יום רביעי, יולי 11, 2018

תנועה "מרחוק" בשיטת פאולה



הדגמה של תרגיל המיועד להפעיל את הסוגר האחורי "מרחוק" כלומר בעזרת תנועת הגבות וכפות הידיים

תנועה של הגבות בין הרמתן להורדתן כולל כיווץ לרווח בין הגבות מעביר את המתרגל/ת בין תחושות מדויקות בסוגרים.

יום שלישי, יולי 10, 2018

הפעלת שרירי רצפת האגן מרחוק



עמדת פתיחה מומלצת-שכיבה על הגב, (ניתן לשכב על הצד אם יש קושי לשכב על הגב)
1.      מהלך התרגיל: הידיים מונחות לצידי הגוף, עיקר הפעילות היא תנועת אצבעות הידיים מהצמדתן להרחקתן זו מזו בכל יד בנפרד באותו זמן, כאשר מצמידים את האצבעות כפות הידיים מופנות למזרון, כאשר מרחיקים גב היד מופנה למזרון והידיים מורחקות מהגוף לפי הצורך. חשוב להשאיר את כף היד במצב שטוח ולא לכוון לתנועה דמויית אגרוף כאשר מצמידים את האצבעות. כדאי לא לנעול את המרפקים ולהעביר את מיקום הידיים ביחס לגוף מצידי הגוף בזמן הצמדת האצבעות לכיוון גובה הכתפיים ועד צידי הראש בזמן הרחקת האצבעות.
התנועה יכולה לעורר מקומות נוספים בגוף, חשוב לתת לתגובות השרשרת הללו להתרחש אך לא להפסיק או לשכוח את התנועה העיקרית. מי שמתקשה להתמיד בתרגיל טוב יעשה אם יניח את כפות הידיים על העיניים ויחזור להמשיך בתרגיל.
2.      בשכיבה על הגב כשהברכיים עומדות להעביר את כפות הרגליים בין שני מצבים, מצב אחד העקבים נלחצים אל הרצפה והבהונות מתרוממות, מצב אחר הבהונות נלחצות אל הרצפה והעקבים מתרוממים.
מי שלא מרגיש/ה תגובות ברצפת האגן יכול לנסות ללחוץ לסרוגין פעם את הקוים החיצוניים של כפות הרגליים, (דבר שנעשה בקלות אם נותנים לברכיים ליפול לצדדים) ופעם את הקוים הפנימיים של כפות הרגליים. (כדי שהברכיים לא ייפגשו ויפריעו כדאי להרחיק את כפות הרגליים זו מזו ולנסות להפנות את הברכיים אל מרכז הגוף כשאחת נמצאת מעל לאחרת)

יום שני, יולי 09, 2018

החלשות רצפת האגן בעקבות חולשת מערכת העיכול



מקובל לחשוב כי הרקע להחלשות רצפת האגן אצל נשים הוא הריונות, לידות, הרמת משקל הכרורכה בטיפול בילדים ובתפקודים נשיים אחרים. סיבות אלו נכונות אך שינוי סגנון חיים קשה יותר מאשר טיפול בגורם אחר המחליש את רצפת האגן והוא עצירויות.
הפעלת כוח כלפי רצפת האגן מתוך הגוף עצמו כדי לזרז יציאת צואה היא גורם נוסף, תפקוד איטי של מערכת העיכול נובע מכמה סיבות: תזונה לא מתאימה, העדר פעילות פיסית, צניחות של החלחולת. כאשר נשים שסובלות מעצירות מתנהגות באופן כוחני בשרותים עקב העדר הכרות עם הנזקים שהדבר גורם הן מחלישות את רצפת האגן באופן קבוע ומקשות על עצמן גם בתפקוד מערכת העיכול. .היתרון של שיטת פאולה בתחום רצפת האגן הוא בטיפול משולב במערכות אלו. הטיפול מונע המשכיות ההרגלים המחלישים ומאפשר לגוף להתארגן מחדש בכמה מערכות ולשמור על שרירי רצפת האגן במיטבם.

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...