יום חמישי, אוגוסט 03, 2017

הרפיה ופורקן באמצעות תרגול שיטת פאולה: העמקת הנשימה ושחרור באמצעות פיהוקים


תרגול שיטת פאולה מעודד פורקן ושחרור המתבטאים בכמה אופנים: פיהוק, תנועה חופשית, הפעלת כוח. הצורך לפהק הוא אחת התגובות הנלוות לתרגול והוא חוזר ומופיע מפעם לפעם. התרגילים שנוטים לעורר פיהוקים רבים יחסית הם תרגילים המיועדים להארכת הגב והעורף, תרגילים המתייחסים לנשימה. מאחר ששיטת פאולה מעוררת באדם מצבים לא רצוניים ומעלה את המודעות של למתרגל למצבים שאינו שם לב אליהם בגופו הפיהוק הוא תגובה ספונטנית ומבורכת שנובעת מן הגוף עצמו במהלך תרגול השיטה. 

יום שלישי, אוגוסט 01, 2017

רצפת האגן ועקרונות התרגול של שיטת פאולה

כיווץ לצורכי חיזוק רצפת האגן מוכר ככיווצים משמימים של שרירי הסוגרים ברצפת האגן ובהם בלבד מתוך שאיפה להעלות את חוזק הכיווצים ועל בסיס ההנחה שככל שמתמקדים בשריר אחד ללא עזרת שרירים אחרים עולה יכולתו ומתחזקת. תרגול השרירים הטבעתיים דרך שיטת פאולה מבוסס על הנחה אחרת ומנוגדת, ככל ששרירים טבעתיים נוספים לשרירי רצפת האגן יפעלו כך תעלה יכולתם של השרירים ברצפת האגן. השרירים הטבעתיים נמצאים בסוגרים ובמקומות רבים אחרים כגון: עיניים, נחיריים, פה. שרירי הגפיים והאצבעות משפיעים על שרירים טבעתיים ומשתתפים בתגובות השרשרת שהן עיקר השיטה.
מבין המתרגלים והמתרגלות של השרירים הטבעתיים אנשים רבים חשים ונהנים מתנועות שרשרת אלו כבר בתרגול הראשון. לא מעטים זקוקים לארבעה עד שישה שיעורים כדי שהתנועות בתחילת תרגול יתפשטו בגוף וההרגלים המוכרים להפריד תנועות לא יפריעו לתהליך הריפוי.
התרגילים פשוטים וקלים ללמידה וחלקם קיים מעצם טבעם בפעולות היום יום כגון: שתיה, אכילה, הליכה, יחסי מין והתרוקנות. מובן שמי שלומד לשים לב לשרירים המשתתפים בפעולות אלו מתחיל לפעול בהם באופן שונה מעט ויעיל יותר לצרכי גופו.

יום שני, יולי 31, 2017

החלשות והתחזקות השרירים הטבעתיים

שיטת פאולה מבוססת על רצף של תנועות ותרגילים פשוטים המפעילים את השרירים הטבעתיים. לכל אדם שרירים חלשים יחסית, ושרירים חזקים יחסית. השיטה מלמדת כיצד להעזר בשרירים החזקים להפעלה יעילה יותר של השרירים החלשים. העיקרון המוביל בשימוש זה הוא הקשרים שגילתה פאולה גרבורג בין השרירים הטבעתיים. הפעלה מונוטונית של שריר אחד יכולה לעורר תנועה ספונטנית בשריר אחר, פעמים רבות התנועה הספונטנית מתעוררת במקום הזקוק ביותר לשיפור.

כאשר אנו מרפים שרירים מכווצים נשמר חופש תנועה בגוף. התנועה החופשית בגוף אשר נגרמת כתוצאה מעבודת השרירים הטבעתיים, מרפאה ומשקמת בעיות בריאותיות רבות. 


הקשרים המפתיעים בין כל השרירים הטבעתיים ושרירים הקשורים בהם מאפשרת לרפא את הגוף או להעלות את רמת התפקוד של שריר שנחלש, ולחדש את רמת הפעילות של שרירים ומערכות שתפקודם השתבש.

לעתים לצערנו  אותם קשרים בין כל השרירים הטבעתיים גורמים להחלשות מערכות עקב  העדר טיפול במצב חלש וחסר תנועה של אבר אחד. הגיל הוא אחד הגורמים שמחלישים את התנועתיות הפנימית, כמו גם מבנה השלד כשיש בו חוסר איזון בין הצדדים של עמוד השדרה, יציבה לא נכונה,שינויים הורמונליים, נזקים בעקבות לידות והתעלמות מצורך בטיפול לאחריהן.

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...