יום שישי, ספטמבר 22, 2017

מטרות שיטת פאולה

תרגול שיטת פאולה נעשה הן לשיפור איכות חיים והן לטיפול בבעיות תפקודיות. הפעלת הגוף בשיטת פאולה מסייעת להמשכיות התנועתיות במערכות פנימיות ואינה דורשת כוח שרירי. שיפור איכות החיים מתבטא איפה בעצמאות המוקנית למתרגל לנוע לפי הקצב הדרוש לו ולשמור על גמישות הגוף ללא מאמץ.

הטיפול בבעיות תפקודיות מיועד לבעיות כגון: שיפור השליטה בשרירי רצפת האגן (צניחת רחם, בריחת שתן, תפקודי מערכת העיכול) וכן איזון בין צדי השלד, הפגת כאבים ושמירת התפקוד הכללי עם אנשים החולים במחלות כרוניות. טיפול בנושאים אלו נעשה באופן עקיף, תנועות הכיווץ והשחרור אינן מכוונות בתחילת התרגול לאיברים שאינם תקינים, בהמשך הטיפול נדרשת לפעמים עבודה ישירה. 

יום שני, ספטמבר 18, 2017

צניחת רחם והטיפול בה בשיטת פאולה


האיור מציג את קבוצת האברים הנתמכת על ידי שרירי רצפת האגן. ( המסומנים במספר 5)

החלק שמייצג צניחת רחם נמצא בחלק המסומן במספר שתיים, זאת משום שהגלישה של הרחם לצד שלפוחית השתן אינה מצב בריא או קל לתחזוקה.
לפעמים המשמעויות הן בעיות במתן שתן ולעתים דליפות. ההבדלים קשורים בחוזק רצפת האגן ובזוית הצניחה.

בשיטת פאולה ניתן להשפיע על מיקום הרחם על ידי פעילות עדינה של כיווצים והרפיות של הסוגרים הקדמיים. שינוי התנועה ברצפת האגן ושינויים בזוית ההחזקה של עצמות האגן יכולים ל"תקן" מצב של צניחת רחם

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...