יום חמישי, אוגוסט 09, 2018

הכנה לשינויים מקצועיים ולמצבים בלתי צפויים בתחום המקצועי והאישי בעזרת שיטת פאולה



שינויים הם עניין מרתק לאחדים ומאיים לאחרים, ההתנסות בשינויים מקצועיים ואישיים נדרשת מדי יום ביומו במסגרות מקצועיות, בחיי המשפחה, במפגשים עם עולם ערכים שונה או בצורך לשאת ולתת עם אנשים שאיננו מזהים את ערכיהם.
שינויים מחלישים את יכולת השליטה העצמית ומזמנים מצבי מבוכה. אנשים אומרים שלא מרצונם דברים שלא התכוונו להם, מתגלים בפני עצמם בצורות שאינן נעימות להם עצמם ולדימוי שלהם על עצמם. זהו מצב שמזמן יצירתיות מחשבתית ושפת גוף שעוזרת לנוכחות בעכשו.
השימוש בגוף כמקור לשקט פנימי יכול לסייע לאנשים להשיג מרווח זמן קצר, ללא השפעת הסביבה  כדי לארגן אסטרטגיות לביטוי מדויק יותר למצב החדש. לימוד כושר השליטה בשרירים שאינם נראים לעין ושימוש בהנעה עדינה שלהם יכול לתת עוגן ומרכז לפעילויות מאתגרות רבות. לדוגמה הרפיית הפה בטכניקות שונות יכולה ללמד אנשים כיצד להעזר בקול לצורך השפעה על ילדים ומבוגרים. רובנו מסתכלים על סביבתנו ללא הרף, הדבר מסייע לנו לחוש שליטה ביחס לסביבה, אלא שאיננו מודעים לכך שהמבט החוצה גורם לעולם שבחוץ להשפיע על העולם הפנימי של הפרט המסתכל.

יום שני, אוגוסט 06, 2018

תנועת העיניים כחלק משליטה בסביבה


תרגילי עיניים ופנים דרושים במצבי חולשה של שרירי הפנים, לצורך הפעלה מרחוק של פתחים אחרים וכדרכי הרפיה של הגוף כולו. קבוצות תרגילי העיניים כוללות סוגים שונים של כיווצים, שימוש בדמיון ועצימת עפעפיים להרפיה ורגיעה והעזרות בתנועות עיניים לשחרור שרירי הצוואר, העורף והגב.
המצב הקבוע של כולנו הוא תנועה וחשיבה כלפי הסביבה מתוך הסתכלות קבועה לפנים. כלומר ההרגל להיות בקשר עם העולם דרך המבט והשמיעה מייצר הימצאות מתמדת במצב שבו העיניים פעילות ללא הפוגה ונמצאות תמיד בתנועה לכיוון אחד-קדימה. להוציא מצבי שינה, או צורך מיוחד לדעת מה קורה מימין ומשמאל או ניסיון להרפיה ושחרור מודעים. הדבר בולט במיוחד אצל אנשים המרכיבים משקפיים שכל גופם נוטה לפנים ומיקום הכתפיים והגב מושפע באופן קבוע מהמבט קדימה. אך גם אצל מי שאינו מרכיב משקפיים אין ספק שעניין זה-מיקומו של המבט הוא הרקע לכאבי גב, וקשיי תפקוד גופניים אחרים. 
המצבים שבהם אנשים נותנים מנוחה לעיניהם מתוך כוונה מודעת מעטים בהשואה למנוחה שניתנת לאברים אחרים של הגוף. רבים נוהגים להניח לרגליים ע"י ישיבה, לפה ע"י הפוגת דיבור וכו'. לעניין זה יש גם פן רגשי פשוט, אין דרך טובה מזו להיות בשליטה על הנעשה סביב מלבד צפייה. האדם המודרני מורגל בשמירה ושליטה מתמדת בהתנהלותו בסביבתו.

😠😝😋😓

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...