יום שבת, דצמבר 12, 2015

תרגילי פאולה לנשים בהריון

 ניתן לחלק את התרגילים של שיטת פאולה למספר קבוצות. ארבע מתוכן חשובות לנשים בהריון. קבוצות התרגילים החשובות ביותר לנשים בהריון ללא התייחסות לצרכים אישיים קשורות בהעמקת הנשימה, בתנועה המאריכה את שקעי עמוד השדרה כדי למנוע קיצורים שנובעים משינוי משקל הגוף שינויי יציבה ובמניעת כאבים המתעוררים בעקבותיהם. קבוצה אחרת של תרגילים מכוונת לחיזוק רצפת האגן ולמניעת היווצרות בעיות במערכת העיכול. זאת משום שיכולות הכיווץ וההרפיה של רצפת האגן מקלות על היולדת במהלך הלידה ומסייעות לה לשלוט בתנועותיה ולהיות פעילה גם במצבי כאב וקשיי תנועה הנובעים מהתנאים האוביקטיביים של מצבה.

יום חמישי, דצמבר 10, 2015

נשימה בשיטת פאולה

המתרגל/ת ימקמו את כף היד תחילה בצדי בית החזה ואחר כך יעבירו את המיקום לאזור הבטן, האגן ועוד. התנועה העיקרית הנדרשת בתרגיל היא תנועת כפות הידיים ממצב שבו האצבעות מתרחקות אלו מאלו למצב שבו הן נצמדות בכל יד בנפרד אלו לאלו. הדבר אינו דורש מאמץ כאשר שורשי כפות הידיים נשארות צמודות לגוף ותנועת אצבעות הידיים מתבססת על מיקום קבוע של שורשי כפות הידיים, תנועת האצבעות מעודדת את תנועת הסוגרים האחורי והקדמי לסרוגין. כמו כן מתעוררת יכולת הפתיחה והסגירה של בית החזה.
התנועה שהידיים מעוררות מניעה את בית החזה ומתרכזת בו. זאת במיוחד כאשר עמדת המוצא לתנועה היא הנחת כפות הידיים מתחת לסרעפת.

הסרעפת נלחצת בתנועה זו אל מרכז הגוף כסיוע לתהליך הנשיפה ומתרחבת בשלב השאיפה.

יום שלישי, דצמבר 08, 2015

רצפת האגן ושיטת פאולה

המרכיבים התנועתיים בחיזוק רצפת האגן באמצעות שיטת פאולה הם: שינוי אופן התנועה של האגן, לימוד התנועתיות הייחודית לסוגרים, הן בפני עצמם והן בהשפעה ההדדית בינם לבין שרירים טבעתיים אחרים, יצירת תנועה משותפת בין תנועת הגוף והאגן.
החלשות רצפת האגן היא תוצאה של אורח חיים, גיל, לידות ומבנה הגוף. הטיפול מתייחס לסיבות ולמצב גם יחד.  על ידי הגמשתם של הסוגרים מתחזקים שרירי הסוגרים והשרירים של רצפת האגן בתרגול שאינו כוחני. הגמשת האזור מסייעת לעתים לחידוד התחושות שמטשטשות בתהליך ההחלשות ונחוצות לחיזוק השרירים באזור. חיזוק רצפת האגן באמצעות שיטת פאולה מטפל בין השאר בתחושות מעומעמות של שרירי הסוגרים. 

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...