יום חמישי, מרץ 31, 2016

תרגול שיטת פאולה בתנועות הידיים משפיע למרחוק

תרגול אגרוף ידיים לסרוגין משפיע על הגוף בהתאם לעמדת המוצא כגון: שכיבה על הגב, ישיבה ללא תמיכת הידיים, ישיבה עם תמיכת הידיים, עמידה ועוד.
ההמלצה בכל עמדות המוצא היא לחפש את המקום הדרוש לגוף על ידי העברת הזרועות בזמן התרגול בין כמה מקומות. פרישת הידיים לצדדים בגובה הכתפים תשפיע על הגב העליון, כשהידיים לצידי הגוף וקרובות לו תהיה יותר השפעה על  הגב התחתון. כיוון כפות הידיים ישנה גם הוא את אזור ההשפעה.
האיור בעיגול מתאר אפשרות לאגרוף חלקי ולא חזק שיש לו יתרונות למתרגלים מתחילים כדי לא להפעיל כוח מוגזם בשעת תרגול

מצבים שבהם דרוש חיזוק רצפת האגן בשיטת פאולה

החלשות רצפת האגן היא תוצאה של אורח חיים, גיל, לידות ומבנה הגוף. הטיפול מתייחס לסיבות ולמצב גם יחד.  על ידי הגמשתם של הסוגרים מתחזקים שרירי הסוגרים והשרירים של רצפת האגן בתרגול שאינו כוחני. הגמשת האזור מסייעת לעתים לחידוד התחושות שמטשטשות בתהליך ההחלשות ונחוצות לחיזוק השרירים באזור. חיזוק רצפת האגן באמצעות שיטת פאולה מטפל בין השאר בתחושות מעומעמות של שרירי הסוגרים. שליטה חלקית במצבים שבהם נשים מתבקשות לכווץ או להרפות, מעידה לעתים על חולשה ולעתים על העדר דיוק בתחושות. התרגול העצמי הוא חלק בלתי נפרד מחיזוק רצפת האגן ומתהליך השינוי. הוא מיועד למי שמעוניינת לטפל בעצמה בעזרת עצמה. תרגול כזה דרוש הן לחיזוק, הן לעידון ההרגשות והן לשינוי צורת התנועה. שלושת אלו יחד מסייעים לשינוי המצב של רצפת האגן אצל נשים רבות.

יום שני, מרץ 28, 2016

ארגון מרכז הגוף בשיטת פאולה

שתי התמונות צולמו כאשר המתרגלת הייתה מודעת לצורך לשים לב למרכז הגוף לצורך חיזוק רצפת האגן.
בתמונה העליונה היא נעזרה בהפניית כפות הרגלים אל חלקו הפנימי של הגוף ובתנועת הראש שבה כיוונה את האף והסנטר באופן שיחדד את הקשר בין החלק העליון לחלק התחתון של גופה.
בתמונה הנמוכה התעניינה המתרגלת בהשפעת מיקום הידיים על הרגשת המרכז ובתנועת הסוגר הקדמי.

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...