יום רביעי, נובמבר 11, 2020

נושאים משיטת פאולה המתאימים לצרכים של אנשי מקצוע בעולם התנועה

תכנית עבודה לאנשים העוסקים בתחומי הגוף השונים

·         הפעלת השרירים הטבעתיים בתרגול מובנה, כגון: :פה, לשון, עיניים, עפעפיים, סוגרים ועוד

·         הבנת הקשרים בין השרירים הטבעתיים, התנסות תנועתית ולימוד השימוש בהבנה זו.

·         חיזוק רצפת האגן במצבים שונים: תרגול, פיזיולוגיה ואסטרטגיות.

·         תרגול הרפיות בעזרת "פתיחות"- של העיניים, הפה, הנחיריים והסוגרים

·         תרגול של צורות יציבה, התמודדות עם בעיות גב ומפרקים

·         שיפור ושכלול התפקוד של מערכות פנימיות כמו מערכות העיכול, השתן והנשימה.

יום שני, נובמבר 09, 2020

רצפת האגן של נשים והמצבים שדורשים טיפול

 

בשיטת פאולה הטיפול במכלול התפקודי של רצפת האגן אצל נשים נע על פני רצף המצוי בין שני קטבים, האחד חיזוק ושיקום רצפת האגן והאחר שחרור ומניעת כיווץ יתר. חיזוק ושיקום נחוצים לנשים הסובלות מאחד הסמפטומים הבאים או מכמה מהם: בריחת שתן במאמץ, דלקות חוזרות בשלפוחית, התרוקנות חלקית הכרוכה בביקורים תכופים בשירותים. ברוב המקרים שחרור מכיווץ יתר ומכאבים הקשורים בכך מזוהה בדרך כלל עם קשיים בתפקוד מיני. בהרגשת תכיפות וצורך להתרוקן שאינם מדויקים. יחד עם זאת יש נשים שאינן סובלות מקשיים בתפקוד מיני אך התרגלו עם הזמן לשמור על אזור האגן מכווץ ועם הזמן פיתחו הרגל לשמור על כיווץ קבוע באזור המשבש את התחושות. האבחון של מקור הסמפטומים הוא חלק בלתי נפרד מתהליך הטיפול בשיטת פאולה.

יום ראשון, נובמבר 08, 2020

הרפיה וחיזוק של שרירי רצפת האגן כפעולה אחת

 

שרירי רצפת האגן תומכים באברים הפנימיים החשובים ביותר בגוף האישה. לכן כאשר אנחנו אומרים חולשת שרירי רצפת האגן אנו נותנים הגדרה רחבה מדי למכלול מצבים. מצב האברים הפנימיים הנמצאים מעל שרירי רצפת האגן משפיע על חיי נשים במצבים רבים, בין אם מדובר בלידות או בשינויים ותופעות המתרחשים בגיל המעבר, בהחלשות שמקורה במבנה פיזיולוגי, או בפעילות כוחנית בשרותים שיוצרת בעיות בתפקוד מערכת העיכול. מקור הבעיות אינו תמיד חולשה. במקרים לא מעטים יש שיבושים בתחושה בין אם עקב צניחות של אברים פנימיים או כיווץ יתר. לכן לימוד ההרפיה באזור דרוש לצורך חיזוקו.

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...