יום שני, מרץ 04, 2013

אי תקינות בתפקוד רצפת האגן ושיטת פאולה


כאמור מקצת מהסמפטומים הקשורים לרצפת האגן ולאי תקינות התפקוד שלה מבטאים נוקשות יתר ואחרים חולשה או עצבוב משובש. שיטת פאולה מטפלת ברוב הסמפטומים. ההפעלה המודעת של הפתחים על ידי כיווצים והרפיות משפיעה נוסף לעידון התחושות ופיתוח דיוק ביחס לצורך של השלפוחית על הבטים נוספים בבעיות הגופנית שאינם נראים קשורים ישירות לשרירי רצפת האגן. כגון: צורת היציבה, יכולת להרפיה, בעיות גב ושיפור ושכלול התפקוד הגופני.
תרגול שיטת פאולה אינו מקומי, הפעלת השרירים הטבעתיים במקומות שונים בגוף משפיע על תחושות ברצפת האגן ומוסיף לתנועתו יכולות שקשה ליצור בהפעלה ישירה. מקצת מהתהליכים הללו מתחילים בגילוי היכולת להפעיל שרירים שאינם מוכרים לרוב האנשים. כיווץ העפעפיים התחתונים של העיניים ללא כוונה לעצור או למנוע את כיווצי העפעפיים העליונים הנלווים לכך, תרגילי לשון שמשפיעים על תנועה במקומות אחרים בגופנו יכולים ללמד נשים להניע את הלשון לפי הצורך של רצפת האגן בזמן נתון. לימוד הפרדות בתפקוד בין הסוגרים הקרויים ספינקטר קדמי ואחורי מסייע לאיזון זוית האגן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...