יום שבת, אוקטובר 19, 2013

הגמשה, דיוק וחיזוק תנועת הסוגרים בשיטת פאולה


כאשר עוסקים בחיזוק רצפת האגן בשיטת פאולה מדברים על לימוד התנועתיות ועידודה בתחום הסוגרים, הן בפני עצמם והן בהשפעה ההדדית בינם לבין שרירים טבעתיים אחרים.

חיזוק השרירים של רצפת האגן שונה מחיזוק שרירים אחרים, אין טווח אוביקטיבי או נראה לעין וודא שלא כזה הניתן להערכה. לעתים הגמשת האזור יעילה לצורך חיזוק השרירים לא פחות מאשר דיוק התחושות. שיטת פאולה דרושה במיוחד למי שהתחושות באזור מעומעמות כשהיא מתבקשת לכווץ או להרפות, למי שמופתעת מתחושות לא נעימות ולמי שמעוניינת לטפל בעצמה בעזרת עצמה. התרגול העצמי הוא חלק בלתי נפרד מתהליך השינוי. הוא דרוש הן לחיזוק, הן לעידון ההרגשות והן לשינוי צורת התנועה. שלושת אלו יחד מסייעים לשינוי המצב של רצפת האגן אצל נשים רבות.

יום חמישי, אוקטובר 17, 2013

תנועת פתחי הגוף בשיטת פאולה

פתחי הגוף-הם נושא חשוב להכרות, הפעלה ושליטה, בדרכים חופשיות וללא תכנון. חיפוש הקשרים בין השרירים הטבעתיים לבין עצמם ויצירת תגובות ספונטניות של הגוף קלה יותר אם היא נעשית קודם לתרגול מובנה.
כאשר יש עניין להניע את פתחי הגוף ללא תכנון מומלץ להתחיל מהפעלת הפה, הלשון והשפתיים בצורה

חופשית. ההצעה לתת לגוף להגיב בכל מקום אפשרי ביחס לתנועות החופשיות באבר שהוחלט להניעו

היא חלק משחרור התנועות. ממצב זה מומלץ לעבור להפעלה חופשית של העיניים והנחיריים ואחר כך

לנסות תנועה חופשית ברגליים ובידיים. מומלץ לסיים בהחזקת הברכיים אל הבטן. 

יום רביעי, אוקטובר 16, 2013

איור לתרגיל לחיצת אגודלים לאצבעות ידיים בשיטת פאולה



האיור מדגים תרגיל שעיקרו הצמדת אגודלים לקמיצה ולזרת. תרגיל זה מיועד למצבי עצירות, חולשת סוגר אחורי, רפיון בתפקוד מערכת העיכול ועוד. מגע האצבעות מקל על המתרגל/ת לחוש ביתר חדות את הסוגר האחורי ולהניע אותו בלבד, ללא התערבות הסוגר הקדמי.
ברוב המצבים משתמשים בתרגיל באופן המשלב את הלחיצה המודגמת כאן עם לחיצת האגודלים לאצבע ולאמה יחד או לאצבע בלבד. המעברים בין האצבעות מעודדים את יכולת ההפרדה בין הסוגרים, דבר הדרוש לאנשים רבים

יום ראשון, אוקטובר 13, 2013

תרגיל בשיטת פאולה למקרה עקמת



האיור מדגים תרגיל שההוראה למתרגל אותו היא :" להחזיק את האצבעות כשהאצבע מתחת לאמה והזרת מתחת לקמיצה." הכיוונים הם בהנחה שכפות הידיים פונות לרצפה. התרגיל מזמן תנועה חסרת הכונה למקום הדרוש ביותר לידיים. המתרגלת המצולמת בתמונה בחרה למקם את כפות הידיים מאחורי הגב משום שכך הגיעה לפתיחה מקסימאלית של השכמות. התרגיל נעשה כחלק מהתייחסות לעקמת. היד העליונה היא בצד הארוך יחסית של עמוד השדרה. המתרגלת מיקמה את ידיה לפי הבנתהתוך חיפוש אחר מיקום נוח שישחרר מתח בגב.

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...