יום שלישי, ינואר 22, 2013

שיקום שרירי רצפת האגן על ידי חלוקה לשני צדדים בשיטת פאולה

עמוד השדרה מוכר לאנשים רבים כגורם המפעיל אברים נוספים מלבד הגב עצמו. המודעות אליו מחלקת את הגב במחשבתנו לשני צדדים; ימין ושמאל ואת הגפיים ידיים ורגליים בהתאמה. לעומת זאת חלוקת הגוף לצדדים ימין ושמאל לצורך חשיבה על חלקו הקדמי של הגוף והפעלתו בהתאם מוכרת פחות. המטפל נדרש להעזר בדמיון מודרך או בהפעלת הגוף בעזרת קשר בין אברים שונים על מנת לייצר במחשבתו של המטופל ובתנועתו חלוקה שכזו. ההשפעה של החלוקה ניכרת ב רצפת האגן והגב במשולב. האיזון בין צדי הגב, ארגונו מחדש בתנועה וחיזוק רצפת האגן נתמכים בארגון "עמוד שדרה קדמי"
התרגילים בשיטת פאולה המאפשרים לארגן תנועה בין שני צדי הגוף מפעילים שרירים טבעתיים זוגיים כגון עיניים ונחיריים לסרוגין. תנועת הלשון בפה בין שני צדי הפה מסייעת להרגשת החלוקה כאשר יש מעברים לסרוגין בין צדי הפה. מאחר שאצבעות הידיים ובהונות הרגליים משפיעים על התנועה הפאוליסטית בלי שניתן להגדיר את מבנם כשרירים טבעתיים מוסיפה תנועתם לחלוקת הגוף. לתנועה מסוג זה יש יתרון בחיזוק רצפת האגן אם נעשים מעברים כיווציים בין שני צדי האגן. הדבר נעשה בעזרת שילוב שרירים טבעתיים שונים או עמדות מוצא ייחודיות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...