יום שבת, מאי 18, 2019

שיטת פאולה כדרך ריפוי וכאורח חיים



ייחודה של שיטת פאולה הוא שימוש בשרירים מרחוק, חלק מהפעלת השרירים מרחוק בשיטת פאולה אינו רצוני, הוא מתבטא בתנועות כיווץ והרפיה של שריר חלש יחסית המגיב לתנועות כיווץ והרפיה של שריר אחר. חלק אחר של הפעלה מרחוק יכול להיות רצוני. אנשים הנוטים לשמור על פה סגור בכל מצב ולהעזר בשרירי הצואר לשם כך, מחזיקים את הסנטר נוטה כלפי מעלה, מקצרים את השקע הצוארי ומשבשים את מצבו של עמוד השדרה. טיפול בבעיה כזו בשיטת פאולה יכול לכלול הפעלת לשון בצורות שונות, תנועה מתוך מרכז הסנטר או מתוך פתיחות גדולות של העיניים. מובן שיש גם אפשרות לעודד תנועה על ידי פתיחה וסגירה של הפה אך קשה לדאוג לסגירה לא הדוקה כאשר מפעילים את השריר באופן ישיר.

עבור מי שסובל מקשיים תפקודיים כגון: חולשת רצפת האגן, בעיות במערכת העיכול והנשימה, כאבי גב ועוד, השיטה משמשת לריפוי. קבוצה גדולה של אנשים אחרים נעזרים בשיטת לצורך חיזוק היכולת לתנועתית באברים שקשה יותר להפעילם באופן עצמאי כמו הסוגרים. (אברים שלרוב מופעלים באופן רצוני חלקית לצרכים פונקציונליים), הדבר נעשה דרך תנועה חופשית ושילוב בין תנועת הסוגרים לשרירים טבעתיים אחרים שקלים יחסית להפעלה. אלו מתאימים במיוחד למי שאינו אוהב לנוע מתוך הפעלת כוח, התנועה בשיטת פאולה נחוצה לאנשים שהגיעו למוגבלות תנועתית הן מפאת גילם והן מפאת העדר חיבה לתנועה.
.

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...