יום שישי, מרץ 28, 2008

גמילה מחיתולים בעזרת שיטת פאולה



שיטת פאולה או בשמה האחר התעמלות השרירים הטבעתיים יכולה לפתור קשיי תפקוד שונים במערכות הפנימיות ובתחומי השלד הן אצל ילדים והן אצל מבוגרים. מודל העבודה עם ילדים לצורך גמילה מחיתולים כולל את השתתפות ההורה במפגש ובתרגול בין המפגשים.
גילוי עצמת הגוף באמצעות שיטת פאולה נעזר בתרגול המביא למיקוד בהרגשת הסוגרים ומאפשר שינויים גופניים כולל שליטה בסוגרים שחלקם מתרחש דרך מודעות וחלקם דרך העלאת הקשב לגוף וליכולת לשלוט בו. התרגול מיועד גם לפיתוח השליטה הגופנית בסוגרים וגם ליצירת הרגשת "מרכז" החשובה כל כך לגדילה ולהתפתחות בכלל.

להלן דגמי העבודה:
פעילות המשלבת משחק: משחקים מתוכננים הגורמים להפעלה עקיפה של מערכת הנשימה בשילוב עם הסוגרים כמו ניפוח בלונים והפרחת בועות סבון תוך כדי כיווץ הסוגרים, משחקים שהילד מפתח עם המטפל תוך כדי מפגש, תרגול מונוטוני הנעשה תוך הקשבה לסיפור.
תרגילים מובנים המשלבים את שרירי הפנים ורצפת האגן ללא מגע בתרגילים אלו פיתוח היכולות האישיות של ההורה לתרגל בעצמו מסייעות לעזרתו לתרגול של ילדו.
מניפולציות במגע-עיסוי בהשראת שיטת פאולה המכוון להפעיל בעקיפין את הסוגרים ללא מגע בסוגרים. המגע נעשה במצח, בכפות הרגליים ובכפות הידיים.
תנועה חופשית שמזמנת שחרור כללי והפעלה ספונטנית של השרירים הטבעתיים.
ניתן לשלב בין הדגמים על פי שלבי התהליך ובהתאמה להתפתחות הקשר בין הילד ההורה והמטפל.

יום שני, מרץ 24, 2008

קבוצות בשיטת פאולה

שיטת פאולה כפעילות קבוצתית
שיטת פאולה הייתה מוכרת עד לפני כמה שנים כטיפול יחידני בלבד, לאחרונה החלה להתפשט העבודה הקבוצתית בקבוצות קטנות והומוגניות, בדר"כ מדובר בקבוצות של נשים בלבד בנושאים כמו הכנה ללידה, חיזוק רצפת האגן, חיזוק הגב ועוד. לאחרונה נפתחה קבוצה בירושלים הפועלת בבית ליוגה אינטגרטיבית בקרית יובל בשעות הבוקר, כמו כן תיפתח בשעות הערב קבוצה במבשרת מיד לאחר פסח.
המעוניינות במידע נוסף מוזמנות לפנות לסמדר
לטלפון 0544893772
או לאימיילnevosm@zahav.net.il

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...