יום שבת, דצמבר 13, 2014

איור תרגיל ידיים בשיטת פאולה




איור התרגיל "אגרוף לסרוגין של כפות הידיים" מוצג במסגרת העיגול כשהידיים מתוחות ובאיור שבו מוצגת דמות האדם היושב במרפקים משוחררים. הדוגמה האחרונה נכונה יותר לרוב המתרגלים.
כמה מטרות לתרגיל זה: ארגון הצדדים של הגב והשלד כדי לאזן א-סימטריה שיש לאנשים רבים, שחרור הכתפיים והידיים במצבי ישיבה ממושכים, חיזוק החלק החלש יותר של הגב: כאשר התרגיל נעשה בשכיבה קל יותר להרגיש באיזה גובה של הגב נחוצה פעילות. הידיים יכולות לנוע מגובה המתניים אל גובה הכתפיים ולהיות מונחות אף מעל לראש או חופשיות באויר. מוטב לשנות את המיקום של הידיים לפי הצורך שהגוף מאתר ובהמשך לשנות את המיקום שנבחר או את כיוון כפות הידיים ביחס לרצפה. 

יום חמישי, דצמבר 11, 2014

תרגול פאולה לחולה פרקינסון

  1. בשכיבה בברכיים מקופלות להעביר את תנועות כפות הרגליים מהקוים החיצוניים אל הקוים הפנימיים. העברת התנועה תעשה דרך הבהונות והעקבים כך שתיוצר תנועה בצורת הקוים החיצוניים של כף הרגל. ניתן להרים את הצד שאינו לחוץ אל המזרן.

  1. החזקת הזרתות בכל אחת מכפות הידיים מעל הקמיצות. גב היד מופנה אל הרצפה

  1. להפיל את הלשון אל הבסיס, לאפשר לשפתיים להישאר פתוחות במידה נוחה.

  1. לשון נעה בתנועות מעגליות בחלל הפה

  1. יד שמאל מזיזה את יד ימין ללא כוח וללא עזרת של יד ימין


  1. סיבוב הסנטר במעגלים קטנים סביב עצמו, לאפשר לפנים להצטרף
 הצילום  מציג פעילות של כפות  הידיים בתרגיל שקעי כפות הידיים

יום רביעי, דצמבר 10, 2014

הפרדת הכיווצים בין הסוגרים ברצפת האגן כאמצעי לחיזוק שרירי רצפת האגן


חיזוק רצפת האגן בעזרת תרגילים המשלבים את תנועת הגב, הארכת המפרקים והגמשתם נעשית בשיטת פאולה על ידי הבנה חושית של השילוב בין תנועת אצבעות הידיים, תנועת כפות הרגליים והיווצרות קשר בהמשך התנועה בין רצפת האגן לאברים אלו. תנועה כזו מזמנת לנשים הכרות חדשה עם גופן במהלך השיקום של רצפת האגן ומסייעת למניעת החלשות רצפת האגן ולחיזוקה. פרק חשוב בחיזוק רצפת האגן בתרגילי שיטת פאולה מוקדש ללימוד ההפרדה בין הספינקטר האחורי לספינקטר הקדמי. ( בגוף האישה האחורי הוא השריר שסביב פתח הרקטום והקדמי הוא שילוב בין שרירי צינור השופכה ופתח הנרתיק.) לימוד ההפרדה חשוב לשינוי הזוית של החזקת האגן.  

יום שלישי, דצמבר 09, 2014

חיזוק רצפת האגן בשיטת פאולה-הצעות מעשיות

תרגילי חיזוק הסוגרים הקדמיים המוכרים לנשים רבות הם כיווצים חוזרים ונשנים של האזור. החידוש שמציעה שיטת פאולה הוא לימוד ההפרדה בין שני הסוגרים הקדמיים לסוגר הקדמי. הנטייה לכווץ את כל הסוגרים יחד היא נטייתם של רוב בני האדם, פעמים רבות מתחזק הסוגר האחורי על חשבון הקדמיים. כדי ללמוד להפריד מוצעים כמה טיפים:
בישיבה כשהרגליים מונחות באופן מלא על הרצפה או בשכיבה על הגב כשהברכיים מקופלות
o       הצמדה של האגודלים בכל יד בנפרד אל האצבע והאמה בזמן הכיווץ של הסוגרים הקדמיים כדי לסייע לכיווץ של הקדמיים בלבד.
o        לימוד היכולת לעבור מכיווצים של הספינקטר הקדמי לכיווצים של הספינקטר האחורי דרך מעברים בין לחיצת האגודל לאצבע ולאמה ללחיצתו לקמיצה ולזרת.
o       הרמת העקבים ולחיצת בהונות הרגליים אל הרצפה בזמן כיווץ הסוגרים הקדמיים
לחיצת שתי כפות הידיים זו כלפי זו באזור האצבעות, בשכיבה על הגב, מוצע לנסות ללחוץ בחוזקה את שתי הידיים זו כלפי זו כאשר הלחץ מכוון בעיקרו אל כריות כפות הידיים, מומלץ ללחוץ ולעזוב ושוב ללחוץ ולעזוב. אם אין כל תחושה מתעוררת באזור הסוגרים הקדמיים ניתן לשלב את הכיווץ הקל באזור עם הלחיצות כדי לשים לב אם הלחיצות מעוררות הרגשה שונה מבחינת אופן הכ

יום שני, דצמבר 08, 2014

חיזוק רצפת האגן והפרדה בין הסוגרים בשיטת פאולה

התרגיל שבצילום נועד לחזק את יכולת ההפרדה בין הסוגרים ללא ריכוז מחשבתי עמוס ומעמיס. בתרגיל זה מצמידה המתרגלת את האגודלים בכל אחת מכפות הידיים אל הזרת והקמיצה גם יחד. מצב זה מקל על ריכוז התחושות בסוגר האחורי, המשכו של התרגיל יהיה העברת האגודלים להצמדה אל האצבע והאמה או אל האצבע בלבד, זאת כדי לחוש את הסוגר הקדמי באופן מופרד מהאחורי.
החיזוק שנותנות האצבעות לתחושות מדויקות נעשה על ידי העברה לסרוגין של האגודל בין שני המצבים, לחיצה אל הזרת ולחיצה אל האצבע או לחיצה אל הזרת והקמיצה ולחיצה אל האצבע והאמה. התרגיל מסייע בין השאר לנשים המתקשות לכווץ את הסוגר הקדמי ללא התערבות האחורי. חיזוק הסוגר הקדמי קשה יותר לנשים רבות משום שהסוגר האחורי חזק יותר, ההרגל לחוש את הקדמי בעזרת האחורי רווח בלי שנשים מודעות לכך ומפריע לחיזוק רצפת האגן.

יום ראשון, דצמבר 07, 2014

צילום תרגיל פאולה לטיפול בבעיות נשימה וגב עליון

התמונה מראה שילוב של שני תרגילים בעמדת מוצא לא שגרתית, לצורך ארגון הגב והכתפיים לאחור מוצג כאן התרגיל אצבע חמישית מעל רביעית כאשר גב היד פונה לרצפה, (זרת מעל קמיצה). לצורך העמקת הנשימה האצבע השנייה נמצאת מעל לשלישית. (אצבע מעל אמה)
עמדת המוצא יוצאת הדופן היא הנעת הידיים לאחור והשענתן על הגב הקדמי, עמדה זו מתאימה לשתי המטרות של שני התרגילים, העמקת הנשימה קלה יותר כאשר בית החזה פתוח, ארגון הגב והכתפיים לאחור מובן שהכתפיים יכולות לנוע לאחור אם הידיים נעות לאחור.

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...