יום חמישי, מרץ 07, 2013

מושגים בשיטת פאולה


להלן רשימת המושגים הנבחרים בשיטת פאולה
·                                ספינקטר קדמי: ברצפת האגן בגוף האישה קיימים שלושה פתחים, התרגול בשיטת פאולה בשונה משיטות אחרות אינו מפריד בין שני הפתחים הקדמיים והמושג הנזכר מתייחס לשני הפתחים הקדמיים כאילו היו פתח אחד. למרות שבגוף הגבר מצויים שני סוגרים בלבד נהוג בשיטת פאולה להשתמש במונח ספינקטר קדמי לצורך ההתייחסות הן לסוגר הקדמי של הגוף הגברי והן לשני הסוגרים של הגוף הנשי.
·                                ספינקטר אחורי: סוגר אחורי
·                                תגובות ספונטניות של הגוף: מצבים שבהם פעולה מכוונת או מודעת מעוררת בגוף תנועה נוספת שמקורה אינו הכוונה מחשבתית. התגובות הספונטניות יכולות להיות מורגשות באופנים רבים ואישיים: כיווצים חוזרים ונשנים בשריר הטבעתי שבו החלה הפעלה מודעת יימשכו לאחר שנסתיימה ההוראה המחשבתית כאשר מניח את הידיים על העיניים. התכווצויות ושחרורן מתקיימות בשריר טבעתי שלא אליו כוון התרגול בין אם בזמן התרגול ובין אם בזמן הנחת הידיים על העיניים לאחר התרגול. תחושות חום וקור. תנועות כלליות בלתי מתוכננות כגון קפיצות של חלקי הגוף או דפיקות הגפיים כלפי המזרון. מקצת מהתגובות הספונטניות מתבטאות בתנועה כללית של הגוף ובהצטרפויות של חלקי הגוף שאינם מוגדרים כשרירים טבעתיים.
·                                עבודה מרחוק: הפעלה של הגוף דרך שרירים טבעתיים חזקים כדי לעורר פעולה ספונטנית של שרירים טבעתיים חלשים או שילוב בין פעילות של שרירים חלשים וחזקים.
·                                נקודת מוצא: צורת ישיבה, שכיבה או עמידה המוצעים לתלמיד כדי לעודד שינויים הן בהחזקת הגוף והן בדרך המקלה על ביצוע התרגיל.
·                                תרגיל: הוראה חוזרת ונשנית להפעלה מודעת של הגוף שנועדה לעורר תגובות גופניות או נפשיות השונות זו מזו.
·                                מניפולציות: הכוונת התלמיד לתנוחה שתקל על ביצוע תרגיל מסוים או שתעורר תגובות גופניות נוספות הדרושות לגופו.

יום שני, מרץ 04, 2013

אי תקינות בתפקוד רצפת האגן ושיטת פאולה


כאמור מקצת מהסמפטומים הקשורים לרצפת האגן ולאי תקינות התפקוד שלה מבטאים נוקשות יתר ואחרים חולשה או עצבוב משובש. שיטת פאולה מטפלת ברוב הסמפטומים. ההפעלה המודעת של הפתחים על ידי כיווצים והרפיות משפיעה נוסף לעידון התחושות ופיתוח דיוק ביחס לצורך של השלפוחית על הבטים נוספים בבעיות הגופנית שאינם נראים קשורים ישירות לשרירי רצפת האגן. כגון: צורת היציבה, יכולת להרפיה, בעיות גב ושיפור ושכלול התפקוד הגופני.
תרגול שיטת פאולה אינו מקומי, הפעלת השרירים הטבעתיים במקומות שונים בגוף משפיע על תחושות ברצפת האגן ומוסיף לתנועתו יכולות שקשה ליצור בהפעלה ישירה. מקצת מהתהליכים הללו מתחילים בגילוי היכולת להפעיל שרירים שאינם מוכרים לרוב האנשים. כיווץ העפעפיים התחתונים של העיניים ללא כוונה לעצור או למנוע את כיווצי העפעפיים העליונים הנלווים לכך, תרגילי לשון שמשפיעים על תנועה במקומות אחרים בגופנו יכולים ללמד נשים להניע את הלשון לפי הצורך של רצפת האגן בזמן נתון. לימוד הפרדות בתפקוד בין הסוגרים הקרויים ספינקטר קדמי ואחורי מסייע לאיזון זוית האגן.

יום ראשון, מרץ 03, 2013

סמפטומים בתפקוד רצפת האגן אצל נשים לפי שיטת פאולה


·                                  טיפול במכלול התפקודי של רצפת האגן אצל נשים על פני רצף שנע מחולשה וחוסר שליטה ועד לכיווץ יתר. החזרת האזור לכיווץ המיטבי עבור האישה כוללת חיזוק ושיקום רצפת האגן ושחרור מכיווץ יתר. חיזוק ושיקום נחוצים לנשים הסובלות מאחד הסמפטומים הבאים או מכמה מהם כגון: בריחת שתן במאמץ, דלקות חוזרות בשלפוחית, התרוקנות חלקית הכרוכה בביקורים תכופים בשירותים או הרגשת דחיפות בזמן הצורך להתרוקן. מקצת מהסמפטומים מבטאים נוקשות יתר ואחרים חולשה או עצבוב משובש. שיטת פאולה מטפלת ברוב הסמפטומים. שחרור מכיווץ יתר ומכאבים הקשורים בכך מזוהה בדרך כלל עם קשיים תפקוד מיני. יחד עם זאת יש נשים שאינן סובלות מקשיים בתפקוד מיני אך התרגלו עם הזמן לשמור על אזור האגן מכווץ ופיתחו כיווץ קבוע באזור המשבש את התחושות. האבחון של מקור הסמפטומים הוא חלק בלתי נפרד מתהליך הטיפול בשיטת פאולה

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...