יום ראשון, ינואר 20, 2019

תנועה לא מתוכננת בשיטת פאולה לתחזוקה, מניעת כאבים והפגת כאבים


אגרוף ידיים ופתיחתן היא תנועה מוכרת והתרגיל אינו נראה ייחודי לשיטת פאולה, הייחודי לשיטה הוא אגרוף לא כוחני, קצב איטי ולא קבוע והעדר התאמה בגובה הנחת הידיים. קשה לתאר בכתב באופן מדויק כיצד ניתנת הדרכה במפגש של מטפל ומטופל לשנות את מיקום הידיים ואת כיוון ההנחה של כפות הידיים כדי לשחרר את הגב. מובן שהתחושות המשתנות בגב ובכתפיים הן העיקר בהכוונה זאת. לדוגמה כאשר מתרגלים סובלים מכאב בגב העליון או בכתפיים הנטייה הטבעית שלהם תהיה למקם את הידיים לצידי הגוף כך שכפות הידיים תהינה בגובה מפרק הירך. זו נטייה בריאה משום שאין סיבה לפעול נגד הגוף ולהפעיל כוח. 
תפקיד המטפל בכל מפגש חדש או בעקבות הכרות עם מטופלים הסובלים מבעיות גב הוא לכוון את המטופלים לשינוי מדורג של מיקום הידיים. ככל שלמטופל יהיה נוח לנוע כלפי גובה הכתפיים כך יוכל לשחרר את הכתפיים, הגב והזרועות.  בו זמנית כדאי לשים לב לכיוון ההנחה של כפות הידיים, אם יבחרו מתרגלים להניח את הידיים כך שכפות הידיים פונות לרצפה מוטב שינסו בהדרגה לכוון את גב היד אל הרצפה ולאפשר לכתפיים תנועה משוחררת יותר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...