יום חמישי, מאי 02, 2013

הפעלת שרירים חלשים בתרגול פאולה דרך שרירים חזקים

אחת השאלות הנפוצות ביחס לתרגול שיטת פאולה "מרחוק", כלומר דרך מקומות אחרים היא מה החשיבות של ההקפדה על תרגול מרחוק. התשובות משתנות לפי  מצבו של האדם המתרגל וצרכיו. עבור מי שמתחיל לתרגל את שיטת פאולה החשיבות שבתרגול מרחוק היא עקב הקושי לחוש במדויק את האזור שדורש טיפול. כמו כן יש אצל רבים פגיעה שמקשה על תפקוד של השריר, הפעלתו מרחוק מקלה על תרגול השריר הפגוע ומחזקת אותו בעקיפין.
עבור אנשים שתרגול שיטת פאולה נהיר ומובן להם והקשר בין השרירים הטבעתיים התעורר, התרגול מרחוק אינו הכרחי אך יש בו הנאה רבה, הוא משכלל את השליטה בגוף כולו ואת תנועתו.
כמו כן  בתרגול מרחוק מקבלים הכיווצים רופי שונה כאשר הם מתרחשים בעקיפין, יש חשיבות לתנועה בלתי מחשבתית זו.

יום שלישי, אפריל 30, 2013

ריפוי בשיטת פאולה


תהליך הריפוי המתרחש בשיטת פאולה מבוסס הן על לימוד ההפרדה והן על לימוד התנועה המשולבת בין השרירים הטבעתיים, עזרה של מקום אחד לאחר מתרחשת בגוף מעצמה והיא חלק בלתי נפרד מתהליך השיקום. לכן נדרשת  הפעלת הגוף בדרכים קונבנציונליות ופחות קונבנציונליות. רוב השרירים הטבעתיים משמשים בדרך כלל לתפקוד, לתחזוקת הגוף הבסיסית, השימוש בהם למטרות אחרות משפיע על חשיבה נוספת לגבי תחזוקת הגוף.

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...