יום רביעי, מרץ 21, 2018

עמדות מוצא שמשחררות את הסוגר האחורי ומעודדות הפרדה בין הסוגרים לצורך חיזוק שרירי רצפת האגן


אחת הסיבות להחלשות שרירי רצפת האגן היא נטייתו של הסוגר החזק יחסית להשתלט על הפעלת השרירים ברצפת האגן לצרכים בסיסיים. אצל נשים רבות הסוגר החזק הוא האחורי הקרוי שרירי האנוס.
הפרדת הסוגרים נלמדת כדי לחזק את השריר החלש. עמדות המוצא בצילומים אלו הן דוגמאות לאפשרויות הפעלה של הסוגרים הקדמיים באופן שמשחרר את הסוגר האחורי ומונע את התערבותו בפעילויות הכיווץ וההרפיה ככל שניתן.

יום שלישי, מרץ 20, 2018

פתיחות וסגירות של עיניים ופה מסייעים לפתוח ולסגור פתחים ברצפת האגן


      כאשר מנסים את פתיחת הפה מוטב לחשוב על קווי האורך והרוחב של הפה ולנסות על ידי שינויים ביחס בינהם להגיע למצב פתוח ורגוע אך שונה מפתיחה רגילה משום שככל שהפה נשאר פתוח  זמן ארוך יחסית ניתן להרגיע את הפתיחה טוב יותר.

      ההכרות עם פתיחות העיניים והפה נועדו ללמד אותנו לפתוח את הסוגרים. תנועת הפתיחה והסגירה קשה יותר בהשוואה לתנועות הכיווץ והשחרור, קל יותר לשחרר לאחר שמכווצים כפי שקל יותר לפתוח לאחר שסוגרים. נסו לחזור כמה פעמים על פתיחת הסוגר הקדמי דרך שרירים קרובים כמו הרחקת הברכיים זו מזו בברכיים עומדות או הרחקת כפות הרגליים בשכיבה, נסו לבדוק אם שכיבה על הבטן מאפשרת פתיחה קלה יחסית לשכיבה על הגב. לעומת זאת אם אנו אוספים כמה שרירים טבעתיים ומשחררים אותם יחד מה ההרגשה ביחס לשריר שבחרתם להתמקד בו?


תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...