השרירים הטבעתיים מקיימים בינם לבין עצמם תנועתיות דמויית תנועות שרשרת, עיקרון זה מסייע לגוף במצבי החלשות, קשיי תחושה במקומות שהעדר התחושה מפריע לתפקוד הגוף ועוד. שימוש
בשרירים אחרים בגוף שמובילים את התנועה הטבעתית גם כשאינם שרירים טבעתיים ונותנים לה קצב ואופי אחר מהרגלי הגוף. רוב
התנועות מתרחשות ללא הפעלת כוח, התנגדות או מאמץ.
טיפול בתפקודי הסוגרים, שרירי הפנים, גמישות המפרקים ואיזון השלד הם עיקר עבודתי. נוסף לכך אני מטפלת בהפגת כאבים, תפקוד מערכת הנשימה, העיכול והשתן. הבלוג מיועד לידד את התנועה הייחודית הזו למי שפוגש אותה בפעם הראשונה . אני מטפלת בבית עובד, ירושלים ובשריגים מזה 23 שנים, להתייעצות חייגו 0544893772 לשאלות smadar.nevo@gmail.com בתחתית הדף תמצאו צילום שלי ומושגים. כדי לקרוא דברים שכתבתי אודותם לחצו עליהם
יום שלישי, יולי 25, 2017
יום שני, יולי 24, 2017
החלקים האנושיים של יצורי הפרא בספרו של סנדבנק ושיטת פאולה
למרות שיצור הפרא שבתמונה
חסר שם וקשה לדעת אם הוא רק פרי דמיונו של הצייר או של הסופר, יש לו מאפיינים אנושיים כמו מבנה כפות הרגליים, יכולתו לשבת באופן שדומה לישיבת בן האדם ושונה מצורת תנועה של בעל חיים בגודלו, ואפילו מבנה הפנים.
צורת ישיבתו מעוררת מחשבה על הרהורים, התבוננות, אך בהיותו חסר מודעות לגופו הוא מייצג כמה תופעות אנושיות במצב הפנים שמפריעות לבני אדם מעבר להשערותינו, לדוגמה: העדר שפתיים או העדר מגע עם שפתיים, מיעוט תנועה בעיניים והעדר צואר.
תרגיל שמסייע לתנועה של הפה ומעלה את המודעות לפה ולשפתיים הוא תרגיל שבו לאחר הרחקה קלה של השפתיים מחפשים שתי נקודות שנוח להפגישן, אם מסתפקים בהכרות עם הפגשת נקודות אלו שוב ושוב מגלים שפתיחת הפה וסגירתו לא קשורה בהכרח בהרחקת השפתיים עד למקסימום. ניתן להחליט מראש על זוגות של מקומות סמטריים על פני השפתיים ולעבור בין פתיחות לצורך בדיקה משוה איפה אנחנו חשים נוח יותר עם סגירת השפתיים או הצמדה חלקית.
חסר שם וקשה לדעת אם הוא רק פרי דמיונו של הצייר או של הסופר, יש לו מאפיינים אנושיים כמו מבנה כפות הרגליים, יכולתו לשבת באופן שדומה לישיבת בן האדם ושונה מצורת תנועה של בעל חיים בגודלו, ואפילו מבנה הפנים.
צורת ישיבתו מעוררת מחשבה על הרהורים, התבוננות, אך בהיותו חסר מודעות לגופו הוא מייצג כמה תופעות אנושיות במצב הפנים שמפריעות לבני אדם מעבר להשערותינו, לדוגמה: העדר שפתיים או העדר מגע עם שפתיים, מיעוט תנועה בעיניים והעדר צואר.
תרגיל שמסייע לתנועה של הפה ומעלה את המודעות לפה ולשפתיים הוא תרגיל שבו לאחר הרחקה קלה של השפתיים מחפשים שתי נקודות שנוח להפגישן, אם מסתפקים בהכרות עם הפגשת נקודות אלו שוב ושוב מגלים שפתיחת הפה וסגירתו לא קשורה בהכרח בהרחקת השפתיים עד למקסימום. ניתן להחליט מראש על זוגות של מקומות סמטריים על פני השפתיים ולעבור בין פתיחות לצורך בדיקה משוה איפה אנחנו חשים נוח יותר עם סגירת השפתיים או הצמדה חלקית.
הירשם ל-
תגובות (Atom)
מאז ומתמיד נמשכתי לשיטות טיפול אלטרנטיביות, אבל כשפגשתי את שיטת פאולה – משהו בתוכי ידע שזו הדרך. זה קרה בתקופה שבה הייתי אם צעירה לילדה ע...
-
Movement starting from a distance is one of the important principles in Paula method treatments, when a person goes to treat a problem it ...
-
הקשיים הכרוכים בצרבת: צרבת, אותה תחושה צורבת וחומצית בחזה, היא הרבה יותר מאשר אי נוחות זמנית. היא יכולה להפוך למקור לסבל משמעותי ולפגוע בא...
-
תנועה המתחילה מרחוק היא אחד העקרונות החשובים בטיפולים בשיטת פאולה, כאשר אדם פונה לטיפול בבעיה כלשהיא מוטב להניע תחילה שריר טבעתי שאינו י...

