יום חמישי, מרץ 23, 2017

תוצאות מחקר על יעילות שיטת פאולה בטיפול בדליפת שתן


המחקר השווה בין יעילות שיטת פאולה ליעילות פיזיותרפיה ברצפת האגן. אמצעי ההשואה היה "מבחן פד" נשים שאובחנו לצורך המחקר התבקשו לא לשתות קפה שעתיים לפני בדיקת הפד. הן שתו מים ללא נתרן וקיבלו פד נקי וחדש שנשקל והונח במקום המתאים.
במשך כשעה הן הסתובבו באזור המרפאה והתבקשו בזמן זה לרדת ולעלות במדרגות, לקפוץ במקום, להשתעל ולצחוק. כולן פעילויות המוגדות כ"מאמץ" בהקשר של "בריחת שתן". לאחר שעה  הפד נשקל שוב, הנשים שנבחרו למחקר היו אלו שההבדל בין משקל הפד לפני ואחרי הפעילות היה מעל 2 יחידות.
השיפור שהושג בדליפת השתן של מתרגלות שיטת פאולה היה יעיל כמו זה שהושג על ידי תרגול פיזיותרפיה למניעת דליפת השתן.
השאלונים שקיבלו המתרגלות הוסיפו מידע בנושאים כגון: כאבי גב, יחסי מין וכד. 

יחסי גומלין בין השרירים הטבעתיים בשיטת פאולה

שיטת פאולה מבוססת על רצף של תנועות ותרגילים פשוטים המפעילים את השרירים הטבעתיים. לכל אדם שרירים חלשים יחסית, ושרירים חזקים יחסית. השיטה מלמדת כיצד להעזר בשרירים הטבעתיים החזקים להפעלה יעילה יותר של השרירים החלשים.העיקרון המוביל בשימוש זה הוא הקשרים שגילתה פאולה גרבורג בין השרירים הטבעתיים. הפעלה מונוטונית של שריר אחד יכולה לעורר תנועה ספונטנית בשריר אחר, פעמים רבות התנועה הספונטנית מתעוררת במקום הזקוק ביותר לשיפור

יום שלישי, מרץ 21, 2017

הטיפול בפרקינסון באמצעות שיטת פאולה

הצטברות הקשיים בתנועה מביאה למיעוט תנועה ולאבדן הדרגתי בביצוע תנועות יום יומיות. מקצת מהטיפולים נועדו לשמור על עצמאות בפעולות היום יום ואחרים שומרים על טווחי התנועה של הגפיים, הגב והשלד. בשיטת פאולה ניתן  לפתח אמצעים לעקוף את המגבלות ולארגן את הגוף לאסטרטגיות חדשות.

בקבוצת התסמינים של חולי פרקינסון יש תסמינים בולטים לעין ואחרים פחות. בקבוצת התסמינים הבולטים ניתן להצביע על תנועות בלתי רצוניות כמו רעד בידיים, ברגליים או בשרירים באחד מצדי הגוף. מקצת מההפרעות בתנועה נראות קשות למתבונן מהצד אך אינן מפריעות לאדם עצמו. לעומת זאת תופעות כמו קישיון הגורם לנפילות וקשיים כמו יזמה בתנועה מכבידים יותר על החולים ולא תמיד ניכרים למתבונן שאינו מכיר את המחלה. תרגול שיטת פאולה יכול להאט את התקדמות המחלה וביטוייה בשתי קבוצות התסמינים.

יום ראשון, מרץ 19, 2017

עצות ממוקדות ביחס לכאבי גב לצרכי הורים ותינוקות

הורים לילד ראשון מתקשים לטפל במצבי בכי ולא לעמוד. הם שמעו מאחרים שההרגל יקשה עליהם בעתיד אבל הנסיך הראשון יודע שהוא הראשון וקל לו לבכות חזק יותר כשהם מתיישבים. אז הנה כמה טיפים. אם נעזרתן בכדור כוח בהריון שבו עליו בזמן שיש צורך לעזור לכאבי הבטן או סתם להרגיע. נסו תנועות מעבר בין חצי עמידה לישיבה וחיזקתם את שרירי הרגליים שלכן. סיכויים טובים שתצליחו בגלל מעברים בין תנועות הקפיץ הרכות מעלה מטה של הכדור להרגיע. אם לא נסו להניח את התינוק על הכדור כשאתם יושבים. לחץ קל על הישבן שלו יסייע לבטן להילחץ לכדור ויתכן שהתנועות ירגיעו.
 אם ויתרתם ועמדתם מוטב בכיפוף ברכיים והישענות אל משקוף. המשך יבוא....

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...