יום שני, דצמבר 19, 2005

יעלות שיטת פאולה בזמן הריון

הריון אקטיבי באמצעות שיטת פאולה-פעילות גופנית תומכת הריון*
סמדר נבו

שיטת פאולה ,או בשמה האחר התעמלות השרירים הטבעתיים (עפעפיים , עיניים, שפתיים ועוד ), מבוססת על קשרי גומלין הקיימים בין השרירים הטבעתיים בגופנו ומעוררת את יכולת הריפוי העצמי הגלומה בכל אחד מאיתנו. באמצעות תרגילי השיטה ניתן להכין ללידה, לחזק את רצפת שרירי האגן, לטפל בכאבי גב ופרקים, בהפרעות במערכת העיכול והשתן (בריחת שתן ) ובצניחה של איברים פנימיים. השיטה יעילה גם בשיקום לאחר לידה.
חיזוק שרירי רצפת האגן כהכנה להריון ובמהלכו נחוצים לרוב הנשים. תרגול של השרירים הטבעתיים ברצפת האגן יגמיש וישחרר את יכולת ההפעלה של האזור החשוב ביותר להריון וללידה ויעלה את רמת הרגישות והשליטה בו. מקצת מיכולות השליטה של נשים ברצפת האגן נחלשות עקב ההריון וקשה להביאם לידי תפקוד נכון. תירגול בשיטת פאולה יסייע להפעלתם של שרירי רצפת האגן על ידי העזרות בשרירים טבעתיים באזורים נוספים בגוף כמו שרירי הפנים או הידיים. התרגול יעלה את איכות הכיווץ והשליטה באזור רצפת האגן על תפקודיו השונים. באופן דומה ניתן גם להקל על הלידה. השינויים העוברים על רצפת האגן: החלשות, התרופפות, התרחבות וצניחות מביאים לעתים לנזקים בלתי הפיכים, אלו יכולים להימנע על ידי תרגול בשיטת פאולה.
דוגמאות לתרגילים: כיווץ ושחרור של העפעפיים, הרמת גבות תוך שילוב הרחבת נחיריים ועזיבתם, הנחת ידיים על העיניים ללא לחץ כשכף היד שקערורית. הגיית ששש ממושכת תוך כדי כיווץ הספינקטר הקדמי בזמן נשיפת האויר, ללא הכוונה של צורת השאיפה. תרגילים שונים בשיטת פאולה אינם מומלצים בזמן הריון ועל כן מוטב שלא לנסות ללמוד מהספרים על השיטה בזמן הריון.
תרגול שיטת פאולה בזמן הריון יכול למנוע את נפילת האגן והבטן קדימה, להקל בכאבי גב הרווחים מאוד בהריון ולעזור בבעיות עיכול. ניתן לקרוא יותר על השיטה באתר:


*תרגול בשיטת פאולה בזמן הריון מומלץ רק אחרי שבוע עשרים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...