יום שבת, נובמבר 14, 2015

תרגיל משיטת פאולה מודגם בקולאז'


הקולאז' שיצרה חברתי מדגים בלי שידעה תרגיל חשוב בשיטת פאולה, כיווץ עיניים לסרוגין. מי שמתקשה בכך יכול להעזר בדחיפת הלשון בפנים הפה כלפי העין המתכווצת. מטרת התרגיל לארגן סימטריה בגוף ובפנים, לחזק מרכז גוף קדמי דרך הקשר שנוצר בין תרגיל זה לתרגילים אחרים במחלקים את הגוף ולאזן בין צדדים.

יום שישי, נובמבר 13, 2015

גלגול רגליים מעקבים לבהונות בשיטת פאולה

הציור על קיר המסעדה לקוח מהספר "החייל האמיץ שוייק", באופן מפתיע מציג הצייר תנועות הליכה בריאה ומייצבת. הנחת הרגל על העקב תחילה מספרת שגיבורי הספר מגלגלים את הרגליים מהעקבים לבהונות בהליכתם.

יום חמישי, נובמבר 12, 2015

מניפולציות לצורך מיקוד תחושות בשיטת פאולה


הצמדת אצבעות הידיים בכל יד בנפרד מחזקת את המיקוד של המתרגלת בכיווץ הסוגר הקדמי

עמדות מוצא לתרגול סוגרים בשיטת פאולה



בשיטת פאולה נהוג לחפש את מנח הרגליים שבו כל אישה מרגישה בקלות כל אחד מהסוגרים בנפרד ויכולה לכווץ ולהרפות בנפרד. המתרגלת שבצילום בחרה לשכב ברגליים ישרות, הפניית הבהונות אל מרכז הגוף מעלה את איכות הכיווץ של הסוגר הקדמי.

יום שלישי, נובמבר 10, 2015

חיזוק רצפת האגן באיורים משיטת פאולה

תנועת כפות הרגליים המוצגת באיורים מסייעת להפריד בין כיווץ הסוגר האחורי לכיווץ הסוגר הקדמי. ההפרדה מחזקת את הסוגר הקדמי שנוטה להחלש. האיור השמאלי מציג תנועה של הרגליים יחד. ניתוק העקבים מעודד את התחושות בסוגרים הקדמיים וניתוק הבהונות מעודד את ההפעלה של הסוגר האחורי. האיור הימני מציג תנועה לסרוגין. התנועה לסרוגין יכולה לסייע להפעלה של הסוגר הקדמי כאילו יש לו שני צדדים וכך לחזקו. ניתן לתרגל בישיבה כפי שהאיורים מראים. טוב יותר לתרגל בשכיבה כאשר הברכיים עומדות.

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...