יום שבת, נובמבר 09, 2013

חיזוק מרכז הגוף בשיטת פאולה

פעילות הבונה "מרכז"  או ארגון עמוד שדרה קדמי כאמצעי לחיזוק של הגב ושל רצפת האגן נעזרת בתרגול ההפרדה בין שרירים טבעתיים הקיימים בזוגות כמו עיניים, נחיריים, כפות הידיים וכפות הרגליים. כמו כן תנועת הלשון בין צד ימין לבין צד שמאל בתוך הפה מסייעת ללימוד תנועות המפרידות בין הצדדים ומעודדות פעילויות המשלבות דמיון מודרך ומאפשרות ללמוד הנעות ייחודיות של הספינקטר הקדמי. 

יום שישי, נובמבר 08, 2013

חיזוק הסוגרים לצורך חיזוק רצפת האגן בשיטת פאולה

הייחודי לשיטת פאולה בחיזוק רצפת האגן הוא השימוש בשרירים הטבעתיים הנמצאים סביב לפתחי הגוף. אלו הם השרירים שמסביב לעיניים, שרירי הנחיריים והפה, והשרירים המניעים את הפתחים שבתחתית האגן. כל השרירים האלו פועלים יחד ומפעילים זה את זה. פעולת שריר אחד משפיעה על פעולת שריר אחר, מרוחק ממנו. במקרה של רצפת אגן שנחלשה קל יותר לחוש את הפתחים שבסביבתה באמצעות הפעלת העיניים, הנחיריים או הפה והלשון. מיקוד התחושות והכיווצים באזור הפתח של הנרתיק והשופכה חשוב משום שללא מיקוד כזה ממשיכה האישה לחזק את  רצפת האגן מהשרירים שסביב הפתח האחורי דבר שממשיך להחליש את הסוגרים הקדמיים.

השילוב בין הפרדה זמנית של הספינקטרים לשילובם הוא זמני ומתודי. זהו בסיס יעיל וקל לתרגול, לחיזוק ולמטרות נוספות

יום חמישי, נובמבר 07, 2013

הרפיה וכיווץ בשיטת פאולה

התרגול בשיטת פאולה יוצר כיווץ והרפיה כתנועה אחת. לרוב האנשים קל יותר לכווץ מאשר לשחרר, כיווץ טרם שחרור מלמד תנועות חדשות ומעלה את המודעות לצורות שחרור מגוונות. לשם כך נחוצה למידה קצרה של כיווצי השרירים הטבעתיים בגוף כולו שכן רוב האנשים מתקשים ללמוד אסטרטגיות גופנית חדשות דרך אברי הגוף הסובלים מרגישות יתר.
חלקי הגוף שכיווצם קל יחסית לתרגול הם העיניים, הפה והשפתיים, אצבעות הידיים והרגליים. התרגול בשיטת פאולה מכוון אנשים להתחיל בתנועה שאוספת שרירים אלו אל מרכזם ולהמשיך בשחרור תנועת האיסוף. 

למי זה דרוש?
לנשים שסובלות מוגיניסמוס, קישיון וכאב ביחסי מין
לאנשים שעקב מחלות כרוניות סובלים מנוקשות שרירים בגפיים ובפתחי הגוף
לאנשים אחרי דלקת בעצב הפנים או שבץ
ועוד ועוד

יום שלישי, נובמבר 05, 2013

רצפת האגן בשיטת פאולה

חיזוק רצפת האגן בשיטת פאולה נעשה על ידי תנועות של אברים שונים. השילוב בין תנועת אצבעות הידיים, תנועת כפות הרגליים והיווצרות הקשר התנועתי בין רצפת האגן לאברים אלו. תנועה כזו מזמנת לנשים הכרות חדשה עם גופן במהלך השיקום של רצפת האגן ומסייעת למניעת החלשות רצפת האגן ולחיזוקה. 

יום שני, נובמבר 04, 2013

תנועות ומודעות תנועתית בשיטת פאולה

התעוררות תנועתית הנובעת מהקשרים בין השרירים הטבעתיים לבין עצמם היא בסיס לחשיבה חדשה על הגוף. בשיטת פאולה התרגול מעורר תנועות ותחושות מסוג חדש. בעקבות הנעתם של מקומות אחרים מתעוררות בגופם של אנשים תגובות במקומות שלא הופעלו בגוף. עובדה זו מעוררת את המודעות לגוף כמכלול. כמו כן מתאפשרת הכוונת הגוף לפעילות ללא חשיבה. 

יום ראשון, נובמבר 03, 2013

כיווצים "זוגיים" לחיזוק רצפת האגן בשיטת פאולה

מנפולציות פיסיות המאפשרות הנחת הגוף כך שדרך השכיבה או הפעולה המקדימה מקלים על ביצוע התרגיל היא חלק בלתי נפרד מתרגול שיטת פאולה. לדוגמה ארגון הגוף לתרגיל: כיווץ ספינקטר קדמי ,מופרד בין צדי הגוף.בכל פעם צד אחד מכווץ יותר מהאחר. התרגיל ניתן לביצוע קל יותר בשכיבה על הגב ובתנועות רגליין או בחירת מיקום כפות הרגליים באופן שמסייע למתרגל/ת. יש אנשים שחשים את הסוגר הקדמי ופעולותיו באופן ברור יותר כאשר הברכיים עומדות ומקופלות. במצב זה ניתן להתחיל את התרגול מלחיצת הבהונות כלפי הרצפה והרמת העקב בצד שבו אנו מנסים לכווץ את הסוגר באופן מחולק תוך שילוב תנועת הירך כלפי הספינקטר.  

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...