יום רביעי, יולי 05, 2017

תרגיל לחיזוק רצפת האגן


כיווץ הפה כלפי פנים מתוך מחשבה על הסתרת השפתיים, או כמו שנדרש בזמן שתייה בעזרת קשית עזיבה וחזרה על הכיווץ או האיסוף מספר פעמים רב ככל שאפשר. ככל שתצליחו להאריך את זמן הביצוע בכל אחת מהפעמים שבהן אתן מכווצות ישפיע התרגיל על אזורים נוספים ברצפת האגן. בדרך כלל לא מומלץ בשיטת פאולה להחזיק תרגיל זמן ממושך. במקרה זה ההחזקה הממושכת מיועדת להניע את השפתיים בכיוונים שונים או במידה משתנה ולכן היא נחוצה. התרגיל מלווה אצל נשים רבות בתחושות מיידיות בסוגרים הקדמיים. במקרה שהדבר קורה מוצע לצרף באופן יזום כיווץ קל . עדיף לא לצרף כיווץ אם לא התעוררהתחושה ספונטנית. היא תתעורר בפעמים הבאות שתנסו לתרגל.


יום שלישי, יולי 04, 2017

מהן הסיבות ליעילות שיטת פאולה?!!

מקצת מהשרירים הטבעתיים מוכרים לרובנו לצרכים תפקודיים בלבד. תרגילי שיטת פאולה מעודדים את היכולת להפעיל שרירים אלו לצורך תרגול ולא רק לצרכים תפקודיים. כאשר המתרגל מפעיל את השרירים הטבעתיים מתוך תשומת לב ליכולותיו ולעזרת שרירים אחרים עולה רמת התפקוד של שרירים אלו והם יכולים להשתפר כאשר הם נדרשים לצרכים תפקודיים. 
סיבה אחרת קשורה בהרגלים ובמיעוט תשומת לב לשרירים הטבעתיים. תרגילים  כגון: כיווץ הנחיריים או הרחקת והצמדת בהונות הרגליים אינם קלים לביצוע בתחילה. הניסיון מראה שהחזרתיות, תגובות הלואי ו ניסיונות להעזר בשרירים טבעתיים אחרים גורמים לתרגילים אלו להיות קלים ביותר. הקלות שנרכשת בשליטה בשריר שמצבו טוב גם אם חסרה בו מיומנות מסייעת לשרירים אחרים שנחלשו. תגובות השרשרת ממשיכות להיות הרקע ליעילות שכן, כאשר השריר שנחלש מקבל עזרה משריר חזק הוא חוזר לתפקוד תקין, אלא שהחיזוק שקיבל התחיל בלימוד ההפעלה של שרירים הקשורים אליו בהשפעתם, שרירים שאנו ממעטים להשתמש בהם.

יום שני, יולי 03, 2017

למי מיועד הטיפול בשיטת פאולה?

ילדים עם קשיי שליטה באחד הסוגרים או בשניהם, אסטמה או בעיות נשימה שונות.
מבוגרים הסובלים מכאבי גב, הגבלה בתנועת המפרקים וכאבים במפרקים 
נשים הסובלות מחולשת שרירי רצפת האגן, צניחת איברים פנימיים כגון: שלפוחית השתן, רחם, נרתיק. הן בגיל המעבר והן לאחר לידות.
נשים שחולשת רצפת האגן משפיעה לרעה על איכות החיים שלהן בחיי המין ובעיסוק יתר במערכת השתן או בכאבים הקשורים במערכת הוגינלית והגניקולוגית.
שיטת פאולה יעילה בטיפול בבעיות מערכת העיכול כגון ריפלוקס, עצירות כרונית,מעי רגיז, ועוד לכל קבוצות האוכלוסיה שהוגדרו למעלה.  

ההשפעה המיטיבה של שיטת פאולה על יולדות ומהלך הלידה

מילדות במספר בתי חולים בישראל נעזרות בתרגילים משיטת פאולה במהלך לידות, התהליך החל בעקבות שילוב בין מורות לשיטת פאולה שעבדו כמילדות מוסמכות בבתי חולים, במיוחד כשמילדות מוסמכות אלו הדריכו מילדות אחרות ולאחר שהוכח בחלק מהמקומות שינוי לטובה בקצב הלידות. מקצת מהיולדות שנעזרות בשיטה עוברות הכנה ללידה לפי שיטת פאולה הן בבתי החולים והן בעזרת דולות שהן מורות לפאולה או בעזרת מורות לשיטת פאולה.
יתרונות השימוש בשיטת פאולה במהלך לידות מתקיימים אם כן במספר רמות: ההשפעה המשולבת שיש לשיטה על איכות הנשימה של היולדת ועל קצב ההתכווצויות של הרחם, דבר המקל על הכאבים ומקדם את קצב הלידה בו זמנית. האפשרות להשתמש בתרגילים עדינים המפעילים שרירים שלא תמיד נשים יודעות לשלוט בהם במכוון מעלה את הביטחון של היולדת ואת יכולתה לעזור לעצמה. היכולת של נשים שהתנסו בשיטת פאולה להכיר תחושות עדינות הקשורות לסוגרים בפרט ולשרירים טבעתיים בכלל מעלה את ההבנה הכללית של תחושות חדשות ואת היכולת להשתמש בהן. הלידה בעזרת שיטת פאולה מונעת לחיצות חזקות מדי המזיקות לרצפת האגן של האישה לאחר הלידה. ההכנה ללידה בשיטת פאולה מגמישה ומחזקת את האגן ותנועתו. 

יום ראשון, יולי 02, 2017

הגוף עוזר לעצמו בתנועה משולבת בשיטת פאולה


כל אחד מהצילומים מדגים עזרה של כפות הידיים לפעולת הרגליים. בצילום העליון אגרוף היד מקל על המתרגלת לשמור על יציבות הרגל המקופלת. פעולה שיש בה קושי בגלל השוני במצב בין הרגליים.
בצילום התחתון דחיפת כף היד אל הרצפה מקלה על המתרגלת שמכווצת את הסוגר הקדמי ונעזרת בתנועת פוינט בכף הרגל.

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...