יום רביעי, יוני 28, 2017

עידוד תחושות בשרירי רצפת האגן בעזרת כפות הרגליים


כוונת התרגיל היא להעזר בחלק הפנימי של כפות הרגליים כדי לחוש את שרירי רצפת האגן, שני הצילומים מראים זויות שונות של דחיפת כף הרגל אל המזרון. המתרגלת מנסה לחלק את הכיווץ של הסוגר הקדמי בין שני הצדדים ולוחצת כל פעם חלק אחר של הקו הפנימי בצד שבו היא מרוכזת.
ניתן להעזר בלחיצת הקוים הפנימיים של כפות הרגליים אל הרצפה גם במצבים שמעוניינים לכווץ ולהרפות את הסוגר הקדמי במלואו. התנועה אפשרית בישיבה, בשכיבה בברכיים עומדות ובעמידה אם מתרגלים את לחיצת הרגליים לסרוגין.

השפעות תרגול שיטת פאולה וסימנים לשינוי המצב

תוצאות הפעלה עקיפה של השרירים בשיטת פאולה ניכרות כאשר המתרגל/ת משנה את התנהגותו בשרותים, משחרר/ת אחיזות בלתי מודעות של הלסתות במצבי לחץ, מרגיש/ה בטוח/ה לא לחפש שרותים במקומות ציבוריים או שם לב לכאבי גב בשלבים מוקדמים ומשחרר את השרירים התפוסים בתרגול עצמי. השימוש ביכולת הזו מסייע לבעיות כגון: עצירות כרונית, טחורים ופיסורה. קשיי שליטה במערכת השתן אצל מבוגרים וילדים גם יחד משתנים לטובה כאשר מלמדים ילדים להרים את השפה העליונה של הפה בצורה מגולגלת למניעת בריחת שתן. איזון צדי הפנים אחרי דלקת בעצב הפנים. עקמת,   כאבים מסוגים שונים, עידוד נשימה עמוקה ושחרור מערכת הנשימה ועוד ועוד.

לאחר פרק זמן של תרגול מפעילים תרגילי השיטה את הגוף באופן ספונטני ואין צורך לחשוב על הפעולה שתמשיך לסייע בבעיה מסוימת, די לשים לב לנטייה של הגוף ולנסות הפעלה כלשהיא ואחרות מצטרפות אליה. 

יום שלישי, יוני 27, 2017

תרגול מחולק של רצפת האגן בשיטת פאולה


הנעת הברכיים אל הצד והחלפת צדדים הוא תרגיל מוכר בשיטות תנועה. בשיטת פאולה מקבל התרגיל תוספת בדמות הפעלה מחולקת של הסוגר הקדמי. הבדל נוסף מהותי לשיטת פאולה הוא שאין צורך לשמור על כל המרכיבים של עמדת המוצא. המתרגלת שבצילום בדקה במהלך התרגול את מנח הידיים שמתאים לה ושינתה אותו.
בכל אחד מהצילומים יש רגל שקרובה מאוד למזרון ורגל שנמצאת במנח יציב יחסית או נוטה חלקית.
הרגל שתנועתה כלפי הרצפה איטית מכוונת את תנועתה לתחושות משתנות של כיווצי הסוגר הקדמי. היא נעזרת בתנועה איטית ובכיווץ הסוגר במשולב כדי לחוש את היכולת של הכיווצים או של הכיווץ המתמשך להשתנות ולהשפיע על מצב הרגל.

יום שני, יוני 26, 2017

השרירים הטבעתיים מפעילים זה את זה

נטייתם של כל השרירים הטבעתיים לפעול יחד ולהפעיל זה את זה הם הבסיס לתפקודו הבריא של כל גוף באשר הוא. פעמים רבות החלשות של שרירים טבעתיים מתרחשת כמו במערכת של צנרת ניקוז כך שחולשה במקום אחד גוררת חולשה במקום אחר. הטיפול בשיטת פאולה משתמש בקשרים אלו כאמצעי שמזמן את יכולת הריפוי העצמית של הגוף. כאשר חל שיבוש כלשהוא בשרירים הטבעתיים או בתפקוד המערכות הפנימיות, עדיף להתחיל בעבודה "מרחוק" כדי לשחזר בגוף את האוטומטיות הטמונה בו. לפעמים לא מתעוררת אותה יכולת להפעלה "מרחוק" ויש צורך בהפעלה ישירה של השרירים באזור שנחלש. במקרה האחרון דרושים לא פעם גם הוספת אלמנטים עקיפים להפעלה הישירה כי חלק מהשיבוש מתבטא בקושי לחוש את המקום או להפעילו. לדוגמה-כיווצים של סוגר אחד ללא התערבות או השתלטות של הסוגר האחר יכולים להעשות ביתר קלות ע"י העזרות בלחיצות שונות של אצבעות הידיים. הפעלת האזור שנחלש משולב במניפולציות גופניות המארגנות צורות החזקה מגוונות של הגוף בזמן התרגול. בדיקת עמדות מוצא רבות ככל שניתן כדי למצוא את זו שמקלה על מתרגל/ת לחוש תנועה במקום החלש היא אחת האפשרויות.

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...