יום חמישי, פברואר 14, 2019

תנועות עיניים ופנים באיורים-הדגמות לאי סימטריה


המאייר לא היה מודע כנראה לשיטת פאולה אך ריבוי הבעות הפנים שהעיניים הן חלק בלתי נפרד מהן מזמין התייחסות של מטפלת בשיטת פאולה לטעויות מחשבה נפוצות על הפנים.
1. אדם אחד בלבד עוצם את העיניים, מי שנמצא במרכז השורה הראשונה ומאחר שיש לו שני זוגות של גבות העליון שבהם מביע פליאה. שילוב בין עצימת עיניים להבעת פליאה אינו אפשרי לרוב האנשים, גם פה לא סימטרי בפנים סימטריות הוא נדיר.
2.בשורה השניה מלמעטה שני מימין נמצא אדם ששיערו שחור, עיניו נוטות לימין אך פיו נוטה לשמאל. דבר זה דורש יכולת ממיקה נדירה. לרוב יש התאמה בין כיווני השרירים הטבעתיים בפנים.
3. בשורה השלישית מלמטה האדם הראשון מימין קרח וגבותיו לא סימטריות באופן בולט, לעומת זאת יש סימטריה בשאר חלקי הפנים. שוב מצב לא אפשרי.
תרגול השרירים הטבעתיים מחזק את הסימטריה בין חלקי הפנים, לסימטריה בפנים יש השפעה על סימטריה בגוף, הצד האסתטי של הנושא אינו חשוב מנקודת המבט של שיטת פאולה. יש חשיבות לתנועה המונעת החרפה של אי סימטריה משום שאי סימטריה מגבילה את תנועת הגב וחוזקו, מחזקת צד אחד של הגפיים על חשבון האחר ומונעת תפקוד מלא של הגוף.
כל זה תלוי במידת אי הסימטריה. רוב בני האדם אינם סימטרים אך חשוב להכיר את האפשרות לשנותה

יום שלישי, פברואר 12, 2019

"לפנים שור" פקודה צבאית ודרך חשיבה בלתי פוסקת


 המצב הקבוע של כולנו הוא תנועה וחשיבה כלפי הסביבה מתוך הסתכלות קבועה קדימה, כלומר ההרגל להיות בקשר עם העולם דרך המבט והשמיעה מייצר הימצאות מתמדת במצב שבו העיניים פעילות ללא הפוגה ונמצאות תמיד בתנועה לכיוון אחד-קדימה. להוציא מצבי שינה, או צורך מיוחד לדעת מה קורה מימין ומשמאל או ניסיון להרפיה ושחרור מודעים. הדבר בולט במיוחד אצל אנשים המרכיבים משקפיים שכל גופם נוטה קדימה ומיקום הכתפיים והגב מושפע באופן קבוע מהמבט קדימה. אך גם אצל מי שאינו מרכיב משקפיים אין ספק שעניין זה-מיקומו של המבט הוא הרקע לכאבי גב, וקשיי תפקוד גופניים אחרים. בנוסף, בכל מצבי הערות למינהם אין מצב שבו האדם מניח לעיניו מתוך כוונה מודעת כפי שרבים נוהגים להניח לרגליים ע"י ישיבה, לפה ע"י הפוגת דיבור וכו'. לעניין זה יש גם פן רגשי פשוט, אין דרך טובה מזו להיות בשליטה על הנעשה סביב והאדם המודרני מורגל בשמירה ושליטה מתמדת בהתנהלותו בסביבתו.
סגירת העפעפיים להרפיה ורגיעה והעזרות בתנועות עיניים לשחרור שרירי הצוואר, העורף והגב. יכולים לאזן חלקית את הנטייה להימצא במבט ובנוכחות לפנים.




הסתכלות בעיניים פקוחות או עצומות לאחד מצדי הגוף והנעת הגוף בעקבות המבט יכולה להביא לשחרור הצוואר, העורף והגב. לדוגמה- בשכיבה על הגב מומלץ  להסתכל לצדדדים בעיניים עצומות לימין ולשמאל ולתת לראש לנוע או ליפול בעקבות המבט. תרגילי עיניים ופנים דרושים הן במצבי חולשה של שרירי הפנים, הן לצורך הפעלה מרחוק של פתחים אחרים והן כדרכי הרפיה וכיווץ של הגוף כולו. 

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...