יום שבת, נובמבר 28, 2015

הפרדה לצורך חיזוק ברצפת האגן לפי שיטת פאולה

היתרון של חיזוק האגן באמצעות שיטת פאולה הוא הטיפול בכמה מערכות בו זמנית. מאחר שמערכת אחת מחלישה את האחרת החיזוק המשולב מונע החלשויות חוזרות ובונה מערכת הרגלים חדשה בגוף ובהתנהגותו. הוראת התרגילים של שיטת פאולה והפעלת השרירים הטבעתיים נלמדת בתחילה מתוך הפרדה בין השרירים השונים של רצפת האגן . פעולתו המופרדת של הסוגר האחורי מעודדת את פתיחת הכתפיים והרחקת השכמות ומרחיבה את הגב, הפעלת הסוגר הקדמי מקטינה את ההיפר לורדוזיס שממנו סובלות נשים רבות ומאפשרת לבטן לא להידחף כלפי חוץ ולפנים. תנועת כפות הרגליים מעודדת את העברת משקל הגוף באופן מתמשך מחלקו האחורי לחלקו הקדמי ומונעת נזקים. לכל אלו יש השפעה מיטיבה על חיזוק רצפת האגן.

יום חמישי, נובמבר 26, 2015

שחרור ותנועה כטיפול מונע כאב בשיטת פאולה



נוסף לשרירים הטבעתיים הנראים ומורגשים כטבעתיים (עיניים פה וכו'). כוללת הפעילות בשיטת פאולה הנעה של שקעים. השקעים נמצאים במרכז כפות הידיים וכפות הרגליים ובלורדוזות שלאורך עמוד השדרה.

הפעלת השקעים מעוררת קשר בינם לבין שרירים טבעתיים אחרים באופן הדומה לקשרים שבין כל השרירים הטבעתיים. הפעלת השקעים מעודדת תנועה חופשית, זו תנועה לא מתוכננת או מחשבתית שדרושה לטיפול בבעיות במערכת הגב והשלד ובטיפול בילדים. השפעתה של תנועה חופשית זו על הרפיה כללית גורמת ליעילותה לצורך הקלה על כאבים ממקורות שונים.

יום שלישי, נובמבר 24, 2015

שיטת פאולה והכנה ללידות

תרגול שיטת פאולה יעיל בארבעה מצבים השייכים להגדרה "הריון ולידה",
  • תרגול לפני ההריון כדי להכין את הגוף לתנועה פאוליסטית
  • תרגול במהלך ההריון כדי לחזק את רצפת האגן ולשלב בכנה ללידה והקלה בבעיות אופייניות לתקופה
  • הקלה בבשיבושים במערכת העיכול ובמערכת השתן, כאבי גב. 
  • במהלך הלידה שחמןש בתרגילים ללידה לפי שלביה 

יום שני, נובמבר 23, 2015

טיפול בכאבי גב בשיטת פאולה

תנועה תרפויתית היא הדרך לאפשר לגוף שחרור מכאב, במיוחד מכאבי גב. התארגנות קבועה ונטולת כאב דרך תרגול, חיזוק של מפרקים ושרירים ותפקודם תוך כדי תנועה משנה הרגלים ומאריכה שקעים שבהם מצטבר כאב.  שיטת פאולה עוזרת לשינויי יציבה, שיפור יכולת התנועה, הקלה מכאב וארגון מחודש של הגוף.  ניתן לתרגל באופן ממוקד וקבוע לבד בעקבות הנחיה או ללמוד שחרור תנועתי הנקרא "החופשי של הפאולה" תנועה אותנטית המתפתחת מתוך עמדת מוצא מסוימת המוצעת לתלמיד על ידי המורה. הייחודי בתחום החופשי הוא כאשר התלמיד פועל מתוך גופו ולא מתוך מחשבתו. אמנם למחשבה השפעה חיובית רבה על ארגון התנועה אך לצורך שחרור דרושה לגוף תנועה נטולת הכוונה מחשבתית.

שרירי רצפת האגן והשפעתם על הגוף בשיטת פאולה


הצילום של עצמות האגן יכול להמחיש לנו את תפקיד האגן והקשר בין האגן לבין חלקים הקשורים בו ומניעים את גופנו כגון: מפרקי הירכיים, הרגליים ועמוד השדרה. 
החלל המופיע בצילום בין העצמות הוא אזור הפעילות שבו נמצאים שרירים, רצועות ורקמות, אלו מניעים את האברים הפנימיים. תרגילי שיטת פאולה משנים את זוית התנועה וההחזקה של האגן דרך תנועת השרירים.

יום ראשון, נובמבר 22, 2015

תנועות הסוגרים בשיטת פאולה עם דמיון

הכיווצים הנדרשים כדי לאמן את רצפת האגן עלולים להיות משמימים ומנותקים מהגוף כולו. לעתים יכול הדמיון לעורר את האזור ביעילות וקלות, נסו לחלק את הסוגרים הקדמיים לשני צדדים ולדמיין אותם בצורת פה, הפה יכול להתכווץ לסרוגין כל פעם יותר בצד אחד שלו. המעברים בין הצדדים מערבים את הגוף אם נעזרים בתנועות הברכיים וכפות הידיים בהתאמה לצד המופעל.

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...