יום חמישי, ספטמבר 24, 2020

הנחת הגוף בצורות שונות לצורך חיזוק רצפת האגן


 

עמדות המוצא שמתרגלות בוחרות בהן בבואן לתרגל את חיזוק רצפת האגן הן לרוב מתוך הרגל או המשכיות של תרגול שלמדו בקבוצה כלשהי.

מקצת מהמורות בשיטת פאולה מציעות לנשים שבאות אליהן להשוות בין כיווצי הסוגר הקדמי באופנים שונים של הנחת הרגליים. כגון:  ברכיים מוחזקות אל הבטן בעזרת הידיים, הנחת הרגליים כשכפות הרגליים על הרצפה והברכיים מקופלות ומופנות לתקרהה או שכיבה ברגליים ישרות. המצג שבו קל יותר לחוש את הכיווצים הוא המצג שמומלץ לנשים לבחור בו.

אפשרויות אחרות הן עמידת שש כשכפות הרגליים רחוקות זו מזו והברכיים קרובות זו לזו ביחס לכפות הרגליים, שכיבה על הבטן והנחת כפות הרגליים זו כלפי זו וישיבה על כיסא כשאחת הרגליים או שתיהן מונחות בגובה הישיבה.

 

יום רביעי, ספטמבר 23, 2020

תנועה בלתי מתוכננת בשיטת פאולה

 

התנועה לפי שיטת פאולה מכוונת לעודד את הגוף לנוע מעצמו באופן ספונטני. טיב הכיווצים וההרפיות המתרחשים במצב כזה שונה מאלו שמתרחשים בגוף בעקבות הוראה מחשבתית. התנועה יכולה להתבטא במקביל לתרגול המודע והמכוון של המחשבה במקום שאליו לא כוונה הפעלה מתוך הוראה מחשבתית. או לאחר שהמתרגל החליט לסיים את התרגיל והוא מניח את הידים על העינים. חווית התנועה העצמית היא נעימה לרוב האנשים וקשה למיעוטם. יש שמעדיפים לחוש שליטה קבועה על גופם ומתקשים לאבד שליטה גם אם הבינו ש"העדר שליטה מחשבתית" הוא מצב זמני וביכולתם להפסיקו על ידי הורדת הידיים מהעיניים או שינוי עמדת המוצא כמו לעבור משכיבה לישיבה. המטפל/ת בשיטת פאולה אינם מתערבים במצב מתוך הנחה שלכל גוף ולכל אדם חוקיות שונה בדרך התנועה, אלא אם כן המטופל מבטא אי נוחות.

 

יום שני, ספטמבר 21, 2020

דוגמאות להשפעתה של שיטת פאולה על סמפטומים של בוגרים וילדים עם שיתוק מוחי:

 o        קשיי שליטה בשפתיים ובלשון גורמים לדיבור בלתי ברור ולקשיים בהיגוי מלים, אם הפה נמשך לאחד מצדי הגוף, הדובר/ת מאבדים שליטה על הפקת הצלילים. הוספת תנועות אגרוף המשולבות בהנעת יד שמאל כלפי מרכז הגוף מסייעת לחיזוק מידת השליטה בפה. הדיבור נעשה ברור כל עוד ממשיכה ההעזרות בתנועות אלו.

  •  השמעת צלילים שונים המשולבת בנשיפה  ובעיקר הצליל ששש תוך כדי הנחת אצבע על השפתיים מעודדת צרוף של תנועות הגוף מטעם עצמו בעיקר תנועות של השפתיים והלשון המועילות למרכוז הגוף.

  • תנועות רוטציה בין שני צדדיו הקדמיים של הגוף מעודדות מרכוז. קבוצת התרגילים הקשורה להפעלה זו היא תנועה לסרוגין של העיניים, כפות הידיים, כפות הרגליים ועוד. 

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...