יום רביעי, מאי 06, 2015

גלגול שפה עליונה של הפה אל האף-תרגיל פאולה


גלגול השפה העליונה של הפה אל האף יכול להיות מובן ביתר קלות למתרגלים אם ינסו לאחוז עיפרון בין השפה לאף.
התרגיל מיועד לחיזוק רצפת האגן, הרמת משקל תוך כדי החזקת השפה אל האף מסייע לכיווץ הסוגרים הקדמיים.
כמו כן מומלץ להעזר בו לצורך שחרור העורף

להרגיל את הכתפיים לתנועה לאחור ולשחרר את השכמות


 עמדת המוצא לתרגיל זה היא החזקת האצבע החמישית (הזרת) מעל הרביעית (הקמיצה) בזמן שגב כף היד מופנה אל הרצפה. הידיים לא צריכות להישאר מונחות במקום אחד אלא יכולות לחפש מיקומים נוספים זמניים או להיות בתנועה מתמשכת.אחת המטרות של תרגיל זה היא לחפש מקום גמיש יותר לכתפיים ולשנות הרגלים של אנשים שמטים את הגב לפנים באופן מוגזם.

יום ראשון, מאי 03, 2015

חיזוק רצפת האגן בעזרת תנועות כפות הרגליים ולימוד ההפרדה בין הסוגרים




כף הרגל הימנית מדגימה לחיצה של בהונות הרגליים כולל תנועה מלאה יחסית של כל כף הרגל. המתרגלת מנסה לחוש בעזרת חיפוש מידת הלחיצה את הסוגר הקדמי. מאחר שהתרגיל מיועד לעודד הפרדה בין כיווץ הסוגרים הקדמיים לסוגר האחורי, חיפוש ההשפעה המדויקת על ידי תנועת כף הרגל בזמן הלחיצה של הבהונות תועיל לכיווץ הסוגרים הקדמיים בנפרד יותר מהדוגמה שמראה הרגל השמאלית.

יום שבת, מאי 02, 2015

מה חשוב בשיטת פאולה

אחד העקרונות הפעילים בשיטה הוא הפעלת שרירים בגוף במקום אחד מתוך חזרתיות כדי לגרום להעברה של התנועה בגוף לאזורים אחרים, לרוב המקום החדש יגיב למניפולציה הגופנית. התנועות מתרחשות ללא הפעלת כוח, התנגדות או מאמץ. דבר זה יוצר שינויים בהרגלי התנועה ובהרגלי החשיבה על הגוף. 

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...