יום רביעי, מאי 27, 2015

סדנה בשיטת פאולה


שיטת פאולה מבוססת על הפעלת שרירים טבעתיים מתוך הוראה מחשבתית ומתוך פעילות עצמית של הגוף גם יחד. שינויים בסגנון הכיווצים משתנה בתהליך התרגול אצל כל אדם. השפעתם ההדדית של השרירים מחזקת שליטה ומאפשרת שחרור בגוף כולו ובשרירים אלו.
התנועה העצמית, שאינה מערבת את במחשבה מעוררת בגוף יכולות חדשות בתחום הקשב לגוף. בדומה למומנטום התנועה של המטוטלת ממשיכים השרירים הטבעתיים פעולות נלוות לפעולה שבה בחר המתרגל להתחיל. מתרגלים שחווים תנועה עצמית זמן קצר אחרי שהתחילו ללמוד לתרגל נוטים להנות מהתנועה ולהתמכר לה. לעומתם אנשים שגופם אינו מתעורר למומנטום המפעיל את הגוף ומתחיל תנועה עצמית נוטים להמעיט ביכולתם לתרגל.

סדנאות מיועדות להפגיש את שתי הקבוצות האלו, למרות שהמילים לא יכולות לתאר את החויה הן פותחות עניין.

יום שני, מאי 25, 2015

צילום תרגיל בשיטת פאולה-תנועת ידיים לא מתוכננת לאיזון הגוף



הצילום מדגים את תנועת כפות הידיים בשכיבה מתוך תשומת לב לשקעים בכפות הידיים, שקעי כפות הידיים שניתן להמשיך ולחוש נמצאים מתחת לכרית האצבע. התרגיל מכוון לחוש את המקום תחילה על ידי מגע ואחכ. על ידי תנועה.
ההכוונה מאפשרת לתת לגוף חופש לחוש את הגוף כולו דרך שתי נקודות.

יום ראשון, מאי 24, 2015

עמדת מוצא לחיזוק רצפת האגן-שכיבה על הגב ורגליים דוחפות קיר


זיהוי רמות שונות של הפעלת כוח בסוגרים לצורך חיזוק רצפת האגן חשובה לתהליך כולו. אחת הדרכים להפיק כיווצים חזקים כוללת העזרות ברגליים. דחיפת הרגליים אל קיר כאשר הברכיים יוצרות זוית של 90 מעלות בין שני חלקי הרגליים, הירכיים והשוקיים מחזקת את היכולת לכווץ את הסוגרים. מתרגלת המעוניינת להפריד בין הסוגרים הקדמיים לאחוריים בתרגיל זה יכולה לשנות את דרך הנחת כפות הרגליים אל הקיר. כאשר העקבים מורחקים מהקיר והבהונות נלחצות לקיר עולה האפשרות להפריד את הסוגרים הקדמיים ולכווצם יותר מאשר את האחוריים. לעומת זאת כאשר העקבים הם שנלחצים והבהונות מורחקות הכיווצים מופנים לסוגר האחורי.
אין צורך להתחיל את שתי הפעולות, הכיווץ ודחיפת הקיר בו זמנית, ניתן לבחור איזו פעולה תהיה הראשונה ואיזו השניה בסדר.

תנאים מיטיבים לתנועות של שרירי רצפת האגן ולחיזוקה

  הגישה של שיטת פאולה לשרירי רצפת האגן כוללת כמה הבטים: שינוי הרגלי חשיבה, שיפור תשומת הלב ועידוד רגישות לתנאים שמשפרים תנועות וכמו כן תנו...