסוף. תרגול זה מקל על נשים שחוות כיווץ מוגזם עד קישיון באזור הנרתיק, ניתן לעורר תחושות מגוונות באזור הנרתיק דרך תחושות השרירים הטבעתיים באזורי הפנים והגפיים. בדרך זו לומדות נשים לשחרר את אזור הנרתיק וכך להגיע לחיי מין מספקים. נוקשות שרירים שמקורם במחלות קשות וכרוניות מטופלים בדרך דומה. במצב זה נחוץ לאתר את השרירים הקלים להפעלה כדי לחוש את השרירים שהקישיון משפיע עליהם במיוחד.

יום חמישי, אפריל 03, 2014

סדנה להתנסות בתנועה וכתיבה לאחריה, שיטת פאולה, קשב לגוף וחומר נפש

שיטת פאולה מבוססת על הפעלת שרירים טבעתיים. אלו הם :עיניים, פה, סוגר שלפוחית השתן, סוגר אחורי, עיקר הפעולה של שרירים אלו היא פתיחה וסגירה או כיווץ והרפיה. דרך ביצוע התרגילים שונה אצל כל אדם,
השיטה מתאימה לתחזוקה של הגוף, חשובה לתרגול במצבי מעבר ומשחררת אנשים מבעיות גופניות. מתרגלים מכורים הם אלו שנהנים מיכולתו של הגוף לפעול מעצמו על בסיס הנעה ראשונית, בדומה למומנטום התנועה של המטוטלת ממשיכים השרירים הטבעתיים פעולות נלוות לפעולה שבה בחר המתרגל להתחיל. ההנאה מההנעה אינה מתרחשת בכל מצב ובכל תרגול. היא דרושה לאנשים רבים לפי אישיותם וצרכי גופם. פתרון הבעיות הגופניות מתרחש בחלקו עקב תנועתו הספונטנית של הגוף.

סמדר נבו-מורה מוסמכת לשיטת פאולה מזה 15 שנים, מנחה סדנאות ומטפלת בנשים, 

אחרי שעוררנו מקומות רדומים בעזרת שיטת פאולה – נתנסה בתנועה חפשית שחלקה יתקיים בשיתוף מוסיקה אותנטית

 סביון בן ישראל-תנועה מתוך קשב לגוף ולמוסיקה 



כתיבה לפי גישת חומר נפש- (חוה רימון) הכרות עם כתיבת סיפור חיינו מזוויות פחות מוכרות הפותחת לעצמנו נופים חדשים ואפשרויות חדשות.

חוה רימון, כותבת, עורכת, מתרגמת. מאווררת סיפורי חיים שקפאו, מחזירה את השאלות לחיים. הקימה וערכה את הירחון חיים אחרים

מוזמנים להתקשר לחוה ולשמוע עוד: 052-2332787, Rimon10@013.net.il http://www.havarimon.co.il/   

יום שלישי, אפריל 01, 2014

עמדות מוצא מתחום היוגה ושילובן בשיטת פאולה

עמדות המוצא בשעת תרגול שיטת פאולה פונות עם הפנים אל המרחב, לדוגמה שכיבה על הגב, ישיבה, עמידת צפרדע, עמידה. העזרות ביוגה ובעמדות המוצא שלה מלמדת נשים וילדים להניע את האגן באופן חדש ומוכר פחות. לדוגמה: עמדת המוצא שבה הגוף מורם דרך דחיפת הרגליים והידיים כאשר הראש פונה לרצפה מוכרת בשם כלב. שימוש בה יכול להביא לתנועות אגן המחזקות את היכולת לחוש את הספינקטרים. בעמדת מוצא זו נעשה שחרור של האגן ביחס למצב שכיבה על הגב וניתנת האפשרות למתרגלת להעזר במצב האגן כדי לחוש את הספינקטרים, לכווצם ולשחררם כמיטב רצונה.

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...