יום שבת, נובמבר 30, 2013

שיטת פאולה במערכות פנימיות של הגוף

שינוי היכולת של תפקודי הגוף בתחומי המערכות הפנימיות הבלתי רצוניות כגון הריאות ומערכת הנשימה, צינור העיכול ותפקוד המערכת הנשית על ידי תרגול שיטת פאולה הוא תופעה שנצפתה על ידי רופאים ומורים אך אינה ניתנת להסבר. קבוצת השינויים החלים במערכות הפנימיות, הבלתי רצוניות בעקבות תרגול השיטה כוללת לדוגמה: מעקב גניקולוגי לגבי מיקומו של רחם שאובחן כנמוך מן הרצוי בתחילת הטיפול והראה עלייה במיקומו לאחר טיפול בשיטה. איכות ההתכווצות של מערכת העיכול עולה על ידי תרגול אצל אנשים עם בעיות עיכול שונות דבר הניכר בשיפור החל בהפרעות כמו עצירות כרונית. שינויים לטובה במקרים של בעיות נשימה או שיפור ביכולת ההתרוקנות של שלפוחית השתן ניכרים הן דרך העלמות הסמפטומים והן דרך מעקב רפואי. 

יום חמישי, נובמבר 28, 2013

פהקו ואל תחששו בשיטת פאולה

תרגול שיטת פאולה מעודד פורקן ושחרור המתבטא בכמה אופנים: פיהוק, תנועה חופשית או הפעלת כוח. הצורך לפהק הוא אחת התגובות הנלוות והעולות וחוזרות במהלך התרגול. התרגילים שנוטים לעורר פיהוקים רבים יחסית הם תרגילים המיועדים להארכת הגב והעורף ותרגילים המתייחסים לנשימה. שרשרת פיהוקים היא אחת התגובות העולות וחוזרות לאחר תרגילים שונים בשיטת פאולה. הצורך לפהק יכול לעלות מתוך תרגול שרירים שונים כמו עיניים, פה, ידיים וסוגרים ללא קשר בין מטרת השיעור וסוגי התרגילים. הפיהוק הוא אם כן אחת התגובות הספונטניות המבורכות של הגוף במהלך תרגול השיטה. הוא נתפס כאחת התגובות הנלוות ומשפיע לטובה על איכות הנשימה, הארכת המפרקים או הרפיה של הצוואר והעורף. 

יום רביעי, נובמבר 27, 2013

איור לתרגיל שחרור הגב, הכתפיים והידיים





תנועת הגוף כאשר הידיים מוחזקות יד בתוך יד משנה את מצב הכתפיים, הצואר והגב. לרוב ההשפעה של התרגיל היא שחרור. הידיים נעות יחד כך שעקרונות שיטת פאולה מופיעים במיטבם. המשיכה של הידיים מתוך מרכז הכפות מזכירה לגוף את המקומות המוחזקים או המתוחים. הנעת הידיים באופן חופשי משחררת את הדרוש שחרור.

יום שלישי, נובמבר 26, 2013

כאבי נשים בשיטת פאולה

המושגים הרפואיים : וגיניסמוס-להתכווצויות לא רצוניות המונעות קיום של יחסי מין מלאים. וסטיבוליטיס-לתופעות של גירוי עורי המפריע ליחסי מין או גורם לנעילת הפתח ניתנות לטיפול בשיטת פאולה.התכווצויות בלתי רצוניות של הנרתיק אצל נשים גורמות לכאב ויכולות לנבוע מסיבות רבות: רגישויות שהתפתחו בעור, טראומות (כולל לידה שכללה חתכים או תפרים בעייתיים) או התקשות שרירית בלתי רצונית שאינה ניתנת תמיד להסבר.  תופעות אלו מקבלות התייחסות דומה במהלך הטיפול בשיטת פאולה, זאת משום שעיקר הטיפול הוא בקשר הרצוני והמודע שהאישה יכולה לקדם בעזרת "תרגול מרחוק" כלומר תנועות בשרירים טבעתיים אחרים המשחררים חלק מהתחושות באזור. 

יום שני, נובמבר 25, 2013

איור לתרגיל משיטת פאולה "יד בתוך יד"




האיור מציג את התרגיל "יד בתוך יד". בשיטת פאולה. בתרגיל זה אצבעות כל אחת מכפות הידיים לוחצות קלות את מרכז כף היד האחרת. הקשר בין כפות הידיים גורם לשתי הידיים לנוע יחד למקומות שחסרה בהם הרגשת נוחות או גמישות. התנועה משחררת את הגב, הכתפיים והשכמות. 

יום ראשון, נובמבר 24, 2013

משיטת פאולה-חמישה טיפים לניהול כאבי גב ומיתונם


o       התחל את הבוקר בכמה תנועות או תרגילים קצרים כגון: בעמידה הנעת כל אחת מהידיים בנפרד בתנועות חתירה, הרמת שתי הידיים יחד מעל לראש כשהמרפקים משוחררים והורדתן, הנעת שתי הידיים יחד כשהמרפקים משוחררים מגובה הכתפיים לגובה הירכיים
o       הימנע מישיבה ממושכת, אם עבודתך דורשת זאת נסה לקום כל שעה לכמה דקות
o       כאשר אין אפשרות לקום ממצב ישיבה ממושך העבר את מצב כפות הרגליים מלחיצת הבהונות ללחיצת העקבים לסרוגין
o       אפשרות נוספת למצבי ישיבה ממושכים היא העברת משקל כפות הרגליים סביב עצמן, ממצב שבו הקוים החיצוניים של כפות הרגליים נלחצים אל הרצפה עוברים דרך האצבעות ללחיצת הקוים הפנימיים.

o       כיווץ קל שי שרירי בטן מצמיד את הגב אל משענת ומאריך אותו, ניתן לעשות זאת הן בישיבה והן בעמידה תוך הישענות קלה אל קיר.

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...