יום חמישי, מאי 30, 2019

עקרונות הריפוי של שיטת פאולה


     הריפוי ע"י שיטת פאולה מתבסס על שני סוגים של הפעלה עקיפה. האחת היא זו שמתקיימת בין שרירים טבעתיים שונים. כאשר שריר אחד נחלש ותפקודו משתבש הטיפול יהיה דרך שרירים אחרים חזקים. הפעלה נכונה של השרירים החזקים תגרום בעקיפין לפעולה מתחזקת והולכת של השרירים החלשים שתפקודם השתבש. הפעלה עקיפה אחרת היא שיפור התפקוד של שרירים חלקים כמו קיבה ושלפוחית השתן, שרירים לא רצוניים המושפעים מתרגול שיטת פאולה באופן שגם רופאים אינם מוצאים לו הסבר. בעקבות הפעולות המכוונות מתעוררות בגוף פעולות לא מכוונות. כולנו שולטים בשרירים המפעילים את העיניים הפה והאף אך אין לנו יכולת לכוון את פעולתה של הקיבה או השלפוחית. הפעלה של שרירים טבעתיים במקומות שונים בגוף מביאה לחיזוק ושיפור התפקוד של שרירים חלקים שאין ביכולת האדם להפעיל באופן רצוני.
     בשיטת פאולה מזכירים לגוף את אשר שכח ולאחר תרגול במשך תקופה מסוימת, נוצרים בגוף הרגלים חדשים שמאפשרים עידוד קשרים טבעיים שנשכחו. עידוד הקשרים בין השרירים הטבעתיים נעשה במפגשים יחידניים על ידי תרגילים שהלומדים מתבקשים לנסות בעצמם בשיעורים ובין השיעורים.


יום שלישי, מאי 28, 2019

השפעת הלשון על השלד ומערכת הנשימה


אחת ההשפעות המעניינות של הלשון היא על מערכת הנשימה, במצבים שאדם נמצא במצב נשימה חלקי או שהוא מתקשה לנשום עקב תגובה לאלרגנים סביבתיים מומלץ להשתמש בתרגילים שבהם הלשון משנה את מיקומה בפה. לדוגמה-גלגול הלשון לאחור כצורת גל, עזיבה וגלגול חוזר היא אחד התרגילים המורגשים מיידית בנשימה. גם הפלת הלשון אל הבסיס יכולה לפתוח את מערכת הנשימה ולעודדה לפעולה.
השפעת הלשון על מצב העורף ןהצואר ניכרת דרך תרגילים כמו "לשון נופלת רחבה ולשון ארוכה וצרה", משום שהיא מעודדת תנועה קלה שלא דרך השרירים המקוצרים. דחיפת הלשון כלפי החיך העליון זוקפת את הגב העליון ומאריכה את הצואר. הפעלת הגוף באופן המחלק אותו לשני צדיו כדי לארגן את הרגשת המרכז קלה יותר אם מצרפים את הלשון לתנועות. דבר זה נכון גם בתרגילי כיווץ עיניים וכיווצן לסירוגין וגם בתרגילים המכווצים את הספינקטר הקדמי באופנים מחולקים לצורך חיזוקו.

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...