יום שישי, פברואר 26, 2016

כוכב ים מדגים עבודה עם ילדים בשיטת פאולה

התנועה של כוכבי ים מזכירה תנועה מהקצוות בגוף אל המרכז.

אם תחשבו על המרכז כאזור הבטן והקצוות ככפות רגליים וידיים, ראש, עצם הזנב תוכלו להניע את הגוף באופן שנפתח ונסגר בשילוב הנשימה. זהו סוג תנועה פאוליסטי שקל יותר לילדים לקבל.

יום שלישי, פברואר 23, 2016

טיפול בפרקינסון בשיטת פאולה

הקשיים שמהם סובלים חולי פרקינסון  במצבי תנועה גורמים להם להמעיט בתנועה. תגובה זו גורמת לירידה הדרגתית בטווחי התנועה ולצמצום תנועות המשמרות את טווחי התנועה של הגפיים, הגב והשלד. בשיטת פאולה ניתן לעקוף את המגבלות שכבר נוצרו דרך פיתוח דרכי תנועה חדשות ולארגן את הגוף לאסטרטגיות חדשות. התרגול של שיטת פאולה שומר על טווחי התנועה ומחזיר כאלו שאבדו
אפיון שקשה להסביר הוא הקושי ליזום תנועה, חיקוי תנועות שעושה מטפל/ת בשיטת פאולה יכול לעקוף את הבעיה. התרגול בשיטת פאולה מונוטוני, אין צורך לשנות עמדות מוצא כגון מעבר מישיבה לעמידה וכו', לכן די לעתים בביצוע של התרגיל לצורך חיקוי והתחלה פעם או פעמיים כדי שהמתרגל הסובל מפרקינסון יוכל להמשיכו.


יום שני, פברואר 22, 2016

רצפת האגן בפיסול זכוכית ובגוף האישה

התמונה מייצגת למרות שהיא סטטית אפשרויות תנועה של רצפת האגן כדי שתתמוך בגב ותגמיש את תנועתו. ככל שהאגן גמיש יותר כך עולה החוזק שלו והאפשרות להעזר בו בתנאים משתנים. 
הפסל הגבוה ביותר שנמצא במרכז דומה לגוף האישה המוכר לנו יותר מהפסלים האחרים, אם חושבים שהוא מייצג את האגן מכיוון הגב רואים הפעלה מלאה של שרירים ושימוש בזוית החזקה מעוגלת לצורך עמידה ישרה.

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...