יום שבת, ספטמבר 25, 2021

טיפולים בשיטת פאולה

 

שיטת פאולה מוכרת כטיפול לצורכי בעיות תפקודיות של גוף האדם וכדרך תחזוקה של הגוף. תפקידו של המטפל (הקרוי מורה בין אנשי השיטה) לכוון את המטופל לתשומת לב לגוף, לנוע מתוך ההקשבה ולעקוב אחר אפיוני התנועה במצבים שונים.

המטפלים יכולים להשפיע על סגנון החיים של המטופלים אם הם מפנים את תשומת ליבם לארגון זמן ותנאים לתרגול בבית. אחד התנאים החשובים הוא שקט פנימי וחיצוני ונוכחות בגוף כדי להעלות את רמת תשומת הלב לפרטים חדשים ותנועה שונה מהרגיל במצבי תרגול. ההבנה שהשיטה משפיעה לטובה על היבטים שונים של התפקוד הגופני משנה את הציפיות של מטופלים לגבי תוצאותיה.

יום חמישי, ספטמבר 23, 2021

תרגול תנועות כיווציות שאופייניות לשיטת פאולה תוך חשיבה על כיוונים

 אנשים רבים הפונים לטיפולים בשיטת פאולה מוטרדים בהתחלה מהאפשרות שאינם מכווצים "נכון". מאחר שאין חשיבות לסוג הכיווץ וצורתו אך יש חשיבות ליכולת להתמיד בכיווץ ככל שניתן יותר זמן ,העניין בסגנון הכיווץ משרת מטרה שונה מהמוצהרת.  לדוגמה- חשיבה על כיווני כיווץ שונים יכולה להיות מעניינת אם מצליחים לעקוב אחר ההשפעות שלה על הגוף ולא מתעכבים על שמירה קבועה על הכיוון. כיוון הינו לדוגמה ההבדל בין הפעלת העפעפיים העליונים והתחתונים אלו כלפי אלו לעומת ניסיון לקרב את שני הקצוות  הימני והשמאלי שיש בכל עין. למרות ששילוב מגע אינו חלק משיטת פאולה ניתן רק לצורך הבנת ההבדלים להניח אצבע מתחת לעפעף התחתון או שתי אצבעות אחת מתחת לכל עפעף ולחוש את התנועה. דרך מעקב אחרת לגבי הכיוון שנבחר יכול להישאר במחשבה בלבד או להתבטא בגוף. התעוררות תגובות בשרירים טבעתיים אחרים עוזרת למתרגלים להחליט אם התנסות כזו תורמת להם או לא. תנועות שמקלות על המתרגל לשמור על חזרתיות ועוזרות להרפות יש להן יתרון בהשואה לאחרות. בין השאר משום שתגובות השרשרת שמתרחשות בגוף מפתיעות ומשחררות אברים שונים. חלקם טבעתיים וחלקם קשורים לשרירים הטבעתיים. 


תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...