יום שבת, מאי 27, 2017

שחרור גב ושלד בשיטת פאולה

לחיצת העקבים אל הרצפה מפעילה את הסוגר האחורי ומרחיבה את הגב העליון. לחיצת הבהונות אל הרצפה מפעילה את הסוגר הקדמי ומאריכה את הגב התחתון. זאת מתוך הקשר בין הסוגר האחורי לעמוד השדרה.
הפעלת הרגליים לסרוגין בין שני מצבים אלו טובה לכל אדם הן במצבי ישיבה ממושכים והן בתרגול הנעשה בשכיבה כאשר הברכיים עומדות

יום שני, מאי 22, 2017

תרגול השרירים הטבעתיים ברצפת האגן בעזרת תנועות הרגליים

בעיגול שבו תחומות כפות רגליים בלבד מודגמת האפשרות להרים את הבהונות וללחוץ את העקבים אל הרצפה. באיור שבו רואים אדם יושב מוצגת אפשרות מנוגדת כלומר לחיצת בהונות הרגליים אל הרצפה והרמה של העקבים.
כל אחת מצורות ההפעלה של הרגליים מיועדת להניע סוגר אחר, ההפרדה בכיווץ הסוגרים מחזקת את רצפת האגן ופותרת בעיות תפקוד של אחד מהם או שניהם.
נשים המתרגלות את שיטת פאולה אינן נדרשות להפריד בין סוגר צינור השתן לבין פתח הנרתיק, קרבתם זה לזה ומבנה השרירים גורמת להם לפעול יחד.
התרגול של שיטת פאולה לצורך הפרדת הסוגרים מגדיר את שני הסוגרים הקדמיים כאילו היו סוגר קדמי אחד. המשימה החא אם כן ללמוד להפריד בין כיווץ ושחרור של הסוגר הקדמי לכיווץ ושחרור של הסוגר האחורי 

הדרכה קולית לתרגול שיטת פאולה



יום ראשון, מאי 21, 2017

תנועות לשמירת הסדר הציבורי ותרגילי שיטת פאולה


שני האנשים במדים הממונים על שמירת הסדר בבית המשפט נראים בתמונה זו כשהם פורשים את אצבעות ידיהם ומנסים בעזרת סימני כפות הידיים להשתלט על תגובות הקהל בבית המשפט לדיון או לתוצאותיו.
רבים יודעים שזה סימן לעצור,
מעטים יודעים שזה יכול להיות תרגיל משיטת פאולה. הרחקת אצבעות הידיים מעוררת התכווצות של הסוגר אחורי האחראי על הגב ועל היציבה.
יתכן שהשימוש בתנועה על אף שהוא מסורתי מחזק את הרגשת הביטחון של שומרי הסדר למיניהם בלי שיהיו מודעים לכך.
אחרת למה שלא יניעו את ידיהם כשהאצבעות צמודות זו לזו?!

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...