יום שישי, ינואר 25, 2013

מטרות התרגול של השרירים הטבעתיים

תרגול השרירים הטבעתיים מיועד למצבי תפקוד חלקי או העדר תפקוד ושליטה חלקית בסוגרים ובשרירים טבעתיים אחרים, (הפה והעיניים אינם נשמעים לסובלים מדלקת עצב הפנים, חולי פיברומיאלגיה מתקשים לפתוח את הפה והעיניים בשעות הבוקר ועוד) התרגול יעיל בין אם הרקע הוא החלשות מקומית או תוצאה של רצף שיבושים במערכות העיכול והנשימה המשפיעים על מערכות אחרות.

יום חמישי, ינואר 24, 2013

שלבים בדרך העבודה לחיזוק רצפת האגן דרך שיטת פאולה


·        פתחי הגוף-הכרות, הפעלה ושליטה, חיפוש ועידוד הקשר בין השרירים הטבעתיים לבין עצמם, יצירת תגובות ספונטניות של הספינקטרים בשרירי רצפת האגן.


·        הפעלת שרירים טבעתיים ע"י חלוקת הגוף לשני צדדים, ימין ושמאל לצורך חיזוק השליטה בשרירים טבעתיים בכלל ובאגן בפרט.

·        תרגול השרירים הטבעתיים לצורך חיזוק מערכת הנשימה ושילובה בהפעלתם.

·        שימוש בשרירי שלד  המפעילים שרירים טבעתיים.

·        שינויים ביציבה ובתפקוד יום יומי דרך הפעלת השרירים הטבעתיים שברצפת האגן.

·    חיזוק משולב ומכוון של שרירים טבעתיים ברצפת האגן עם שרירים טבעתיים בחלקי הגוף השונים.

יום רביעי, ינואר 23, 2013

הפרדה ושילוב בתנועת הספינקטרים ברצפת האגן לפי שיטת פאולה


הוראת התרגילים של שיטת פאולה והפעלת השרירים הטבעתיים נלמדת בתחילה מתוך הפרדה בין השרירים הטבעתיים  של רצפת האגן. מטרת ההפרדה למנוע את השפעתו המחלישה של הספינקטר האחורי הנוטה להיות חזק יותר על הספינקטר הקדמי. ההפרדה נעשית בהמשך כלי לארגון מחודש של הגוף ולשינוי היציבה. פעולתו המופרדת של הספינקטר האחורי מעודדת את פתיחת הכתפיים והרחקת השכמות ומרחיבה את הגב, הפעלת הספינקטר הקדמי מקטינה את ההיפר לורדוזיס שהוא נחלת נשים רבות ומאפשרת לבטן לא להידחף כלפי חוץ וקדימה, תנועת כפות הרגליים מעודדת תנועה המעבירה את משקל הגוף באופן מתמשך מחלקו האחורי לחלקו הקדמי ומונעת נזקים. לככל אלו יש השפעה מיטיבה על חיזוק רצפת האגן.
בין תנועת האגן והגב לבין חוזקם של שרירי רצפת האגן נוצר לרוב קשר בכמה הבטים. ארגון האגן למנח שמייצר החזקה נכונה של הגוף תומך במצב הפנימי של השרירים ולהיפך, פעילות פנימית של השרירים מארגנת את האגן לזוית השומרת על יציבות האברים הפנימיים וגמישות השרירים.

יום שלישי, ינואר 22, 2013

שיקום שרירי רצפת האגן על ידי חלוקה לשני צדדים בשיטת פאולה

עמוד השדרה מוכר לאנשים רבים כגורם המפעיל אברים נוספים מלבד הגב עצמו. המודעות אליו מחלקת את הגב במחשבתנו לשני צדדים; ימין ושמאל ואת הגפיים ידיים ורגליים בהתאמה. לעומת זאת חלוקת הגוף לצדדים ימין ושמאל לצורך חשיבה על חלקו הקדמי של הגוף והפעלתו בהתאם מוכרת פחות. המטפל נדרש להעזר בדמיון מודרך או בהפעלת הגוף בעזרת קשר בין אברים שונים על מנת לייצר במחשבתו של המטופל ובתנועתו חלוקה שכזו. ההשפעה של החלוקה ניכרת ב רצפת האגן והגב במשולב. האיזון בין צדי הגב, ארגונו מחדש בתנועה וחיזוק רצפת האגן נתמכים בארגון "עמוד שדרה קדמי"
התרגילים בשיטת פאולה המאפשרים לארגן תנועה בין שני צדי הגוף מפעילים שרירים טבעתיים זוגיים כגון עיניים ונחיריים לסרוגין. תנועת הלשון בפה בין שני צדי הפה מסייעת להרגשת החלוקה כאשר יש מעברים לסרוגין בין צדי הפה. מאחר שאצבעות הידיים ובהונות הרגליים משפיעים על התנועה הפאוליסטית בלי שניתן להגדיר את מבנם כשרירים טבעתיים מוסיפה תנועתם לחלוקת הגוף. לתנועה מסוג זה יש יתרון בחיזוק רצפת האגן אם נעשים מעברים כיווציים בין שני צדי האגן. הדבר נעשה בעזרת שילוב שרירים טבעתיים שונים או עמדות מוצא ייחודיות.

יום שני, ינואר 21, 2013

כיצד תמנעי מטעויות בחיזוק רצפת האגן, תובנות משיטת פאולה


מקובל להניח כי הרקע להחלשות רצפת האגן אצל נשים הוא הריונות, לידות, טיפול בילדים ותפקודים נשיים אחרים. לצערנו אפשרויות החלשות של שרירי רצפת האגן נובעות בין השאר בעקבות תפקוד לקוי של מערכות הגוף השונות. רצפת האגן מושפעת בין השאר מהתנהגותן של מערכות העיכול והנשימה. היא נחלשת עקב הכוח המופעל כלפיה מתוך הגוף עצמו, הן בעקבות הרגלי נשימה מסוימים והן בעקבות תפקוד לקוי של מערכת העיכול. היתרון של שיטת פאולה הוא בטיפול משולב במערכות אלו. הטיפול מונע המשכיות ההרגלים המחלישים ומאפשר לגוף להתארגן מחדש בכמה מערכות ולשמור על שרירי רצפת האגן במיטבם.

יום ראשון, ינואר 20, 2013

הפגת כאבי גב וטיפול בהם בשיטת פאולה

, תרומתה של שיטת פאולה לתופעות כגון: שינויי יציבה, שיפור יכולת התנועה, הקלה מכאב וארגון מחודש של הגוף נעשים מתוך הפעלה של שרירים שלרוב אין הקשר בינם לבין שרירי הגב מוכר, כגון: הלשון, הפה, העיניים, האגן.
תרגילים המניעים את הלשון משפיעים על מיקומם של הצואר והעורף משום שהם מעודדים תנועה קלה הנעשית בעקיפין דרך שרירים פעילים בשונה מההרגל להפעיל שרירים מקוצרים. תרגיל אחר המדגים את השפעת הלשון על הגב הוא דחיפת הלשון כלפי החיך העליון. תנועה זו זוקפת את הגב העליון ומאריכה את הצואר.כשיש צורך לעודד הרפיה של הצואר מומלץ לנסות תרגיל שבו הלשון נעה מצד לצד לסירוגין ונלחצת בכל צד אל השן האחרונה של החיך העליון. העורף והראש מצטרפים לתנועה מצד לצד ומתארכים. תנועות העיניים יכולה להניע את העורף והצואר בעקיפין. חיזוק האגן דרך שרירי רצפת האגן יועילו לבסיס איתן לגב 
  

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...