יום רביעי, אוגוסט 14, 2019

יחסי עמוד השדרה והגפיים אצל פעוטות וכוכבי ים




כוכבי הים שבצילום מדגימים לנו תנועה מקצה למרכז, בגוף האדם עמוד השדרה מגיב לתנועה של השלד ותומך בה במצבי תנועה והתקדמות, לעתים תנועה שחוזרת על עצמה מפעילה את עמוד השדרה שמעביר אותה לשריר טבעתי אחר.
הצורות השונות שדרכן מאזנים הפעוטות שבתמונה את ישיבתם הם הדגמה מסוג אחר לקשר העצבי שבין עמוד השדרה לגפיים, כל אחד מהם מרגיש יציבות חלקית ומחפש כיצד לאזן את עצמו, מי בתנועת היד, מי בתנועת כפות הידיים ומי בשילוב הידיים והבהונות. קשה לקבוע בצילום של הפעוטות אם הקצוות כמו הגפיים מסייעות לעמוד השדרה או שהרגשת היציבות החלקית של עמוד השדרה מועברת לקצוות לצורך איזון.

יום שני, אוגוסט 12, 2019

טרשת נפוצה ואמצעי הטיפול בהשפעתה על מערכת השתן

הסימפטומים של טרשת נפוצה רבים אך לכל אדם מפריעה בעיה אחרת או קבוצת בעיות, יש מי שעייפות לאחר הליכה קצרה משבשת את חייו, יש מי שהתעייפות מהירה מקשה עליו. שיבושים במערכת השתן מטרידים אנשים רבים עוד לפני שהופיעו. הדימוי הילדי שיש בתופעה מחליש את הנפש ולכן נוטים אנשים לא מעטים להכין את עצמם לאפשרות שמצב זה יתרחש עוד בטרם הופיע או שפונים לטיפולי פאולה לאחר אפיזודה אחת או שתיים.
חשוב לציין כי יש לא מעט אנשים שהסמפטום המפריע להם הוא קושי לשחרר שתן לאחר שנת לילה או זמן ממושך אחר שבו לא הלכו לשרותים. מבחינה רגשית יש בכך קושי גדול עוד יותר מאשר בריחה וגם נושא זה ניתן לטיפול בעזרת שיטת פאולה

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...