יום רביעי, מאי 17, 2017

יניקה כהדגמת התהליך של תנועות השרשרת בשיטת פאולה

פעולת היניקה של תינוקות מדגימה כמה עקרונות חשובים בשיטת פאולה, תנועות השפתיים הן מעגליות כלומר ללא הפסקות בין שאיבה לבליעה למרות הצורך לשחרר את השפתיים בין יניקה ליניקה, הנשימה הנדרשת בין תנועות אלו אינה מתוכננת, הגוף מתנועע במקביל ליניקה, כפות ידיים וכפות רגליים נפתחות מעט ומתאגרפות מחדש ותנועות העיניים נוספות לעתים בין אם דרך כיווץ או דרך עצימה או פתיחה וסגירה.
ניתן להבין מתאור זה שכפות הידיים והרגליים הם שרירים טבעתיים, הם מתנהגים כשרירים טבעתיים אך אינם מוגדרים כך, הם חלק בלתי נפרד ממערכת הקשרים הקיימת בין השרירים הטבעתיים לבין עצמם והמעברים מאגרוף למתיחה משרתים צרכים רבים בתנועה הפאוליסטית.

שיטת פאולה-תנועה לסרוגין של הסוגרים בעזרת הגפיים לחיזוק רצפת האגן

צילומים של מצבים בשיטת פאולה


תפקוד תקין ובלתי תקין של שלפוחית השתן והשפעת שיטת פאולה לארגון תפקוד תקין

האיור מדגים את מבנה שלפוחית השתן באופן דומה לברכת אגירה של נוזלים. אזור הכניסה נקרא ureter entry

ואזור היציאה External urethral sphincter,  אזור היציאה הוא ברכת אגירה קטנה יחסית שנמצאת בין השלפוחית לבין צינור השתן ושרירי רצפת האגן.

השליטה במערכת השתן מבוססת כולה על ברכה שחלק ממנה מורכב משרירים לא רצוניים וחלק משרירים רצוניים.

שם נמצא האיתות של הגוף לצורך ללכת לשרותים. הערנות לאיתות הזה נפגע אצל נשים רבות, זו הסיבה לצורך בחיזוק רצפת האגן.

בשיטת פאולה מעוררים את תשומת הלב לאיתות, התרגול משפיע על השרירים הפנימיים ועל רגישותם. השרירים הטבעתיים נמצאים גם באזור זה.

קיימת תקשורת לא מובנת בין השריר הבלתי רצוני לשריר הרצוני.

מתרגלים בשיטת פאולה יכולים להפעיל את השריר הרצוני בלבד, אופן התרגול, המניפולציות הגופניות, הפעלת שרירים טבעתיים בגוף כולו, כולם יחד מעודדים את התקשורת בין השריר הטבעתי הרצוני לבין השריר הטבעתי הלא רצוני.

זוהי דרך הריפוי והשיקום של שיטת פאולה במגוון קשיי תפקוד של שלפוחית השתן

יום ראשון, מאי 14, 2017

השרירים הטבעתיים מובילים את התנועה של גוף האדם


שימו לב, בין הראש של הלויתנים שבצילומים לבין הזנבות משתנים היחסים לפי צורכי התנועה, ככל שהראש פונה אל המים הזנב עולה (כמו בתמונה הנמוכה ביותר) וככל ששניהם כלפי מעלה במצב דומה(כמו בצילום הגבוה יותר) גוף הלויתן שוקע אל תוך המים.
שלושת הצילומים מספרים גם בלי הערכת גובה הראש והזנב ביחס למים כיצד משתמש הלויתן בראשו ובזנבו לצורך תנועה.
כך קורה גם בגוף האדם במהלך השימוש בשרירים טבעתיים.
כיוון המבט של העיניים (שריר טבעתי ),  משפיע על זוית החזקת הראש והתנועה של שרירי רצפת האגן הקשורים לעמוד השדרה מסייעת בדרך התנועות לפנים ולצדדים. רצפת האגן והאגן כולו מופעלים מתוך השרירים הטבעתיים.

הצמדת אצבעות כפות הידיים מסייעת לחוש את רצפת האגן בתרגול שיטת פאולה



הפירות הצבעוניים המוחזקים בכף היד מחייבים הצמדה של אצבעות כפות הידיים זו לזו.
בשיטת פאולה מתרגלים את ההשפעות של הצמדה זו על תחושות ברצפת האגן בלי לאחוז דבר ובכיוון הפוך, כלומר כף היד פונה לרצפה ויכולה בנוסף להצמדת האצבעות לדחוף מעט את המזרון שעליו מתרגלים.
נוסף לכך מומלץ להצמיד את האגודלים בכל יד בנפרד אל שאר האצבעות.

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...