יום חמישי, ינואר 24, 2019

תנועה כטיפול מונע כאב ומפיג כאב בשיטת פאולה



נוסף לשרירים הטבעתיים הנראים ומורגשים כטבעתיים (עיניים פה וכו'). כוללת הפעילות בשיטת פאולה תנועה של שקעים. השקעים נמצאים במרכז כפות הידיים וכפות הרגליים ובשלושה מקומות לאורך עמוד השדרה: בצואר, בין השכמות ובגב התחתון. הפעלתם מעוררת קשר בינם לבין שרירים טבעתיים אחרים באופן הדומה לקשרים שבין כל השרירים הטבעתיים. אחת הדרכים להפעיל את השקעים היא לעודד תנועה חופשית שדרושה לטיפול בבעיות במערכת הגב והשלד. השפעתה של תנועה חופשית זו על הרפיה כללית מקלה על כאבים ממקורות שונים ואף משחררת אותן לחלוטין.
הייחודי להנעת השקעים הוא השפעתם המיטיבה על מצבי כאב עם אנשים המתקשים לנוע מסיבות רבות. המגע בשקע וכוונתו של הגוף לשחזר את ההרגשה המתעוררת דרך המגע מאפשרים תנועה משחררת ומשפרים את יכולת התנועה מתוך השקעים ובאזורים אחרים בגוף.


יום רביעי, ינואר 23, 2019

שיפור התפקוד המיני של נשים בעקבות תרגול שיטת פאולה-תוצאה נלוית במחקר



שינויים בתפקוד מיני של נשים לפני ואחרי סדרת שיעורים בשיטת פאולה נבדקו באמצעות שאלונים שהיו כלולים במחקר כמותי על בריחת שתן. לנושא לא ניתנה תשומת לב נפרדת במהלך התרגול לצורך שליטה בדליפת שתן. 
השינויים שנמצאו בתפקודן נבדקו רק על בסיס השוואה בין תשובותיהן לשאלון טרם המחקר ולאחריו. השאלונים הראו שיפור ניכר אצל כל הנשים 
ההסברים לעניין זה קשורים גם לתחום הפיזיולוגי וגם לתחום הרגשי. מובן ששינויים בחוזק ובגמישות שרירי רצפת האגן שתורגלו בהקשר של בריחת שתן במאמץ השפיעו גם על יכולתם של שרירי האזור להתכווצויות מכוונות וספונטניות. וככל שעלו יכולות הכיווץ כך חלו גם שינויים באיכות חיי המין. 
הסבר נוסף הוא בתחום הפחות מובהק שבין הפיסי לרגשי, מידת הרגישות המשתנה אצל נשים וגברים להפעלה מודעת של הפתחים ולשילוב בין הזדמנויות שעולות במהלך החיים כך מתעוררות אפשרויות תנועה חדשות שנלמדות בשיטת פאולה ומשפיעות רבות ובאופן לא צפוי.  
התרגול הכולל מעלה את היכולת לחוש את הפתחים ולהפעילם באופן רצוני. לדבר זה יש השפעה פסיולוגית ופסיכולוגית כאחת, מתוך השינויים בקשר עם הפתחים יכולות נשים רבות לשנות את התנהגותן המינית בין אם הדבר מתבטא באופן הכיווץ, בגיוון יכולות התנועה או במודעותן לעצמן בזמן הארוע. לכל אחת מאפשרויות אלו ולכולן יחד יש השפעה מיטיבה.

יום שלישי, ינואר 22, 2019

יעילות שיטת פאולה בטיפול בהפרעות הגדלת הערמונית


 ההשפעה של שיטת פאולה על אדם הסובל מהגדלת הערמונית יכולה להתבטא במספר רמות:
העלאת רמת הרגישות של המטופל לתחושות במערכת השתן,
שיפור יכולת ההתכווצות של השלפוחית והסוגר
שיפור מידת ההתרוקנות של השלפוחית
שינוי רמת הטונוס של השרירים והסוגרים
בנוסף יכולה שיטת פאולה להיטיב את מצב המטופל עקב השפעתה על בעיות נוספות כמו עצירות כרונית שלעתים מוסיפה לחץ משלה על בלוטת הערמונית.
יעילות השיטה כשיקום לאחר ניתוחים נחוצה במיוחד במצבים של איבוד שליטה במערכת השתן.
שילוב שיטת פאולה לפני הניתוח ומייד לאחריו יכולה לקצר את שלב ההחלמה

הטיפול בשיטת פאולה מבוסס על הפעלת השרירים הטבעתיים בכל חלקי הגוף ללא מגע. לעתים הפעלת העיניים ואצבעות הרגליים תהיה חלק מרכזי משיפור התפקוד משום שלשרירים אלו יש השפעה על הסוגר הקדמי ועל העלאת רמת הכיווץ שלו. אפקט המטוטלת שיווצר יוכל לעורר שרירים נוספים ולהשפיע על מערכות אחרות הקשורות להפרעות הפרוסטטה כמו עצירות.


יום ראשון, ינואר 20, 2019

תנועה לא מתוכננת בשיטת פאולה לתחזוקה, מניעת כאבים והפגת כאבים


אגרוף ידיים ופתיחתן היא תנועה מוכרת והתרגיל אינו נראה ייחודי לשיטת פאולה, הייחודי לשיטה הוא אגרוף לא כוחני, קצב איטי ולא קבוע והעדר התאמה בגובה הנחת הידיים. קשה לתאר בכתב באופן מדויק כיצד ניתנת הדרכה במפגש של מטפל ומטופל לשנות את מיקום הידיים ואת כיוון ההנחה של כפות הידיים כדי לשחרר את הגב. מובן שהתחושות המשתנות בגב ובכתפיים הן העיקר בהכוונה זאת. לדוגמה כאשר מתרגלים סובלים מכאב בגב העליון או בכתפיים הנטייה הטבעית שלהם תהיה למקם את הידיים לצידי הגוף כך שכפות הידיים תהינה בגובה מפרק הירך. זו נטייה בריאה משום שאין סיבה לפעול נגד הגוף ולהפעיל כוח. 
תפקיד המטפל בכל מפגש חדש או בעקבות הכרות עם מטופלים הסובלים מבעיות גב הוא לכוון את המטופלים לשינוי מדורג של מיקום הידיים. ככל שלמטופל יהיה נוח לנוע כלפי גובה הכתפיים כך יוכל לשחרר את הכתפיים, הגב והזרועות.  בו זמנית כדאי לשים לב לכיוון ההנחה של כפות הידיים, אם יבחרו מתרגלים להניח את הידיים כך שכפות הידיים פונות לרצפה מוטב שינסו בהדרגה לכוון את גב היד אל הרצפה ולאפשר לכתפיים תנועה משוחררת יותר.

הרפיה ופורקן לא מיניים בשיטת פאולה



תנועה בשיטת פאולה מעודדת פורקן ושחרור המתבטא בכמה אופנים מוכרים: פיהוק, תנועה חופשית, בגוף כולו ובאברים שזקוקים לכך במיוחד. תגובות אחרות שהן סוג של פורקן הן רעד, חום במקום מסוים, צורך לגרד,
חשוב לא לצפות לתגובות כלשהן ולהבין שלכל אדם תגובות אחרות וכל תגובה רצויה
הצורך לפהק הוא אחת התגובות הנלוות השכיחות יחסית.פיהוקים עוזרים להארכת הגב והעורף להעמקת הנשימה, לשחרור אזור הסרעפת, להארכת המפרקים ותנועה פחות מוכרת בהם ועוד. הצורך לפהק ותגובות אחרות המבטאות פורקן יכול לעלות מתוך תנועה של שרירים שונים כמו עיניים, פה, ידיים וסוגרים בין אם הצורך של המטופל הוא בעניין מוגדר ובין אם לתחזוקה כללית של הגוף.

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...