יום שבת, פברואר 18, 2017

התנסויות במסגרת תרגול שיטת פאולה

·         הפעלת השרירים הטבעתיים בתרגול מובנה, כגון: :פה, לשון, עיניים, עפעפיים, סוגרים ועוד
·         הבנת הקשרים בין השרירים הטבעתיים, התנסות תנועתית ולימוד השימוש בהבנה זו.
·         חיזוק רצפת האגן במצבים שונים: תרגול, פיזיולוגיה ואסטרטגיות.
·         תרגול הרפיות בעזרת "פתיחות"- של העיניים, הפה, הנחיריים והסוגרים
·         תרגול של צורות יציבה, התמודדות עם בעיות גב ומפרקים

·         שיפור ושכלול התפקוד של מערכות פנימיות כמו מערכות העיכול, השתן והנשימה.

יום שלישי, פברואר 14, 2017

שילוב תרגילי פאולה במהלך פעילויות אחרות

אנשים הלומדים את שיטת פאולה מתפלאים לגלות את ההשפעות שיש למקצת מתרגילי השיטה על חיי היום יום בהתאמה לצרכיהם. לדוגמה: כיווץ חוזר וקל של העיניים מרגיע ומשנה את קצב הנשימה. הרדמות בחברה ובמצבים לא צפויים יכולים להיות בשליטה בעזרת כיווצים קלים של הסוגר האחורי ושחרור הפה באופן קל ובלתי נראה, גם משום שאלו משנים את צורת הישיבה וגם משום שבו זמנית הם מעודדים נשימה עמוקה יותר ויציבה. החזקת אצבעות הידיים אסופות כלפי האגודל בכל יד בנפרד מעלה את הריכוז. החזקה כזו מוטב שלא תהיה ממושכת אלא שהאצבעות תעזבנה ותחזורנה להיות אסופות. החזקה של הזרת מעל לקמיצה כשגב היד מופנה לרצפה מסייעת לשחרר את הכתפיים ולהרחיב את הגב העליון.
כאבי גב תחתון ניתן לשחרר על ידי איסוף הסוגר הקדמי אל מרכזו ושחרורו, יש לחזור על התרגיל בקצב נוח במשך כעשר דקות. כאבי צואר מפיגים על ידי תנועת העיניים, מביטים למעלה ומניעים את המבט באיטיות למטה.
מובן שעדיף קודם להכיר מקצת מהתרגילים בשיעור מונחה ע"י מורה מוסמך אך חשוב להבין ש התרגילים מתאימים לכל אדם ושילובם בהרגלים היום יומיים ובמצבים מגוונים יכול לשפר את איכות החיים ולרענן את הקשר בין האדם לגופו.

יום שני, פברואר 13, 2017

הפגת הפעילות הקבועה של העיניים לפנים בשיטת פאולה

המצב הקבוע של רוב בני האדם הוא תנועה וחשיבה כלפי הסביבה מתוך הסתכלות קבועה לפנים, כלומר ההרגל להיות בקשר עם העולם דרך המבט והשמיעה מייצר הימצאות מתמדת במצב שבו העיניים פעילות ללא הפוגה ונמצאות רוב הזמן בתנועה לכיוון אחד " לפנים ". להוציא מצבי שינה, או צורך מיוחד לדעת מה קורה מימין ומשמאל או ניסיון להרפיה ושחרור מודעים. הדבר בולט במיוחד אצל אנשים המרכיבים משקפיים שכל גופם נוטה קדימה ומיקום הכתפיים והגב מושפע באופן קבוע מהמבט קדימה. אך גם אצל מי שאינו מרכיב משקפיים אין ספק שעניין זה-מיקומו של המבט הוא הרקע לכאבי גב, וקשיי תפקוד גופניים אחרים. בנוסף, בכל מצבי הערות למינהם אין מצב שבו האדם מניח לעיניו מתוך כוונה מודעת כפי שרבים נוהגים להניח לרגליים ע"י ישיבה, לפה ע"י הפוגת דיבור וכו'. לעניין זה יש גם פן רגשי פשוט, אין דרך טובה מזו להיות בשליטה על הנעשה סביב והאדם המודרני מורגל בשמירה ושליטה מתמדת בהתנהלותו בסביבת

תרגילי שיטת פאולה מציעים לאנשים המתרגלים תרגילי עיניים יכולות נוספות להסתכלות לפנים מתוך כונה, לדוגמה: שכיבה על הגב בעינים עצומות והפלת העיניים אל הרצפה. מי שינסה את התרגיל יבין שהנטייה המחשבתית להחזיר את העיניים למצב דרוך דורשת תשומת לב מתמשכת.
תרגיל אחר: הפניית המבט מצד לצד ללא תנועה של הראש לצדדים יחד עם תנועה מלמעלה למטה כלומר לאורך הגוף, מי שמבצע את התרגיל בשכיבה על הגב ימצא שתנועת העיניים שאינה ממוקדת לפנים משנה את מצב הגב העליון, העורף והצואר. כלומר המבט לפנים משפיע על מצבו הכולל של הגוף.

יום ראשון, פברואר 12, 2017

תרגיל פשוט ויעיל בשיטת פאולה

היד המצוירת בעיגול מדגימה צורת החזקה של כדור, כל עוד אינה מקובעת באופן מתמשך היא מייצגת מצב נינוח של כף היד. כוונת האיור להדגים שזו מידה מאוזנת של החזקה כל עוד ניכרת השפעתה החיובית על הכתפיים.
התרגיל אגרוף ידיים לסירוגין מאפשר לאגרף יד אחת ולפתוח אחרת במידה הנכונה או הנחוצה לכל מתרגל/ת, ככל שמצטבר זמן תרגול עולה הסיכוי שאברים זוגיים נוספים יצטרפו.
התרגיל מעורר את הגב בעזרת תנועות הרוטציה ומסייע למתרגל לחוש ביתר דיוק אזור שאינו מודע למצבו המכווץ. ניתן להתחיל לתרגל בכל עמדת פתיחה, בין אם שכיבה על הגב, ישיבה או עמידה. בישיבה ובעמידה יש חופש יחסי להצטרפות הראש ושינויים בעמוד השדרה לתנועה, בשכיבה הגוף נינוח יחסית והידיים עוברות ללא הוראה מחשבתית לאזורים שהמתרגל חש שזקוקים לכך יותר מהאזור שבחר להתחיל בו בתרגול.

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...