יום חמישי, דצמבר 13, 2018

טיפול בחולשת שרירי רצפת האגן לפני ואחרי התערבות כירורגית על ידי שיטת פאולה



נשים רבות סובלות בעקבות לידות ותופעות גיל המעבר מדליפת שתן, אצירת שתן, עיכול בלתי תקין והדלדלות דופן הנרתיק עד כדי יציאתו מתחומי הנרתיק כגוש מטריד. התופעה מוכרת לרופאים ואנשי מקצוע אחרים, הערכות המחקרים נעות בין חמישית לרבע מכלל הנשים עד גיל חמישים ואף עולות עד ארבעים אחוזים ויותר מעל לגיל חמישים. הנתונים מראים על 20% מעל גיל 40 ו 40-50% מעל גיל 60. 
אחת הבעיות הקשורות בהתערבות ניתוחית היא הקשר בין תקינות המיקום של הנרתיק וצואר הרחם, השלפוחית וצינור השתן וכן החלחולת הקשורה למערכת העיכול. התרופפות דופן הנרתיק משפיעה לרעה על שלפוחית השתן וזו האחרונה נחוצה לתקינות המיקום של אברי מערכת העיכול בחלק האחרון שלהם ובמיוחד לתפקוד מלא של צינור העיכול.

אחת הסיבות השכיחות לדליפת שתן הנה תופעה הקרויה צניחת רחם. הרחם והשלפוחית הם איברים שכנים, ולכן מפעילים לחץ זה על זה, במצבים שצניחת הרחם גורמת להימצאותו מתחת לשלפוחית יכולה להיגרם אצירת שתן וכשהרחם לוחץ על השלפוחית נגרמת לעתים דליפת שתן, דחיפות ותכיפות בהליכה לשרותים ועוד...


היתרון של תרגול שיטת פאולה הוא יכולתו של הגוף לשנות את מיקום האברים הפנימיים הבלתי רצוניים. לתופעה זו יש הוכחות בשטח למרות שאין לה הסבר. 

שינוי מיקומם של אברים פנימיים משפיע על אחרים, זוהי מגבלתם המרכזית של פתרונות ניתוחיים

יום שני, דצמבר 10, 2018

תזכורת מילולית, מילות קוד וזכירה פיסיולוגית



נשים רבות מתקשות לפנות זמן לתרגול שיטת פאולה או לשימוש בתרגילים הכרחיים בחיי היום יום.
קודים כמו: "לשון מופנית אל החיך", "הצמדת אצבעות", או מילה שכל אישה בוחרת לעצמה ומיחסת לה משמעות עמוקה בהיותה שלה בלבד הוכיחו את כוחם בעבודה עם נשים שבחרו ללכת בדרך זו.
ההמשכיות של לימוד תנועתיות מסוימת בגוף יכול להתקיים דרך המשגת התנועה.מילה שאדם בוחר כדי להזכיר לעצמו את עבודת השריר תיצור הדהוד פסיולוגי חלקי. לאחר שאדם התנסה בתרגול שרירים כמו הלשון, הפה והעיניים כדוגמה, מספיקה מילה כדי לעורר בגוף שהות ותשומת לב. זאת בעזרת תנועה קלה המתעוררת בגוף.


תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...