יום שישי, מרץ 18, 2016

קיצור הצואר, מניעת כאבים ושיטת פאולה

תמונתי שלי עצמי לפני עשר שנים.
בחרתי להעלות את התמונה כי היא מייצגת קיצור של הצואר. בעמידת הכנה לצילום זה קורה פעמים רבות, פיהוקים מכוונים יכולים לשחרר את הצואר ובמיוחד כאלו שמתרחשים מעצמם בזמן תרגול שיטת פאולה.

התרגיל המומחש באיור שלמטה מיועד למנוע קיצורים כאלו

יום רביעי, מרץ 16, 2016

חיזוק שרירי רצפת האגן בשיטת פאולה


כיווצי הסוגר הקדמי בנפרד מהאחורי הם חלק חשוב בחיזוק רצפת האגן. תנועת הרגליים, עמדת המוצא שלהם ובחירת הדרך המתאימה לכל אישה להניח את רגליה בשעת תרגול כולם חלק בלתי נפרד מהתרגול

יום שלישי, מרץ 15, 2016

נשימה בשיטת פאולה

פאולה המליצה לא לכוון את הנשימה בשעת תרגול. במקביל לימדה לשאוף כשהסוגר האחורי מכווץ ולנשוף כשהקדמי מכווץ.
מתרגלות שמוצאות את עצמן עוצרות את הנשימה בכיווץ עיניים, פה או תנועה אחרת צריכות להאט את קצב הפעילות ולזמן את הנשימה בפתיחות שבין הכיווצים. בכיווצים קלים של העיניים יש צורך לשאוף במכוון כל כמה כיווצים.

יום ראשון, מרץ 13, 2016

התפשטות ההשפעה של שיטת פאולה בגוף האדם


השרירים הטבעתיים הם שרירים רצוניים ונמצאים במקומות רבים בגוף האדם: עיניים, נחיריים, פה, סוגרים. נוסף לכך קיימים שרירים שתנועתם מעוררת את תנועת השרירים הטבעתיים כגון: שקעי כפות הידיים, שקעי כפות הרגליים, שקעי המרפקים והברכיים.
ההשפעה של השרירים הטבעתיים כשרירים רצוניים בינם לבין עצמם ידועה ומוכחת. החלק הפחות ידוע הוא היכולת של תנועות השרירים הטבעתיים להשפיע על תנועות השרירים הבלתי רצוניים כגון: מערכת העיכול, הרחם, הסמפונות.
דמיינו את הפסל שלפניכם כתנועה שמתחילה במקום כלשהוא ואופיה ממשיך לאורך כל הגוף ובפנימיותו.המקום הסבוך יחסית בפסל מייצג את הנטייה של הגוף להעביר את הפעילות הכיווצית והמשחררת לאזור הזקוק לה ביותר. כך פועלת שיטת פאולה.

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...