יום שלישי, דצמבר 26, 2017

כיצד ניתן להפעיל שרירים מרחוק ומהי תנועה ללא הפעלת כוח ומאמץ?!


דוגמאות:
 אנשים הנוטים לשמור על פה סגור בכל מצב ולהעזר בשרירי הצואר לשם כך, מחזיקים את הסנטר נוטה כלפי מעלה, מקצרים את השקע הצוארי ומשבשים את מצבו של עמוד השדרה. טיפול בבעיה כזו בשיטת פאולה יכול להעשות על ידי עידוד לתנועות פתיחה וסגירה קלות של הפה.
הפעלת הלשון משפיעה בהתאם למיקום הדרוש לכל אדם על יכולת תנועה הן ברצפת האגן, הן במערכת העיכול והן בתנועות העיניים.
תנועות אצבעות הרגליים מפעילות את הסוגרים ומסייעות להפריד בינהם, דבר הנחוץ לחיזוקם.

דוגמאות לתנועה ללא הפעלת כוח ומאמץ: תנועה של אצבעות הידיים לצורך אגרוף ושחרורו יכולה להעשות בכמה אופנים: כאשר המטפל/ת מכוון את המטופל/ת להניע את אצבעות הידיים לצורך אגרוף ללא מגע הדוק של כל האצבעות בבמרכז היד, לשחרר ולחזור על הפעולה עד לשלב שבו חשים שהגוף אינו נענה בקלות, התנועה תהיה ללא כוח. ניתן להגדיר את העדר המאמץ כסגירה במידה הנוחה למטופל/ת. אנשים שיעדיפו אגרוף חזק ללא תמיכה ליד יחושו כתגובה נוספת לאגרוף מתיחה של היד ולעתים מאמץ באמה ובכתפיים. לעומת זאת מי שינסה אגרוף  ללא מגע הדוק של כל האצבעות בבמרכז היד יכול לחוש את הכתפיים פונות לאחור ומשתחררות..

יום שני, דצמבר 25, 2017

מדוע כדאי לחזק את רצפת האגן דרך תרגול שיטת פאולה?!


שיטת פאולה מפעילה את השרירים הטבעתיים כגון: עיניים, נחיריים, פה, לשון וסוגרים. בין השרירים הטבעתיים מתקיימים קשרים תנועתיים. הקשרים עוזרים להניע את שרירי רצפת האגן ללא הפעלת כוח ומפתחים ערנות לחוש את האזור באופן מדויק. הקשרים נחוצים במיוחד כשהתחושות ברצפת האגן מתעמעמות. מאחר שההחלשות היא לעתים עקב צניחת רחם או שלפוחית וביכולתה של שיטת פאולה להחזיר אברים אלו למקומם השיטה נחוצה לנשים ששרירי רצפת האגן שלהן נחלשו וההפעלה שלהם אינה יעילה. 
חיזוק רצפת האגן יעיל במיוחד כאשר התרגול נעשה דרך הפעלת הסוגרים ולעתים תוך תרגול ההפרדה בינהם.
תנועות כמו: כיווצים והרפיות, מגע בין אצבעות הידיים, תנועות הלשון, כולם מעלים את יכולת הריכוז הגופנית של נשים ביחס לרצפת האגן ועוזרים להתרכז בתחושות שתנועות הסוגרים מעוררות.
חיזוק שרירי רצפת האגן נחוץ במיוחד לנשים לאחר לידה ובין לידות, לנשים בגיל המעבר, כהכנה לגיל השלישי ובגיל השלישי. התרגול כולל אסטרטגיות שנעשות לטבע שני ועוזרות לשליטה עצמית בשרירי רצפת האגן. החלשות שרירי רצפת האגן מגבילה את ההתנהלות היוםיומית ומחלישה את השלד והגב. ככל שמטפלים בבעיות שליטה בסוגרים בגיל צעיר יחסית כך קל יותר לפתור אותן.


יום ראשון, דצמבר 24, 2017

תנועות האצבעות בשיטת פאולה

 העברת האגודלים ולחיצה שלהם לסירוגין פעם לאצבעות ופעם לזרתות מסייעת לחוש את ההפרדה בין הסוגרים
תנועת ידיים לסרוגין כך שפעם יד אחת מתאגרפת והאחרת נפתחת מסייעת לתנועות רוטציה בין צדי הגב ולעיכול יעיל יותר

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...