יום רביעי, דצמבר 06, 2017

שימוש בלשון לעצירויות שתן


עצירויות שתן אינן נפוצות כמו דליפת שתן אך אלו הסובלים מהתופעה אינם יכולים להעזר בפדים ואביזרים אחרים.
התופעה רווחת בין חולים במחלות נוירולוגיות כמו טרשת נפוצה, גברים שבלוטת הערמונית שלהם מוגדלת ונשים שהרחם שצנח נמצא בחלקו מתחת לחלק מהשלפוחית ומפריע לתנועה מלאה שלה.
אחת האפשרויות להתמודד עם התופעה היא להניע את הלשון על גבי השפתיים בזמן ישיבה על האסלה. מוטב ללחוץ בקלות או לחזור על אזור השפתיים אם חשים תנועה כלשהיא.כשנוגעים עם הלשון בסביבתו.

ההשפעה של הלשון והשפתיים על צינור השתן היא חלק מהקשרים שקיימים בין השרירים הטבעתיים, יתכן שאנשים שגופם אינו רגיש לקשרים אלו לא יהנו מההקלה שההצעה נותנת. במצבים כאלו מוטב לפנות למטפלת בשיטת פאולה, כמה מפגשים יכולים להועיל. 

יום שלישי, דצמבר 05, 2017

הצורך בפעילויות גופניות בגיל השלישי וייחודה של שיטת פאולה בגילים אלו



שיטת פאולה מעוררת את יכולת הריפוי העצמי הן אצל צעירים והן אצל מבוגרים לפי צרכי האדם ומצבו. הכיווצים וההרפיות וכן פעולות הפתיחה והסגירה של הפתחים למיניהם: עיניים, נחיריים, פה, הסוגרים ברצפת האגן הם בעצם תנועה המוכרת בטבע אצל פרחים ובעלי חיים ואצל האדם נעשית רק לצרכים תפקודיים. כאשר לומדים להפעיל את הגוף דרך השרירים הטבעתיים או להשתמש במניפולציות תנועתיות כלומר צורה מסוימת של החזקת כפות רגליים, כפות ידיים, שכיבה או ישיבה כדי לעודד הפעלה של סוגרים או הפרדה ביניהם, מאזנים את יכולת השליטה  של המתרגל בשרירים הטבעתיים
התרגול מביא לשינוי הן בתפקוד השרירים הטבעתיים והן בתפקוד המערכת האוטונומית והשליטה בשלד. המתרגלים לומדים לעבוד באופן עצמאי בביתם על פי הצורך הדחוף להם ביותר משום שהתרגילים מונוטוניים, קלים לזכירה ומאפשרים פעילות של תנועות קטנות שאינן מאיימות על הרגשת היציבות והשליטה של המתרגל אלא מחזקות את הרגשת השליטה העצמית. תחומי הטיפול וההשפעה של שיטת פאולה נחוצים לרוב בני האדם אך משפיעים באופן שונה על פי צורכי הגיל. החלשות התפקוד במערכות שונות בגיל השלישי  מביאה לעתים להסתגרות בבית באופן המעורר דיכאון או מביא לויתור על עצמאות תפקודית.

היתרון של שיטת פאולה בעבודה עם אנשים בגיל השלישי היא שהפעילות אינה כרוכה במאמץ. למרות זאת היא מעוררת בגוף הרגשת חיוניות ורגיעה ומעלה את רמת הריכוז והמודעות הגופניים. המניפולציות התנועתיות שתוארו למעלה מיועדות לכוון את המתרגל להכיר סודות בגופו או קשרים בין שרירים שמשיגים שיפור באיכות החיים הכללית דרך העלאת הקשר בין מקומות שונים בגוף לאו דווקא בעזרת הפעלת כוח או התקדמות בחוזק השריר. דבר זה משפיע על שינוי החשיבה בכל גיל ומעלה את מידת האמון של המתרגל בגופו וביכולותיו הכלליות. דבר הדרוש לקשישים באופן מיוחד.

יום שני, דצמבר 04, 2017

הרפיה עצמית בשיטת פאולה


מצבי אי שקט מופיעים בהתנהגות הגופנית של רבים, חלקם נמצא על הרצף של אוכל ושינה, מקצת מהאנשים נוטים לאכילת יתר בעקבות מתח ואחרים מתקשים לאכול, כך הדבר גם לגבי שינה, הרגיעה, השכחה וארגון הכוחות ליום הבא מופרים כשמתח גורם לקשיי שינה.
מי שאינו ממהר להעזר בכדורים מתמודד בדרכים טבעיות שונות כגון: הקלטות מרגיעות, קטעי מוסיקה המיועדים לכך או תנאי שינה מיטיבים.
אחת הבעיות עם סגנונות ההתמודדות האחרונות היא שהשפעתן הולכת ויורדת.
לכן העזרות בשיטת פאולה היא הצעה ייחודית. ניתן בעזרת שיטת פאולה להגיע לנשימה עמוקה, להרפיית שרירים, לארגון הגוף בצורות מעודדות שינה ובעיקר לחוות עצמאות ושליטה במצב.
אמנם מי שלא התנסה בתרגול שיטת פאולה יתקשה להבין את התאור בדברים הבאים אך סביר להניח שהפניית הקשב והזמן הדרושים לעניין יהיה להם ערך.
אפשרויות הקשורות בעיניים:
·         בשכיבה על הגב בעיניים עצומות כשהפה משוחרר כדאי לנסות ולהפיל את העיניים לכיוון הרצפה. אין הכונה להביא את העיניים למקום מסוים באמצעות הדמיון אלא לשים לב לחזרה של הנטייה להסתכל לפנים. רובנו נמצאים רוב הזמן בתבנית החשיבה המפנה את העיניים לפנים, בין אם בזמן שכיבה או בכונה להרדם. זוהי אחת הנטיות הקבועות והמעייפות ביותר. כדי להניח למתח שנובע מהרגל זה ניתן לדמיין את נפילת העיניים אל הרצפה. חשוב לחזור ולשים לב פעמים רבות לחזרה האוטומטית של העיניים להסתכל לפנים, התהליך מייצר ריכוז שמשפיע על היכולת להרפיה.

·         התרגול הבא אינו מחייב שכיבה על הגב ואפשר לנסות את צורת השכיבה הנוחה ביותר למתרגל/ת. ההצעה משלבת דמיון מודרך משום שההרפיה מתחילה במחשבה על העפעפיים העליונים כמו על שמיכה. שמיכה זו הולכת ומתרחבת אל הצדדים, מאריכה את הריסים ומאפשרת לעפעפיים להיות בתנועה מעטה. אין צורך להשאיר את העיניים עצומות ללא הפוגה. ניתן לפקוח את העפעפיים ולהתחיל מחדש.

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...