יום חמישי, מאי 13, 2021

עמוד השדרה והיחסים בין חלקיו לצורך שיפור התנועה והפגת כאבים

מבנה עמוד השדרה כולל שלושה מקומות שבהם הוא מתעקל, בזכותם מתאפשרת חלק מהתנועה ובגללם מתחילים חלק מכאבי הגב. הצילומים מתוך גן יצירות הזכוכית של צ'יהולי יכולים להדגים ולדמות מצבים בגופנו.

מקומות אלו נראים כשקעים מכיוון הגב בשני מקומות בצואר ובגב התחתון, בקדמת הגוף ניתן לראות את העיקול באזור החזה כשקע ומכיוון הגב כבליטה. טיפול בשקעים עמוקים הגורמים לכאבים אפשרי בכמה דרכים, אחת מהן היא השטחה שלהם בדומה לגרף הקורונה.

החלק הקשה לשינוי בתרגול הארכת השקעים קשור בעובדה שבין השקע הצוארי לשקע שבגב התחתון יש יחסי גומלין, לעתים הארכת האחד גורמת להתקצרות האחר, אנו חשים זאת ורואים במראה.

מאחר שמגע יד בגב מאפשר לחוש בשכיבה את המקום על פני עמוד השדרה שרחוק מהמזרון יותר מאחרים, בכוחנו להתייחס לאותו שקע ללא מגע אלא דרך תנועה מתוך זיכרון המגע, לצורך עידוד התנועה והתחושה בשקעים ניתן להעזר במקומות אחרים בגוף במחשבה ובדמיון. ניתן לחזור ולגעת בשקע שאיתו בחרנו כדי להתחיל לחוש את המקום כשיש צורך. המגע לא יכול להחליף תחושה דרך תנועה.

 

יום ראשון, מאי 09, 2021

השפעת שיטת פאולה על מערכת העיכול וסביבתה

ההשפעה של שיטת פאולה על בעיות תפקודיות של מערכת העיכול כגון: עצירות, פיסורה, טחורים, בעיות שליטת יתר וחוסר שליטה אצל ילדים, נשים לאחר לידה או קשישים היא בעזרת השרירים הטבעתיים. תרגול השרירים הטבעתיים משפיע על מערכות פנימיות לא רצוניות ולמרות שאין אפשרות לראות כיצד נעשית ההשפעה ההוכחות הניסיוניות ברורות. התופעות שהוזכרו כדוגמה קשורות למערכת השרירים הטבעתיים הרצוניים ואילו העצירות קשורה בחלקה לשיפור התנועה הפריסטלטית הלא רצונית (התכווצות מלאה של הושט, המעיים והחלחולת,) ובחלקה להתנהגות בשרותים. 

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...