יום שישי, דצמבר 25, 2015

קבוצת תרגילים בשיטת פאולה המתיחסת לעיניים

ידיים על העיניים
כיווצים קלים של העיניים
לחיצת העפעפיים העליונים
כיווצים חזקים של העיניים תוך כדי החזקת הברכיים
כיווץ עין עין לסרוגין


יום חמישי, דצמבר 24, 2015

תרגיל להעמקת הנשימה בשיטת פאולה

המתרגל ימקם את כף היד תחילה בצדי בית החזה ואחר כך יעביר את המיקום לאזור הבטן, האגן ועוד. התנועה העיקרית הנדרשת בתרגיל היא תנועת כפות הידיים ממצב שבו האצבעות מתרחקות אלו מאלו למצב שבו הן נצמדות בכל יד בנפרד אלו לאלו. הדבר אינו דורש מאמץ כאשר שורש כף היד נשאר צמוד לגוף ותנועת אצבעות הידיים לא כוללת תנועה בשורש כף היד, זאת מלבד הגדלת והקטנת הזויות של תנועת שורש כף היד. תנועת האצבעות מעודדת את תנועת הספינקטר האחורי והקדמי לסרוגין. כמו כן מתעוררת יכולת הפתיחה והסגירה של בית החזה. 

יום שלישי, דצמבר 22, 2015

שיטת פאולה ובעיות עיכול

מקצת מההפרעות במערכת העיכול קשורות בתנועתיות חלקית של הפתחים והצינור גם יחד, אחרות נובעות מנטייה לתנועה חלקית במערכת הפנימית או מלקות אחד הפתחים.

הטיפול בשיטת פאולה בתופעות אלו מכוון הן לטיפול מלא במכלול התופעות והן בבעיה מקומית כמו ריפלוקס, כאבים באחד מהפתחים וכו'. הטיפול בכאב בעזרת שיטת פאולה מיועד להופעתו הן בזמן הפעילות והן לאחריה. המטופלים לומדים כיצד לשנות את התנהגותם ואופני תנועתם בזמני הפעילות. בנוסף נעשה שימוש משולב ביציבה נכונה ותרגילים להרפיית הכאב.

יום ראשון, דצמבר 20, 2015

"החופשי של שיטת פאולה"


"החופשי" של שיטת פאולה יכול להראות כמו חלק מיצירי הזכוכית שבצילום. אם תחשבו על אדם אחד שגופו עובר בין מצבים תנועתיים שונים, אם תדמו חלק מצינורות הזכוכית המנופחים לתנועה אלו בין המצבים שנוצרים במהלך תרגול שיטת פאולה. 

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...