יום שלישי, יולי 25, 2017

חיזוק רצפת האגן בשיטת פאולה

השרירים הטבעתיים מקיימים בינם לבין עצמם תנועתיות דמויית תנועות שרשרת, עיקרון זה מסייע לגוף במצבי החלשות, קשיי תחושה במקומות שהעדר התחושה מפריע לתפקוד הגוף ועוד. שימוש בשרירים אחרים בגוף שמובילים את התנועה הטבעתית גם כשאינם שרירים טבעתיים ונותנים לה קצב ואופי אחר מהרגלי הגוף. רוב התנועות מתרחשות ללא הפעלת כוח, התנגדות או מאמץ.  

יום שני, יולי 24, 2017

החלקים האנושיים של יצורי הפרא בספרו של סנדבנק ושיטת פאולה

למרות שיצור הפרא שבתמונה
חסר שם וקשה לדעת אם הוא רק פרי דמיונו של הצייר או של הסופר, יש לו מאפיינים אנושיים כמו מבנה כפות הרגליים, יכולתו לשבת באופן שדומה לישיבת בן האדם ושונה מצורת תנועה של בעל חיים בגודלו, ואפילו מבנה הפנים.

צורת ישיבתו מעוררת מחשבה על הרהורים, התבוננות, אך בהיותו חסר מודעות לגופו הוא מייצג כמה תופעות אנושיות במצב הפנים שמפריעות לבני אדם מעבר להשערותינו, לדוגמה: העדר שפתיים או העדר מגע עם שפתיים, מיעוט תנועה בעיניים והעדר צואר.
תרגיל שמסייע לתנועה של הפה ומעלה את המודעות לפה ולשפתיים הוא תרגיל שבו לאחר הרחקה קלה של השפתיים מחפשים שתי נקודות שנוח להפגישן, אם מסתפקים בהכרות עם הפגשת נקודות אלו שוב ושוב מגלים שפתיחת הפה וסגירתו לא קשורה בהכרח בהרחקת השפתיים עד למקסימום. ניתן להחליט מראש על זוגות של מקומות סמטריים על פני השפתיים ולעבור בין פתיחות לצורך בדיקה משוה איפה אנחנו חשים נוח יותר עם סגירת השפתיים או הצמדה חלקית.

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...